Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Teaching Information Ethics Through Educational Games on Students' Academic Achievement and Attitudes Towards the Course

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 2, 790 - 814, 27.06.2025
https://doi.org/10.18039/ajesi.1556436

Öz

This study aims to examine the effect of digital educational games on middle school students' academic achievement and attitudes towards the course in the context of teaching information ethics. The research was conducted during the 2023–2024 academic year at a middle school in Diyarbakır with sixth-grade students. A quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups was employed, and experimental and control groups were formed. While the experimental group received instruction supported by digital educational game software, the control group was taught using traditional methods. The data collection tools used in the study included the “Information Ethics Values Achievement Test” and the “Digital Educational Games Usage Scale.” The data were analyzed through descriptive statistics and independent samples t-tests. According to the findings, the experimental group scored significantly higher than the control group on both the academic achievement test and the digital educational games usage scale. It was concluded that the digital educational game software increased students' interest in the course and helped them better understand the course content. Additionally, students in the experimental group showed a positive change in their attitudes toward the course.

Kaynakça

  • Adams, C., Pente, P., Lemermeyer, G., & Rockwell, G. (2023). Ethical principles for artificial intelligence in K-12 education. Computers and Education: Artificial Intelligence, 4, 100131.
  • Akbulut, H. İ., & Çepni, S. (2013). Bir Üniteye Yönelik Başarı Testi Nasıl Geliştirilir?: İlköğretim 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Bir Çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18–44.
  • Alkan, C. (2019). Eğitim Teknolojisi.
  • Alpan, G. (2008). Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 74–102.
  • Annetta, L. A. (2008). Video Games In Education: Why They Should Be Used and How They Are Being Used. Theory into Practice, 47(3), 229–239. https://doi.org/10.1080/00405840802153940
  • Atasoy, E., & Ertürk, H. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Alan Araştırması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 105–122.
  • Bedir Erişti, S. D., Kuzu, A., Kabakçı Yurdakul, I., & Akbulut, Y. (2013). Bilimsel AraştirmaYöntemleri̇. In K. A. Aşkım (Ed.), Nobel Yayınları (1. Baskı).
  • Birişçi, S., & Metin, M. (2009). Fen Konularına Yönelik Web Sayfası Hazırlama Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Teknoljisini Kullanabilme Becerilerini Nasıl Etkiler ? 3(2), 74–93.
  • Bonanno, P., & Kommers, P. A. M. (2008). Exploring The Influence Of Gender And Gaming Competence On Attitudes Towards Using Instructional Games. British Journal of Educational Technology, 39(1), 97–109. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2007.00732.x
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, September 2019. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Çakır, A. (2022). Üçüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Beş Duyumuz Ünitesine Yönelik Geliştirilen Eğitsel Oyunların Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Can, İ. (2010). İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretiminde Oyunlarla Fen Öğretiminin “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” Ünitesi İçin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarı ve Tutumuna Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 146.
  • Çangır, M., Güner, A., & Güner, Z. (2021). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyun Yönteminin Uygulanma Durumu (Tuzla Örneği). International Academic Social Resources Journal, 6(22), 186–197.
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 4(2), 13.
  • Dadaylı, G. (2020). Fen Bilimleri Dersinde Eğitsel Oyun Tekniğinin Kullanılmasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Bilimsel Yaratıcılıklarına Etkisi. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1–91.
  • Dumlu Güler, T. (2011). 6.Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersindeki “Hücre ve Organelleri” Konusunun Eğitsel Oyun Yöntemiyle Öğretilmesinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Atatürk Üniversitesi, 2011, 101.
