Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Filistin-İsrail Çatışmasına Influencerların Cephesinden Bakmak: Bir Çatışma Alanı Olarak X

Yıl 2025, Sayı: 48, 39 - 72, 28.04.2025
https://doi.org/10.31123/akil.1627250

Öz

7 Ekim 2023 tarihinde başlayan Filistin-İsrail çatışması, aynı zamanda sosyal medya mecraları üzerinde enformasyon çatışmalarına sahne olmuş ve dünya çapında yaygınlık göstermiştir. Böylesine olağanüstü durumlarda dezenformasyonun da hızlı bir şekilde yayıldığı bilinmektedir. Dijitalleşmeyle birlikte bilgiye erişimin hızlı ve kolay olduğu “enformasyon çağında” denetim ve kontrolün de aynı hızla gözden kaçma ihtimalinin yüksek olması önemli riskler doğurmaktadır. Özellikle sosyal medya ortamlarında içeriklerin yayılımının basit yol ve yöntemlerle gerçekleştirilebilmesi enformasyonun kontrol ve denetimini de zora sokmaktadır. Bu bağlamda geniş kesimlere daha hızlı bir şekilde erişebilme imkânına sahip olan influencerlar (etkileyiciler), enformasyonun yayılımında önemli bir pozisyonda yer almaktadırlar. Tarafı oldukları kesimlerle ilgili içerikleri geniş kitlelere ulaştırabilme imkânı, avantajlarıyla birlikte dezavantajlar da barındırmaktadır. Bu çalışmada olağanüstü bir durum olan Filistin-İsrail çatışmasında sosyal medya (Twitter/X) paylaşımları karşıt görüşteki 4 influencer üzerinden ele alınmıştır. Çalışma için amaçlı örnekleme yoluyla belirlenen influencerların Filistin-İsrail çatışması bağlamında yapmış oldukları paylaşımlar doküman incelemesine tabi tutulmuş ve betimsel analiz tekniği kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda influencerların paylaşımlarıyla çatışma, hedef gösterme, meydan okuma ve bilgilendirme gibi içerikler üretmelerinin yanında yanlış ve yanıltıcı içerikler de yaydıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Anastasia Maria Loupis. (2014, Ağustos 1). ResearchGate. https://www.researchgate.net/profile/Anastasia-Loupis
  • Aydın, A. F. (2024). Sosyal medyada propaganda ve algı yönetimi: İsrail-Filistin savaşı örneği. Ombudsman Akademik, ÖZEL SAYI 2 (GAZZE), Article ÖZEL SAYI 2 (GAZZE).
  • Ayhan, B., & Şeker, H. (2021). İki aşamalı akış kuramı ve sosyal medya. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni medya, toplum ve iletişim biliminin dönüşümü (ss. 111-128). Siyasal Kitabevi.
  • Bauman, Z. (2010). Sosyolojik düşünmek (A. Yılmaz, Çev.; 7. bs). Ayrıntı Yayınları.
  • Ben Shapiro’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/benshapiro
  • Boyd, D., Golder, S., & Lotan, G. (2010). Tweet, tweet, retweet: Conversational aspects of retweeting on Twitter. 2010 43rd Hawaii International Conference on System Sciences, 1-10. https://doi.org/10.1109/HICSS.2010.412
  • Butcher, H. (2024). Social Commerce: How to make it work for your brand in 2025. https://later.com/blog/social-commerce/
  • Caulfield, M., Bayar, M. C., & Ashlyn B., A. (2023, Ekim 20). The ‘new elites’ of X: Identifying the most influential accounts engaged in Hamas/Israel discourse. Center for an Informed Public. https://www.cip.uw.edu/2023/10/20/new-elites-twitter-x-most-influential-accounts-hamas-israel/
  • Cüceloğlu, D. (2002). ’Keşke’siz bir yaşam için/İletişim donanımları. Remzi Kitabevi.
  • Demirağ, F. (2023). Influencer özelliklerinin tüketicilerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 77, 219-233. https://doi.org/10.51290/dpusbe.1295684
