Yazma becerisi üretici dil becerilerinden biri olup öğrencilerin dil gelişimlerinin ve hatalarının somut olarak görülebilmesi açısından önemlidir. Bu çalışmada, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi TÖMER’de C1 düzeyinde Türkçe öğrenen 15 Arap öğrencinin yazma çalışmalarında görülen dil kullanım hataları incelenmiştir. Çalışmanın dokümanları doküman analizi tekniği ile toplanmış; verileri içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Dil kullanım hatalarının ana ve alt konuları belirlenmiş, sebepleri öğrencilerin ana dillerinden örnekler verilerek açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin ana dillerinin yapısı ve kurallarının Türkçeye ket vurduğu dolayısıyla öğrencilerin hata yapmalarına neden olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin Türkçe yazma becerilerini geliştirilebilmek, dil öğrenirken yaptıkları hataları en aza indirmek için ders araçlarında yeteri kadar dilbilgisi ve yazma çalışmalarına yer verilebilir. Öğretim sürecinde öğrencilerin yaptıkları hatalara zamanında dönüt verilmesi de hataların azaltılması açısından önemlidir. Web 2.0 araçlarının kullanımı da öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmede eğlenceli ve öğretici olabilir. Ayrıca öğretmenin dil öğretirken hedef dili kullanması, öğrencilerin cümle oluştururken, dili kullanırken kendi ana dillerinde düşünmenin ve hata yapmalarının önüne geçebilir.
Arap öğrenciler Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi Yazılı anlatım Hata analizi
Writing is one of the most productive language skills and plays a crucial role in concretely observing students' language development and identifying their errors. This study examines the language usage errors observed in the writing tasks of 15 Arab students learning Turkish at the C1 level at Bolu Abant İzzet Baysal University TÖMER. The data were collected using the document analysis method and analyzed through content analysis. The primary and secondary categories of language usage errors were identified, and the causes of these errors were explored by providing examples from the students' native languages. The findings revealed that the structure and grammatical rules of the students' native language interfered with their use of Turkish, leading to errors. To enhance students' Turkish writing skills and minimize the mistakes they make while learning the language, incorporating sufficient grammar and writing exercises into course materials is recommended. Providing timely feedback on students' mistakes during the teaching process is also critical for reducing errors. Additionally, the use of Web 2.0 tools can be both engaging and instructive in developing students' writing skills. Furthermore, teachers' consistent use of the target language during instruction can prevent students from relying on their native language, thereby reducing sentence construction and language usage errors.
Arab students Teaching Turkish as a foreign language Written expression Error analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 2 |