  • Erdem, E., & Demirel, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Hacettepe Eğitim Dergisi, 23(23).
  • Eyinç, A. (2022). Oyun Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Etkinliklerin 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Kavram Gelişimlerine Ve İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1–120.
  • Gürbüz, Ö. (2019). Eğitsel Oyun Etkinliklerinin Fen Eğitiminde Akademik Başarı, Tutum Ve Motivasyon Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 102.
  • Hasançebi, B., Terzi, Y., & Küçük, Z. (2020). Madde Güçlük İndeksi ve Madde Ayırt Edicilik İndeksine Dayalı Çeldirici Analizi. Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10, 224–240. https://doi.org/10.17714/gumusfenbil.615465
  • Karayılan Tunç, M. (2019). Oyunlaştırma Unsurlarının Fen Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi: “Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” Ünitesi. Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 91.
  • Kaynar, B. (2020). Eğitsel ve Dijital Oyun Tabanlı Etkinliklerin Hayat Bilgisi Dersindeki Akademik Başarı Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. 2020, 114 S. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Keser, H., & Çakır, H. (2009). Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanmış Olan Bilgisayar Destekli Trafik Eğitimine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 835–848.
  • Keskin, A. A. (2022). Bilgisayar Destekli Eğitsel Oyunlarla Gerçekleştirilen Sosyal Bilgiler Dersinin Akademik Başarıya Etkisi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 85.
  • Öz, D. B. (2023). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersinde Oyunlaştırmanın Ortaokul Öğrencilerinin Başarı, Motivasyon ve Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1–258.
  • Şahin, İ. (2003). Küreselleşme Di̇ji̇tal Teknoloji̇ ve Eği̇ti̇mde Yeni̇ Yaklaşimlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4). http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/26130/275240
  • Şahin, M. (2015). Oyunlaştırılmış Oyun Temelli Öğrenmenin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersi Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 131.
  • Sarıgöz, O., Bolat, Y., & Alkan, S. (2018). Digital Educational Game Usage Scale : Adapting to Turkish , Validity and Digital Educational Game Usage Scale : Adapting to Turkish , Validity and Reliability Study. World Journal of Education, 8(1925–0746). https://doi.org/10.5430/wje.v8n5p130
  • Savaş, S., Güler, O., Kaya, K., Çoban, G., & Güzel, M. S. (2021). Eğitimde Dijital Oyunlar ve Oyun ile Öğrenme. International Journal of Active Learning, 6(2), 117–140.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Tarhan, G. F. (2019). Beşinci Sınıf Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi Etik Ve Güvenlik Ünitesinin Ters-Yüz Öğrenme Ve Oyunlaştırma Yaklaşımları İle Öğretimi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 103.
  • Tural Sönmez, M. (2012). 6. Sınıf Matematik Desrlerinde Web Üzerinden Sunulan Eğitsel Matematik Oyunlarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 142.
  • Türkan, A. (2019). Oyunlaştırma Yönteminin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarı, Motivasyon ve Tutumlarına Etkisi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 98.
  • Türkmen, G. P. (2017). Oyunlaştırma Yöntemiyle Öğrenmenin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 100.
  • Ural, M. N. (2009). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Eğlendirici ve Motive Edici Özelliklerinin Akademik Başarıya ve Motivasyona Etkisi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 258.
  • Wang, M., & Zheng, X. (2021). Using Game-Based Learning to Support Learning Science: A Study with Middle School Students. Asia-Pacific Education Researcher, 10. https://doi.org/10.1007/s40299-020-00523-z
  • Yiğit, A. (2007). İlköğretim 2. Sınıf Seviyesinde Bilgisayar Destekli Eğitici MAtematik Oyunlarının Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 87.
  • Yıldız, S. E. (2022). Hayat Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyun Temelli Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarı, Tutum Ve Motivasyon Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 110.

Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Ders Tutumlarına Etkisi

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 2, 790 - 814, 27.06.2025
https://doi.org/10.18039/ajesi.1556436

