Amaç: Çalışmamızda YouTube deki ‘Yönlendirilmiş Doku Rejenerasyonu’ ile ilgili videoların kalitesini, güvenilirliğini ve öğrenci eğitiminde kullanılabilirliğini değerlendirmeyi amaçladık.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmamızda 22 Temmuz 2024’ te ''Yönlendirilmiş Doku Rejenarasyonu'' arama terimi kullanılarak YouTube'da bir arama yapıldı. İlk 500 video ön değerlendirmeye alındı ve 131 video çalışmaya dahil edildi. Tüm videolar için videonun süresi, toplam görüntüleme sayısı, beğeni ve beğenmeme sayısı, yükleme zamanında bugüne kadar geçen sürü, yükleme kaynağı ve videonun konusu kaydedildi. İzleyici etkileşim endeksi, video güç indeksi ve görüntüleme oranı hesaplandı. Videoların kalitesi değerlendirmek için Küresel Kalite Ölçeği (GQS), güvenilirliğini değerlendirmek için Değiştirilmiş DISCERN aracı ve Faydalılık Puanları analiz edildi.
Bulgular: Görüntülenme sayısı, beğeni sayısı, takipçi sayısı, video süresi, ile GQS arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ilişkiler bulunmuştur. DISCERN ve Yararlılık Puanı ile video süresi arasında olarak anlamlı, pozitif yönlü ilişkiler görüldü. Video yükleme kaynağı ile GQS, Usefulness ve DISCERN Scorları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler elde edilmemiştir.
Sonuç: YouTube’ daki YDR videolarının içeriğinin diş hekimliği öğrencilerinin eğitimi ve hasta bilgilendirilmesi için yeterli kalite ve güvenilirliğe sahip olmadığı gözlemlenmiştir. Öğrencilere ve hastalara çevrimiçi video kaynaklarından elde ettikleri tüm bilgilerin tamamen doğru olmadığı konusunda farkındalık kazandırılmalıdır.
Yönlendirmiş Doku Rejenerasyonu GQS DISCERN Yararlılık Puanı Youtube
Background: The aim of this study was to evaluate the quality, reliability and usability in student education of videos on YouTube about Guided Tissue Regeneration (GTR).
Materials and Methods: The YouTube platform was searched on 22 July 2024 using the term GTR. The first 500 videos were initially evaluated, and 131 videos were included in the study. For all videos, the duration of the video, total number of views, number of likes and dislikes, the number of streams to date since the time of upload, the source of uploads, and the subject of the video were recorded. The viewer interaction index, video power index, and view rate were calculated. The Global Quality Scale (GQS) was used to evaluate the quality of the videos, and the Modified DISCERN tool and Usefulness Scores were analyzed to evaluate reliability.
Results: Statistically significant, positive relationships were found between the number of views, number of likes, number of followers, video duration, and GQS. Significant, positive relationships were found between DISCERN and Usefulness Scores and video duration. No statistically significant relationships were found between the video upload source and the GQS, Usefulness and DISCERN scores.
Conclusion: It was observed that videos about GTR on YouTube are not of sufficient quality and reliability for the education of dentistry students or for patient information. Students and patients should be made aware that not all information they obtain from online video sources is completely accurate.
DISCERN GQS Guided Tissue Regeneration Usefulness Score YouTube
As no human or animal subjects were used, Ethics Committee approval was not required. No patient information was used in the study, so there was no requirement for patient informed consent.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Periodontoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Başlangıç: 2022
Yayın Aralığı: Yılda 3 sayı
Yayıncı: Akdeniz Üniversitesi