Research Article
BibTex RIS Cite

RAHİP BERNARD DE CLAİRVAUX: HAYATI (1090-1153) VE II. HAÇLI SEFERİ’NDEKİ ROLÜ

Year 2019, Issue: 45, 399 - 416, 30.09.2019

Abstract

XI. yüzyılın başlarına rastlayan Haçlı Seferleri, Avrupa’nın dinî motifleri

ön plana çıkararak Anadolu ve Yakındoğu’yu siyasi ve ekonomik olarak ele

geçirmek için planladığı bir harekettir. Haçlılar bu amacı gerçekleştirmek üzere ilk

seferlerini 1096 yılında Anadolu üzerinden Kudüs’e yapmışlar ve sonunda Urfa

ile Antakya’da iki Haçlı Kontluğu ile Kudüs’te ilk Haçlı Krallığını kurmuşlardır.

İlk seferin başarıya ulaşması, Avrupa’da 1101 yılında yeni bir sefer hazırlığına

sebep olmuş, ancak Anadolu’ya gelen bu ordunun Türkiye Selçuklu Sultanı

I. İzzeddin Kılıç Arslan (1093-1107) ile Danişmendli Emirleri tarafından imha

edilmesi, Haçlıların 1144 yılında Urfa’nın tekrar Musul Atabeyi İmâdeddin

Zengi tarafından fethedilmesine kadar Anadolu’ya gelmelerine engel olmuştur.

Anadolu’da kurulan ilk Haçlı Kontluğunun kaybedilmesi, II. Haçlı Seferinin en

önemli nedenlerinden biridir. Fransa Kralı VII. Louis, Papa’ya başvurarak Doğu

Hıristiyanlığını güvence altına almak amacıyla düzenleyeceği bu seferin vaazı

için Rahip Bernard de Clairvaux’yu görevlendirilmesini istemiştir. Bu çalışmanın

konusunu Clairvaux Manastırı Başrahibi Rahip Bernard de Clairvaux ve onun II.

Haçlı Seferi sırasındaki propagandası ve etkileri oluşturmaktadır.