Öz

Bu çalışma, dijital eğitsel oyunların bilişim etiği öğretiminde ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ve ders tutumlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır'da bir ortaokulda, altıncı sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış, deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubuna dijital eğitsel oyun yazılımı ile desteklenen öğretim uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları arasında "Bilişimde Etik Değerler Başarı Testi" ve "Dijital Eğitsel Oyunları Kullanım Ölçeği" yer almaktadır. Verilerin analizi gerçekleştirilmiş ve betimsel analizler ile bağımsız örneklemler t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, deney grubunun akademik başarı testinde ve dijital eğitsel oyunları kullanım ölçeğinde kontrol grubuna kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek puanlar aldığı belirlenmiştir. Dijital eğitsel oyun yazılımının, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırdığı ve ders içeriğini daha iyi anlamalarına yardımcı olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin derse karşı tutumlarının da olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Adams, C., Pente, P., Lemermeyer, G., & Rockwell, G. (2023). Ethical principles for artificial intelligence in K-12 education. Computers and Education: Artificial Intelligence, 4, 100131.
  • Akbulut, H. İ., & Çepni, S. (2013). Bir Üniteye Yönelik Başarı Testi Nasıl Geliştirilir?: İlköğretim 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Bir Çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18–44.
  • Alkan, C. (2019). Eğitim Teknolojisi.
  • Alpan, G. (2008). Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 74–102.
  • Annetta, L. A. (2008). Video Games In Education: Why They Should Be Used and How They Are Being Used. Theory into Practice, 47(3), 229–239. https://doi.org/10.1080/00405840802153940
  • Atasoy, E., & Ertürk, H. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Alan Araştırması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 105–122.
  • Bedir Erişti, S. D., Kuzu, A., Kabakçı Yurdakul, I., & Akbulut, Y. (2013). Bilimsel AraştirmaYöntemleri̇. In K. A. Aşkım (Ed.), Nobel Yayınları (1. Baskı).
  • Birişçi, S., & Metin, M. (2009). Fen Konularına Yönelik Web Sayfası Hazırlama Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Teknoljisini Kullanabilme Becerilerini Nasıl Etkiler ? 3(2), 74–93.
  • Bonanno, P., & Kommers, P. A. M. (2008). Exploring The Influence Of Gender And Gaming Competence On Attitudes Towards Using Instructional Games. British Journal of Educational Technology, 39(1), 97–109. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2007.00732.x
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, September 2019. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Çakır, A. (2022). Üçüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Beş Duyumuz Ünitesine Yönelik Geliştirilen Eğitsel Oyunların Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Can, İ. (2010). İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretiminde Oyunlarla Fen Öğretiminin “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” Ünitesi İçin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarı ve Tutumuna Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 146.
  • Çangır, M., Güner, A., & Güner, Z. (2021). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Eğitsel Oyun Yönteminin Uygulanma Durumu (Tuzla Örneği). International Academic Social Resources Journal, 6(22), 186–197.
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 4(2), 13.
  • Dadaylı, G. (2020). Fen Bilimleri Dersinde Eğitsel Oyun Tekniğinin Kullanılmasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Bilimsel Yaratıcılıklarına Etkisi. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1–91.
  • Dumlu Güler, T. (2011). 6.Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersindeki “Hücre ve Organelleri” Konusunun Eğitsel Oyun Yöntemiyle Öğretilmesinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Atatürk Üniversitesi, 2011, 101.
  • Erdem, E., & Demirel, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Hacettepe Eğitim Dergisi, 23(23).
  • Eyinç, A. (2022). Oyun Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Etkinliklerin 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Kavram Gelişimlerine Ve İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1–120.
  • Gürbüz, Ö. (2019). Eğitsel Oyun Etkinliklerinin Fen Eğitiminde Akademik Başarı, Tutum Ve Motivasyon Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 102.
  • Hasançebi, B., Terzi, Y., & Küçük, Z. (2020). Madde Güçlük İndeksi ve Madde Ayırt Edicilik İndeksine Dayalı Çeldirici Analizi. Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10, 224–240. https://doi.org/10.17714/gumusfenbil.615465
  • Karayılan Tunç, M. (2019). Oyunlaştırma Unsurlarının Fen Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi: “Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” Ünitesi. Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 91.
  • Kaynar, B. (2020). Eğitsel ve Dijital Oyun Tabanlı Etkinliklerin Hayat Bilgisi Dersindeki Akademik Başarı Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. 2020, 114 S. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Keser, H., & Çakır, H. (2009). Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanmış Olan Bilgisayar Destekli Trafik Eğitimine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 835–848.
  • Keskin, A. A. (2022). Bilgisayar Destekli Eğitsel Oyunlarla Gerçekleştirilen Sosyal Bilgiler Dersinin Akademik Başarıya Etkisi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 85.
  • Öz, D. B. (2023). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersinde Oyunlaştırmanın Ortaokul Öğrencilerinin Başarı, Motivasyon ve Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1–258.
  • Şahin, İ. (2003). Küreselleşme Di̇ji̇tal Teknoloji̇ ve Eği̇ti̇mde Yeni̇ Yaklaşimlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4). http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/26130/275240
  • Şahin, M. (2015). Oyunlaştırılmış Oyun Temelli Öğrenmenin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersi Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 131.
  • Sarıgöz, O., Bolat, Y., & Alkan, S. (2018). Digital Educational Game Usage Scale : Adapting to Turkish , Validity and Digital Educational Game Usage Scale : Adapting to Turkish , Validity and Reliability Study. World Journal of Education, 8(1925–0746). https://doi.org/10.5430/wje.v8n5p130
  • Savaş, S., Güler, O., Kaya, K., Çoban, G., & Güzel, M. S. (2021). Eğitimde Dijital Oyunlar ve Oyun ile Öğrenme. International Journal of Active Learning, 6(2), 117–140.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Tarhan, G. F. (2019). Beşinci Sınıf Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi Etik Ve Güvenlik Ünitesinin Ters-Yüz Öğrenme Ve Oyunlaştırma Yaklaşımları İle Öğretimi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 103.
  • Tural Sönmez, M. (2012). 6. Sınıf Matematik Desrlerinde Web Üzerinden Sunulan Eğitsel Matematik Oyunlarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 142.
  • Türkan, A. (2019). Oyunlaştırma Yönteminin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarı, Motivasyon ve Tutumlarına Etkisi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 98.
  • Türkmen, G. P. (2017). Oyunlaştırma Yöntemiyle Öğrenmenin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 100.
  • Ural, M. N. (2009). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Eğlendirici ve Motive Edici Özelliklerinin Akademik Başarıya ve Motivasyona Etkisi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 258.
  • Wang, M., & Zheng, X. (2021). Using Game-Based Learning to Support Learning Science: A Study with Middle School Students. Asia-Pacific Education Researcher, 10. https://doi.org/10.1007/s40299-020-00523-z
  • Yiğit, A. (2007). İlköğretim 2. Sınıf Seviyesinde Bilgisayar Destekli Eğitici MAtematik Oyunlarının Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 87.
  • Yıldız, S. E. (2022). Hayat Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyun Temelli Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarı, Tutum Ve Motivasyon Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 110.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretim Teknolojileri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emin Türker 0000-0001-9582-5678

