Haber üretim süreçleri teknolojik gelişmeler neticesinde sürekli olarak dönüşüm geçirmiştir. Teknolojik gelişmeler neticesinde haber üretim süreçleri hızlanmış ve kâr odaklı hale gelmiştir. Medya kurumlarının temek gelir kaynağının reklam olmasından dolayı haber üretim süreçlerinde ekonomi politik kaygılar haber içeriklerini ve haber üretim süreçlerini etkilemiştir. Dijitalleşme ve internet haberciliğinin gelişimi ise haber üretim, sunum ve okuma pratiklerinin bütünsel olarak dönüşmesine neden olmuştur. Günümüzde gazeteciler haber üretim süreçlerinde daha fazla kâr elde edebilmek için yapay zekâ yazılımlarını kullanmaya başlamıştır. Gazetecilerin yapay zekâ yazılımları kullanarak haber üretmeleri neticesinde SEO (Search Engine Optimization) haberciliği gelişmiştir. SEO haberciliğinin gelişiminin asıl nedeni ise ekonomi politik kaygılardan kaynaklanmaktadır. Araştırmada SEO haberciliği eleştirel ekonomi politik yaklaşım çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma yönteminde SEO araçlarının içerikleri ve SEO araçları kullanılarak üretilen haberler betimsel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda gazetecilerin haber web sayfalarına daha fazla tıklanmasını sağlayarak reklam gelirleri arttırmak amacıyla yapay zeka araçlarını aktif bir şekilde kullanarak SEO haberciliği yaptıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |