Aim
In the study, it was aimed to determine the learning experiences of the students regarding the teaching methods used in the nursing education process.
Methods
In the study carried out in phenomenological design, 11 students enrolled in the faculty in the 2019-2020 academic year constituted the sample of the study. The data of the study were collected between March 2020 and December 2021 by using the “Semi-Structured Interview Form” through indepth interviews. The data were analyzed using the content analysis method.
Results
As a result of the interviews with the students, four main themes were identified: (1) Factors related to the student, (2) Factors related to the instructor, (3) Factors related to the environment, (4) Factors related to the subject learned. The students stated that they needed the guidance and feedback of the ins-tructor during their learning experiences. They stated that the classroom environment is important in active learning methods and that the crowded classrooms are a hindering factor in the use of these methods.
Conclusion
The students who participated in the study stated that the instructors generally used the lecture and question-answer method. For the effective use of teaching methods/techniques, it is recommended to organize training programs that will increase the competence of the instructors, to improve the physical conditions of the educational environments and to make them have the necessary equipment.
TSG-2020-5214
Amaç
Çalışmada, hemşirelik eğitim sürecinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin öğrencilerin öğrenme deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem
Fenomenolojik tasarımda gerçekleştirilen çalışmada, 2019-2020 eğitim öğretim döneminde fakülteye kayıtlı 11 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın verileri Mart 2020-Aralık 2021 tarihleri arasında, derinlemesine görüşme yoluyla “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular
Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda dört ana tema belirlenmiştir: (1) Öğrenci ile ilgili faktörler, (2) Öğretim elemanı ile ilgili faktörler, (3) Ortam ile ilgili faktörler, (4) Öğrenilen konu ile ilgili faktörler. Öğrenciler öğrenme deneyimleri sırasında öğretim elemanının rehberliğine ve geri bildirimine gereksinimlerinin olduğunu belirtmiştir. Aktif öğrenme yöntemlerinde sınıf ortamının önemli olduğunu ve sınıfların kalabalık olmasının bu yöntemlerin kullanımında engelleyici bir faktör olduğunu ifade etmişlerdir.
Sonuç
Çalışmaya katılan öğrenciler öğretim elemanlarının genel olarak anlatım ve soru cevap yöntemini kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretim yöntem/ tekniklerin etkili kullanımı için öğretim elemanlarının yetkinliğini artıracak eğitim programlarının düzenlenmesi, eğitim ortamlarının fiziki koşullarının iyileştirilmesi ve gerekli donanıma sahip olmasına yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir.
hemşirelik hemşirelik eğitimi hemşirelik öğrencileri öğretim yöntemleri
TSG-2020-5214
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | TSG-2020-5214 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 2 |