References

  • Altan, E. (2000). İkinci Haçlı Seferi (1147-1148). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Aşıkoğlu, Y. (2009). Aziz Bernard ve Hıristiyanlık Tarihindeki Yeri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Aumann, J. (1985). Christian Spirituality in the Catholic Tradition. London. Ayan, E. (1994). Willermus Tyrensis’in Historia Rerumin Partibus Transmarinis Gestarum (Denizaşırı Bölgelere Yapılan Seferlerin Tarihi) Adlı Eserinin XVI., XVII., XVIII. Kitaplarının Türkçe Çevirisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Basile, T. (2009). Templors, Crusades and Consideration: A Study on Bernard of Clairvaux Allegory of the Two Swords. Kanada: M.C. Master Üniversitesi. Bernard of Clairvaux. (1967). The Letters of St. Bernard of Clairvaux. James, S. (Çev.). London. ______. (1971). On the Song of Songs II.Walsh, K., (Çev.). Kalamazoo. Bezer, G. Ö. (2013). İmâdüddin Zengi. DİA içinde. (Cilt. XLIV, ss.258- 261).Ankara. Bolton, B. M. (1992). The Cistercians and the Aftermath of the Second Crusade. Michael Gervers (Ed.), The Second Crusade and the Cistercians içinde (s. 131-141). New York: St. Martin’s Press. Bredero, H.A. (1996). Bernard Clairvaux: Between Cult and History. Edinburg. Carnotensis, F. (2009). Kutsal Toprakları Kurtarmak Kudüs Seferi, Barlas, İ. B. (Çev.). İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık. Caspar, E. (1924). Die Kreuzzugsbullen Eugens III. Neues Archiv içinde (Cilt. XLV, ss.285-305). Constable, Giles. (1953). The Second Crusade as Seen by Contemporaries. Traditio, 9, 213-79. Cramer, V. (1939). Kreuzpredigt und Kreuzzugsgedanke von Bernard von Clairvaux. PDVHL, XVII-XX, 43-55. Demirkent, I. (1987). Urfa Haçlı Kontluğu Tarihi (1118-1146). Ankara: TTK Yay. ______. (2007). Haçlı Seferlerinin Düşüncesinin Doğuşu ve Hedefleri. Haçlı Seferleri Tarihi içinde (1-19). İstanbul: Dünya Yay. Derinkök, T. (2005). Tampliye Şö valyeleri, Ortadoğu’da Dini İnanışlar ve Düşü nceler. İstanbul: Alfa Yay. Dowley, T. ve Wyclif J. (2004). Hristiyanlık Tarihi, Sel, S. ve Kırıran L. (Çev.). İstanbul: Yeni Yaşam Yay. Eales, S. J. (1889-1896). The Life and Works of St. Bernard I-II-III. London. Evans, G. R. (2000). Bernard of Clairvaux. New York: Oxford University Press. Ferzoco, G. (1992). The Origin of the Second Crusade. Michael Gervers (Ed.), The Second Crusade and the Cistercians içinde (s.91-99). New York: St. Martin’s Press. Flori, J. (2004). Eleanor of Aquitaine: Queen of Rebel. Edinburgh. France, J. (2006). Medieval Images of Saint Bernard of Clairvaux. Michigan: Cistercian Publications. Grosse, R. (1991). Überlegungen zum Kreuzzugsaufruf Eugens III. von 1145/46, Mit einer Neuedition von JL 8876. Francia, 18, 85-92. Ioannes Kinnamos. (2001). Ioannes Kinnamos’un Historia’sı (1118-1176). Demirkent, I. (Haz.), Ankara: TTK Yay. Kugler, B. (1866). Studien zur Geschichte des Zweiten Kreuzzugs. Stuttgart. Levine, R. (1997). The Deeds of God through the Francos. Suffolk. Luddy, A.J. (1927). Life and Teaching of St. Bernard. Dublin. Neander, A. (1843). The Life and Time of Saint Bernard, Wrench, M. (Çev.). London. Odo de Deuil. (1948). Odo of Deuil, De Profectione Ludovici VII in Orientem: The Journey of Louis VII to the East, Recrds of Civilization, Sources and Studies. Berry, V.G. (Trc.), New York: Columbia University Press. Otto von Freising. (1948). The Deeds of Frederick Barbarossa by Otto of Freising Chronicle, Records of Civilization, Sources and Studies. Mierow, Ch. (Çev.): New York: Columbia University Press. Pedry, A. (2011). Bernard of Clairvaux’s Writing on Violence and the Sacred. George University,42-67. Poole, L. (1957). Germany, 1125-1152. J. B. Bury ve J.R. Tanner ve C.W. Prewite-Orton ve Z.N. Brooke (Ed.). The Cambridge Medieval History V içinde (s.334-359). Cambridge University Press. Purkis, W. J. (2008). Crusading Spirituality in the Holy Land and Iberia, c. 1095-c. 1187. Woodbridge. Rassow, P. (1924). Der Text der Kreuzzugsbulle Eugens III. Archiv, XLV, 302-305. Robinson, I. S. (1990). The Papacy, 1073-1198, Continuity and Innovation. Cambridge: Cambridge University Press. Rowe, J. G. (1992). The Origins of the Second Crusade: Papa Eugenius III, Bernard of Clairvaux and VII. Louis. Gervers M. (Ed.), The Second Crusade and the Cistercians. New York: St. Martin’s Press. Runciman, S. (1989). Haçlı Seferleri Tarihi I. Işıltan, F. (Trc.). Ankara: TTK Yay. Runciman, S. (1992). Haçlı Seferleri Tarihi II. Işıltan, F. (Trc.). Ankara: TTK Yay. Ruville, A. (1920). Die Kreuzzüge. Leipzig. Saint Bernard of Clairvaux. (1908). Saint Bernard On Consideration. Lewis, G. (Çev.). Oxford: Clarendon Press. Vacandard, E. (1895). Vie de Saint Bernard I-II. Paris: Librairie Victor Lecoffre. Whone, H. (1990). Church Monastery Cathedral an Ilustrated Guide to Christian Symbolism, Great Britain: Element Books.
Year 2019, Issue: 45, 399 - 416, 30.09.2019