  • Despite refutations from Israeli military, headlines that Hamas “beheaded babies” persist. (2023, Ekim 11). https://www.aa.com.tr/en/middle-east/despite-refutations-from-israeli-military-headlines-that-hamas-beheaded-babies-persist/3016167
  • Disinformation Bulletin Edition: 97. (2023). https://www.iletisim.gov.tr/images/uploads/dosyalar/Disinformation_Bulletin-Edition-97_Palestine.pdf
  • Dr. Anastasia Maria Loupis—AI-powered profile by Favikon. (2024). Favikon. https://app.favikon.com/profile/63e8030793e8f77f2e48f2be/content/
  • Dr. Anastasia Maria Loupis’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/dranastasiamarialoupis
  • Dursun, Ç. (2001). TV Haberlerinde İdeoloji. İmge Kitabevi Yayınları.
  • Hananya Naftali’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/hananyanaftali
  • Hawley, M., & İsmail, K. (2024). Types of social media influencers: Mega, macro, nano and micro influencers. CMSWire.Com. https://www.cmswire.com/digital-marketing/social-media-influencers-mega-macro-micro-or-nano/
  • İsrail-Filistin sorunu: Suudi Arabistan, İran, Rusya, Çin ve Hindistan medyası, Hamas-İsrail savaşını nasıl yorumladı? (2023, Ekim 9). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/cgrdzn4lp9lo
  • İsrail-Filistin’deki gelişmelere dünyadan tepkiler. (2023, Ekim 7). https://www.aa.com.tr/tr/dunya/israil-filistindeki-gelismelere-dunyadan-tepkiler/3010626
  • İsrail’in Gazze’nin kuzeyine saldırısında 13 Filistinli öldü. (2024, Nisan 17). https://www.trthaber.com/haber/dunya/israilin-gazzenin-kuzeyine-saldirisinda-13-filistinli-oldu-851402.html
  • İşliyen, M. (2018). Siyasal katılım ve sosyal medya. LiteraTürk Academia.
  • Jacksonhinkle | Twitter. (t.y.). Linktree. Geliş tarihi 07 Ocak 2025, gönderen https://linktr.ee/jacksonhinkle
  • Jackson Hinkle’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/jacksonhinkle
  • Kasumovic, D. (2024). Monthly influencer marketing report: November 2024 - election edition. Influencer Marketing Hub. https://influencermarketinghub.com/monthly-influencer-marketing-report/
  • Katil İsrail’in Gazze’de bir evi hedef alması sonucu 7 Filistinli öldü. (2024, Aralık 10). TRT Haber. https://www.trthaber.com/haber/dunya/katil-israilin-gazzede-bir-evi-hedef-almasi-sonucu-7-filistinli-oldu-891180.html
  • Khatib, R., McKee, M., & Yusuf, S. (2024). Counting the dead in Gaza: Difficult but essential. The Lancet, 404(10449), 237-238. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(24)01169-3
  • Kumar, A. (2022, Aralık 8). The rise of Hananya Naftali, social media star and pro-Israel influencer. JNS.org. https://www.jns.org/the-rise-of-hananya-naftali-social-media-star-and-pro-israel-influencer/
  • Merriam Webster. (2024, Aralık 21). Merriam Webster. https://www.merriam-webster.com/dictionary/influence
  • Morteo, I. (2017). To clarify the typification of influencers: A review of the literature. 52nd International Congress CLADEA. https://scholar.google.com/scholar?cluster=15099550242309295714&hl=en&oi=scholarr
  • Mouffe, C. (2005). On the political. Routledge.
  • Myers, S. L., & Hsu, T. (2024, Nisan 11). Riding rage over Israel to online prominence. The New York Times. https://www.nytimes.com/2024/04/11/business/media/jackson-hinkle-israel-gaza-misinformation.html
  • Netanyahu: Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin İsrail Başbakanı hakkında tutuklama emri ne anlama geliyor? (2024, Kasım 21). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/c5yrzdny4rvo
  • Netanyahu’nun eski dijital medya sorumlusunun “İsrail Gazze’de hastane vurdu” paylaşımı doğru mu? (2023, Ekim 18). AA Teyit Hattı. https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/gazze/netanyahunun-eski-dijital-medya-sorumlusunun-israil-gazzede-hastane-vurdu-paylasimi-dogru-mu-/1816753
  • Oxford English Dictionary. (2024). https://www.oed.com/dictionary/influencer_n
  • Pope: Investigate whether genocide is taking place in Gaza, respect human dignity - Vatican News. (2024, Kasım 17). https://www.vaticannews.va/en/pope/news/2024-11/pope-investigate-whether-genocide-is-taking-place-in-gaza.html
  • Postel, D. (2023, Kasım 7). The conservative fault lines revealed by debates over Israel. New Lines Magazine. https://newlinesmag.com/argument/the-conservative-fault-lines-revealed-by-debates-over-israel/
  • Psikoloji Sözlüğü. (t.y.). Geliş tarihi 26 Aralık 2024, gönderen https://psikolojisozlugu.info/ansiklopedi/etkileyen-fikirler
  • Ragad, A., Richard, I.-B., Garman, B., & Seddon, S. (2023, Kasım 28). Hamas 7 Ekim’deki İsrail saldırılarına nasıl ve hangi gruplarla birlikte hazırlandı? BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/cjlpd1ljk6ko
  • Riedl, M. J., Lukito, J., & Woolley, S. C. (2023). Political influencers on social media: An introduction. Social Media + Society, Special Issue: Political Influencers, 1-9. https://doi.org/10.1177/20563051231177938
  • Spotlight: Ben Shapiro. (2018). https://web.archive.org/web/20190321112046/https://www.dailywire.com/tags/ben-shapiro
  • Tam, M. S. (2020). Sosyal medya etkileyicilerinin kanaat önderliği rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(2), Article 2. https://doi.org/10.19145/e-gifder.726057
  • TDK Sözlük. (t.y.). Geliş tarihi 25 Aralık 2024, gönderen https://sozluk.gov.tr/?kelime=anlam
  • Telci, İ. N. (2023). 7 Ekim saldırıları ve Hamas-İsrail çatışmasının anatomisi. Ortadoğu Araştırmaları Merkezi-ORSAM. https://www.orsam.org.tr/tr/7-ekim-saldirilari-ve-hamas-israil-catismasinin-anatomisi/
  • The state of influencer marketing 2024: Benchmark report. (2024). Influencer Marketing Hub. https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/
  • Turan, İ. (1987). Siyasal demokrasi, siyasal katılma, baskı grupları ve sendikalar. Belediye-İş Sendikası Eğitim Yayınları: 6.
  • Twitter: Elon Musk’ın tweet sınırlaması ne anlama geliyor, yeni hamlesi ne olabilir? (2023, Temmuz 4). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/cpw6gx36ez7o
  • Van Dijk, T. (2003). Söylem ve ideoloji: Çok alanlı bir yaklaşım (N. Ateş, Çev.). İçinde B. Çoban & Z. Özarslan (Ed.), Söylem ve ideoloji mitoloji, din, ideoloji (ss. 13-112). Su Yayınları.
  • White, C. M. (2012). Social media, crisis communication, and emergency management leveraging web 2.0 technologies. CRC Press, Taylor & Francis Group.
  • Worb, J. (2024). 14 types of social media influencers you need to know. https://later.com/blog/types-of-social-media-influencers/
  • X’te Jackson Hinkle 🇺🇸: “🇮🇱🇵🇸 @piersmorgan, why did you LIE about 40 beheaded babies and then act like you NEVER said it? Https://t.co/O639JWkfS4” / X. (2023, Ekim 18). https://x.com/jacksonhinklle/status/1714656211671375963