Ahmet Naci Çoklar 0000-0001-9210-4779

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2024
Kabul Tarihi 8 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türker, E., & Çoklar, A. N. (2025). Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Ders Tutumlarına Etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 15(2), 790-814. https://doi.org/10.18039/ajesi.1556436
AMA Türker E, Çoklar AN. Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Ders Tutumlarına Etkisi. AJESI. Haziran 2025;15(2):790-814. doi:10.18039/ajesi.1556436
Chicago Türker, Emin, ve Ahmet Naci Çoklar. “Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Ders Tutumlarına Etkisi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15, sy. 2 (Haziran 2025): 790-814. https://doi.org/10.18039/ajesi.1556436.
EndNote Türker E, Çoklar AN (01 Haziran 2025) Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Ders Tutumlarına Etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15 2 790–814.
IEEE E. Türker ve A. N. Çoklar, “Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Ders Tutumlarına Etkisi”, AJESI, c. 15, sy. 2, ss. 790–814, 2025, doi: 10.18039/ajesi.1556436.
ISNAD Türker, Emin - Çoklar, Ahmet Naci. “Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Ders Tutumlarına Etkisi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15/2 (Haziran 2025), 790-814. https://doi.org/10.18039/ajesi.1556436.
JAMA Türker E, Çoklar AN. Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Ders Tutumlarına Etkisi. AJESI. 2025;15:790–814.
MLA Türker, Emin ve Ahmet Naci Çoklar. “Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Ders Tutumlarına Etkisi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 15, sy. 2, 2025, ss. 790-14, doi:10.18039/ajesi.1556436.
Vancouver Türker E, Çoklar AN. Eğitsel Oyun İle Bilişim Etiği Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Ders Tutumlarına Etkisi. AJESI. 2025;15(2):790-814.