Abstract

References

  • Altan, E. (2000). İkinci Haçlı Seferi (1147-1148). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Aşıkoğlu, Y. (2009). Aziz Bernard ve Hıristiyanlık Tarihindeki Yeri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Aumann, J. (1985). Christian Spirituality in the Catholic Tradition. London. Ayan, E. (1994). Willermus Tyrensis’in Historia Rerumin Partibus Transmarinis Gestarum (Denizaşırı Bölgelere Yapılan Seferlerin Tarihi) Adlı Eserinin XVI., XVII., XVIII. Kitaplarının Türkçe Çevirisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Basile, T. (2009). Templors, Crusades and Consideration: A Study on Bernard of Clairvaux Allegory of the Two Swords. Kanada: M.C. Master Üniversitesi. Bernard of Clairvaux. (1967). The Letters of St. Bernard of Clairvaux. James, S. (Çev.). London. ______. (1971). On the Song of Songs II.Walsh, K., (Çev.). Kalamazoo. Bezer, G. Ö. (2013). İmâdüddin Zengi. DİA içinde. (Cilt. XLIV, ss.258- 261).Ankara. Bolton, B. M. (1992). The Cistercians and the Aftermath of the Second Crusade. Michael Gervers (Ed.), The Second Crusade and the Cistercians içinde (s. 131-141). New York: St. Martin’s Press. Bredero, H.A. (1996). Bernard Clairvaux: Between Cult and History. Edinburg. Carnotensis, F. (2009). Kutsal Toprakları Kurtarmak Kudüs Seferi, Barlas, İ. B. (Çev.). İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık. Caspar, E. (1924). Die Kreuzzugsbullen Eugens III. Neues Archiv içinde (Cilt. XLV, ss.285-305). Constable, Giles. (1953). The Second Crusade as Seen by Contemporaries. Traditio, 9, 213-79. Cramer, V. (1939). Kreuzpredigt und Kreuzzugsgedanke von Bernard von Clairvaux. PDVHL, XVII-XX, 43-55. Demirkent, I. (1987). Urfa Haçlı Kontluğu Tarihi (1118-1146). Ankara: TTK Yay. ______. (2007). Haçlı Seferlerinin Düşüncesinin Doğuşu ve Hedefleri. Haçlı Seferleri Tarihi içinde (1-19). İstanbul: Dünya Yay. Derinkök, T. (2005). Tampliye Şö valyeleri, Ortadoğu’da Dini İnanışlar ve Düşü nceler. İstanbul: Alfa Yay. Dowley, T. ve Wyclif J. (2004). Hristiyanlık Tarihi, Sel, S. ve Kırıran L. (Çev.). İstanbul: Yeni Yaşam Yay. Eales, S. J. (1889-1896). The Life and Works of St. Bernard I-II-III. London. Evans, G. R. (2000). Bernard of Clairvaux. New York: Oxford University Press. Ferzoco, G. (1992). The Origin of the Second Crusade. Michael Gervers (Ed.), The Second Crusade and the Cistercians içinde (s.91-99). New York: St. Martin’s Press. Flori, J. (2004). Eleanor of Aquitaine: Queen of Rebel. Edinburgh. France, J. (2006). Medieval Images of Saint Bernard of Clairvaux. Michigan: Cistercian Publications. Grosse, R. (1991). Überlegungen zum Kreuzzugsaufruf Eugens III. von 1145/46, Mit einer Neuedition von JL 8876. Francia, 18, 85-92. Ioannes Kinnamos. (2001). Ioannes Kinnamos’un Historia’sı (1118-1176). Demirkent, I. (Haz.), Ankara: TTK Yay. Kugler, B. (1866). Studien zur Geschichte des Zweiten Kreuzzugs. Stuttgart. Levine, R. (1997). The Deeds of God through the Francos. Suffolk. Luddy, A.J. (1927). Life and Teaching of St. Bernard. Dublin. Neander, A. (1843). The Life and Time of Saint Bernard, Wrench, M. (Çev.). London. Odo de Deuil. (1948). Odo of Deuil, De Profectione Ludovici VII in Orientem: The Journey of Louis VII to the East, Recrds of Civilization, Sources and Studies. Berry, V.G. (Trc.), New York: Columbia University Press. Otto von Freising. (1948). The Deeds of Frederick Barbarossa by Otto of Freising Chronicle, Records of Civilization, Sources and Studies. Mierow, Ch. (Çev.): New York: Columbia University Press. Pedry, A. (2011). Bernard of Clairvaux’s Writing on Violence and the Sacred. George University,42-67. Poole, L. (1957). Germany, 1125-1152. J. B. Bury ve J.R. Tanner ve C.W. Prewite-Orton ve Z.N. Brooke (Ed.). The Cambridge Medieval History V içinde (s.334-359). Cambridge University Press. Purkis, W. J. (2008). Crusading Spirituality in the Holy Land and Iberia, c. 1095-c. 1187. Woodbridge. Rassow, P. (1924). Der Text der Kreuzzugsbulle Eugens III. Archiv, XLV, 302-305. Robinson, I. S. (1990). The Papacy, 1073-1198, Continuity and Innovation. Cambridge: Cambridge University Press. Rowe, J. G. (1992). The Origins of the Second Crusade: Papa Eugenius III, Bernard of Clairvaux and VII. Louis. Gervers M. (Ed.), The Second Crusade and the Cistercians. New York: St. Martin’s Press. Runciman, S. (1989). Haçlı Seferleri Tarihi I. Işıltan, F. (Trc.). Ankara: TTK Yay. Runciman, S. (1992). Haçlı Seferleri Tarihi II. Işıltan, F. (Trc.). Ankara: TTK Yay. Ruville, A. (1920). Die Kreuzzüge. Leipzig. Saint Bernard of Clairvaux. (1908). Saint Bernard On Consideration. Lewis, G. (Çev.). Oxford: Clarendon Press. Vacandard, E. (1895). Vie de Saint Bernard I-II. Paris: Librairie Victor Lecoffre. Whone, H. (1990). Church Monastery Cathedral an Ilustrated Guide to Christian Symbolism, Great Britain: Element Books.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Zehra Odabaşı

Publication Date September 30, 2019
Submission Date August 19, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 45

Cite

APA Odabaşı, Z. (2019). RAHİP BERNARD DE CLAİRVAUX: HAYATI (1090-1153) VE II. HAÇLI SEFERİ’NDEKİ ROLÜ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(45), 399-416.

Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).