Looking at the Palestinian-Israeli Conflict from the Influencers' Perspective: X as a Conflict Area

Yıl 2025, Sayı: 48, 39 - 72, 28.04.2025
https://doi.org/10.31123/akil.1627250

Öz

The Palestinian-Israeli conflict which started on October 7, 2023, also witnessed information conflicts on social media channels and spread worldwide. It is known that disinformation spreads rapidly in such extraordinary situations. In the "information age" in which access to information is fast and easy with digitalization the high probability of overlooking audit and control simultaneously poses significant risks. The fact that the dissemination of content can be carried out in simple ways and methods also makes the control and supervision of information difficult especially in social media environments. In this context, influencers who have the opportunity to reach large segments more quickly have an important position in the dissemination of information. The opportunity to deliver content related to the segments to large masses has disadvantages as well as advantages. In this study, social media (Twitter/X) posts in the Palestinian-Israeli conflict which is an extraordinary situation were discussed through 4 influencers with opposing views. For the study, the posts made by the influencers determined through purposive sampling in the context of the Palestinian-Israeli conflict were subjected to document analysis and examined using the descriptive analysis technique. In line with the findings obtained, it was observed that influencers not only produce content such as conflict, targeting, challenge, and information with their posts but also spread false and misleading content.

Kaynakça

  • Anastasia Maria Loupis. (2014, Ağustos 1). ResearchGate. https://www.researchgate.net/profile/Anastasia-Loupis
  • Aydın, A. F. (2024). Sosyal medyada propaganda ve algı yönetimi: İsrail-Filistin savaşı örneği. Ombudsman Akademik, ÖZEL SAYI 2 (GAZZE), Article ÖZEL SAYI 2 (GAZZE).
  • Ayhan, B., & Şeker, H. (2021). İki aşamalı akış kuramı ve sosyal medya. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni medya, toplum ve iletişim biliminin dönüşümü (ss. 111-128). Siyasal Kitabevi.
  • Bauman, Z. (2010). Sosyolojik düşünmek (A. Yılmaz, Çev.; 7. bs). Ayrıntı Yayınları.
  • Ben Shapiro’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/benshapiro
  • Boyd, D., Golder, S., & Lotan, G. (2010). Tweet, tweet, retweet: Conversational aspects of retweeting on Twitter. 2010 43rd Hawaii International Conference on System Sciences, 1-10. https://doi.org/10.1109/HICSS.2010.412
  • Butcher, H. (2024). Social Commerce: How to make it work for your brand in 2025. https://later.com/blog/social-commerce/
  • Caulfield, M., Bayar, M. C., & Ashlyn B., A. (2023, Ekim 20). The ‘new elites’ of X: Identifying the most influential accounts engaged in Hamas/Israel discourse. Center for an Informed Public. https://www.cip.uw.edu/2023/10/20/new-elites-twitter-x-most-influential-accounts-hamas-israel/
  • Cüceloğlu, D. (2002). ’Keşke’siz bir yaşam için/İletişim donanımları. Remzi Kitabevi.
  • Demirağ, F. (2023). Influencer özelliklerinin tüketicilerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 77, 219-233. https://doi.org/10.51290/dpusbe.1295684
  • Despite refutations from Israeli military, headlines that Hamas “beheaded babies” persist. (2023, Ekim 11). https://www.aa.com.tr/en/middle-east/despite-refutations-from-israeli-military-headlines-that-hamas-beheaded-babies-persist/3016167
  • Disinformation Bulletin Edition: 97. (2023). https://www.iletisim.gov.tr/images/uploads/dosyalar/Disinformation_Bulletin-Edition-97_Palestine.pdf
  • Dr. Anastasia Maria Loupis—AI-powered profile by Favikon. (2024). Favikon. https://app.favikon.com/profile/63e8030793e8f77f2e48f2be/content/
  • Dr. Anastasia Maria Loupis’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/dranastasiamarialoupis
  • Dursun, Ç. (2001). TV Haberlerinde İdeoloji. İmge Kitabevi Yayınları.
  • Hananya Naftali’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/hananyanaftali
  • Hawley, M., & İsmail, K. (2024). Types of social media influencers: Mega, macro, nano and micro influencers. CMSWire.Com. https://www.cmswire.com/digital-marketing/social-media-influencers-mega-macro-micro-or-nano/
  • İsrail-Filistin sorunu: Suudi Arabistan, İran, Rusya, Çin ve Hindistan medyası, Hamas-İsrail savaşını nasıl yorumladı? (2023, Ekim 9). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/cgrdzn4lp9lo
  • İsrail-Filistin’deki gelişmelere dünyadan tepkiler. (2023, Ekim 7). https://www.aa.com.tr/tr/dunya/israil-filistindeki-gelismelere-dunyadan-tepkiler/3010626
  • İsrail’in Gazze’nin kuzeyine saldırısında 13 Filistinli öldü. (2024, Nisan 17). https://www.trthaber.com/haber/dunya/israilin-gazzenin-kuzeyine-saldirisinda-13-filistinli-oldu-851402.html
  • İşliyen, M. (2018). Siyasal katılım ve sosyal medya. LiteraTürk Academia.
