Amaç: Yapay zeka (YZ) sohbet robotları, hastaların sorularına insan benzeri yanıtlar vererek hasta eğitiminde kullanılma potansiyeline sahiptir. Ancak protetik diş tedavisinin önemli bir unsuru olan implant destekli protezlerin kullanımı ve bakımı ile ilgili doğru bilgi verme konusundaki güvenilirlikleri ile ilgili bilgiler sınırlıdır. Bu çalışma altı YZ sohbet robotunun implant destekli protezlerle ilgili yanıtlarının güncel literatürle uyumunu değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: İmplant destekli protezlerin kullanımı ve bakımıyla ilgili 25 soru, ChatGPT-4, ChatGPT 01-Preview, ChatGPT 01-Mini, Gemini Advanced, Co-pilot ve Claude 3.5 Sonnet olmak üzere altı YZ sohbet robotuna yöneltildi. Yanıtların doğruluğu iki protez uzmanı tarafından beş puanlık Likert ölçeği kullanılarak değerlendirildi ve ortalama puanlar hesaplandı. Sohbet robotları arasındaki farklılıklar tek yönlü ANOVA testi ile analiz edilmiş ve anlamlılık düzeyi α=0.05 olarak belirlenmiştir. Post-hoc karşılaştırma testi olarak Tamhane’nin T2 testi kullanılmıştır.
Bulgular: Altı YZ sohbet robotunun implant destekli protezlerin kullanımı ve bakımıyla ilgili sorulara verdiği yanıtların doğruluğu ve ilgi düzeyi değerlendirildi. Doğruluk açısından ChatGPT 01-Preview en yüksek ortalama puanı (4.80±0.08) alırken, Copilot en düşük puanı aldı (3.22±0.20). ANOVA ve Tamhane’nin
T2 testleri modeller arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar ortaya koydu (p<0.05). İlgi düzeyinde ise Claude 3.5 Sonnet en yüksek ortalama puanı (4.94±0.17) alırken, Co-pilot en düşük performansı gösterdi (4.12±0.59).
Sonuç: YZ sohbet robotlarının, implant destekli protezler konusunda verdiği yanıtlar hasta eğitiminde kullanılabileceğini göstermektedir. Ancak, yanıtlardaki bazı yanlışlıklar ve Copilot’un yetersiz performansı bu teknolojilerin kullanımında insan denetiminin gerekliliğini ortaya koymaktadır.
Yapay zeka Sohbet robotu Dijital sağlık Hasta eğitimi Dental implant
Aim: Artificial intelligence (AI) chatbots hold promise with regard to patient education because of their ability to deliver human-like responses to inquiries, yet their reliability in providing accurate information on the use and care of implant-supported prostheses – a critical aspect of prosthodontics – remains uncertain. This study sought to assess the alignment of responses from six AI chatbots to questions on this topic with the current literature on implant-supported prostheses.
Materials and Method: Twenty-five questions related to the usage and maintenance of implant-supported prostheses were posed to six AI chatbots: ChatGPT-4, ChatGPT 01-Preview, ChatGPT 01-Mini, Gemini Advanced, Co-pilot, and Claude 3.5 Sonnet. The accuracy of their responses was assessed by two
prosthodontists using a five-point Likert scale, and the average scores were calculated. Differences among the chatbots were analyzed using one-way ANOVA, with the significance level set at α=0.05. As the post-hoc comparison test, Tamhane’s T2 test was used.
Results: The accuracy and relevance of the responses provided by the six AI chatbots to questions about the maintenance and use of implant-supported prostheses were evaluated. In terms of accuracy, ChatGPT 01-Preview achieved the highest mean score (4.80±0.08), while Co-pilot received the lowest score (3.22±0.20). ANOVA and Tamhane’s T2 tests revealed statistically significant differences between the models (p<0.05). Regarding relevance, Claude 3.5 Sonnet obtained the highest mean score (4.94±0.17), whereas Co-pilot demonstrated the worst performance (4.12±0.59).
Conclusion: AI chatbots can serve as effective tools for patient education about implant-supported prostheses. However, inaccuracies in the responses given by certain models and the suboptimal performance of Co-pilot highlight the necessity for human oversight when utilizing these technologies.
Artificial intelligence Chatbot Dental implant Digital health Patient education.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Protez |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 2 |