  • Jacksonhinkle | Twitter. (t.y.). Linktree. Geliş tarihi 07 Ocak 2025, gönderen https://linktr.ee/jacksonhinkle
  • Jackson Hinkle’s Twitter stats summary profile (Social Blade Twitter Statistics). (2024). https://socialblade.com/twitter/user/jacksonhinkle
  • Kasumovic, D. (2024). Monthly influencer marketing report: November 2024 - election edition. Influencer Marketing Hub. https://influencermarketinghub.com/monthly-influencer-marketing-report/
  • Katil İsrail’in Gazze’de bir evi hedef alması sonucu 7 Filistinli öldü. (2024, Aralık 10). TRT Haber. https://www.trthaber.com/haber/dunya/katil-israilin-gazzede-bir-evi-hedef-almasi-sonucu-7-filistinli-oldu-891180.html
  • Khatib, R., McKee, M., & Yusuf, S. (2024). Counting the dead in Gaza: Difficult but essential. The Lancet, 404(10449), 237-238. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(24)01169-3
  • Kumar, A. (2022, Aralık 8). The rise of Hananya Naftali, social media star and pro-Israel influencer. JNS.org. https://www.jns.org/the-rise-of-hananya-naftali-social-media-star-and-pro-israel-influencer/
  • Merriam Webster. (2024, Aralık 21). Merriam Webster. https://www.merriam-webster.com/dictionary/influence
  • Morteo, I. (2017). To clarify the typification of influencers: A review of the literature. 52nd International Congress CLADEA. https://scholar.google.com/scholar?cluster=15099550242309295714&hl=en&oi=scholarr
  • Mouffe, C. (2005). On the political. Routledge.
  • Myers, S. L., & Hsu, T. (2024, Nisan 11). Riding rage over Israel to online prominence. The New York Times. https://www.nytimes.com/2024/04/11/business/media/jackson-hinkle-israel-gaza-misinformation.html
  • Netanyahu: Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin İsrail Başbakanı hakkında tutuklama emri ne anlama geliyor? (2024, Kasım 21). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/c5yrzdny4rvo
  • Netanyahu’nun eski dijital medya sorumlusunun “İsrail Gazze’de hastane vurdu” paylaşımı doğru mu? (2023, Ekim 18). AA Teyit Hattı. https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/gazze/netanyahunun-eski-dijital-medya-sorumlusunun-israil-gazzede-hastane-vurdu-paylasimi-dogru-mu-/1816753
  • Oxford English Dictionary. (2024). https://www.oed.com/dictionary/influencer_n
  • Pope: Investigate whether genocide is taking place in Gaza, respect human dignity - Vatican News. (2024, Kasım 17). https://www.vaticannews.va/en/pope/news/2024-11/pope-investigate-whether-genocide-is-taking-place-in-gaza.html
  • Postel, D. (2023, Kasım 7). The conservative fault lines revealed by debates over Israel. New Lines Magazine. https://newlinesmag.com/argument/the-conservative-fault-lines-revealed-by-debates-over-israel/
  • Psikoloji Sözlüğü. (t.y.). Geliş tarihi 26 Aralık 2024, gönderen https://psikolojisozlugu.info/ansiklopedi/etkileyen-fikirler
  • Ragad, A., Richard, I.-B., Garman, B., & Seddon, S. (2023, Kasım 28). Hamas 7 Ekim’deki İsrail saldırılarına nasıl ve hangi gruplarla birlikte hazırlandı? BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/cjlpd1ljk6ko
  • Riedl, M. J., Lukito, J., & Woolley, S. C. (2023). Political influencers on social media: An introduction. Social Media + Society, Special Issue: Political Influencers, 1-9. https://doi.org/10.1177/20563051231177938
  • Spotlight: Ben Shapiro. (2018). https://web.archive.org/web/20190321112046/https://www.dailywire.com/tags/ben-shapiro
  • Tam, M. S. (2020). Sosyal medya etkileyicilerinin kanaat önderliği rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(2), Article 2. https://doi.org/10.19145/e-gifder.726057
  • TDK Sözlük. (t.y.). Geliş tarihi 25 Aralık 2024, gönderen https://sozluk.gov.tr/?kelime=anlam
  • Telci, İ. N. (2023). 7 Ekim saldırıları ve Hamas-İsrail çatışmasının anatomisi. Ortadoğu Araştırmaları Merkezi-ORSAM. https://www.orsam.org.tr/tr/7-ekim-saldirilari-ve-hamas-israil-catismasinin-anatomisi/
  • The state of influencer marketing 2024: Benchmark report. (2024). Influencer Marketing Hub. https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/
  • Turan, İ. (1987). Siyasal demokrasi, siyasal katılma, baskı grupları ve sendikalar. Belediye-İş Sendikası Eğitim Yayınları: 6.
  • Twitter: Elon Musk’ın tweet sınırlaması ne anlama geliyor, yeni hamlesi ne olabilir? (2023, Temmuz 4). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/articles/cpw6gx36ez7o
  • Van Dijk, T. (2003). Söylem ve ideoloji: Çok alanlı bir yaklaşım (N. Ateş, Çev.). İçinde B. Çoban & Z. Özarslan (Ed.), Söylem ve ideoloji mitoloji, din, ideoloji (ss. 13-112). Su Yayınları.
  • White, C. M. (2012). Social media, crisis communication, and emergency management leveraging web 2.0 technologies. CRC Press, Taylor & Francis Group.
  • Worb, J. (2024). 14 types of social media influencers you need to know. https://later.com/blog/types-of-social-media-influencers/
  • X’te Jackson Hinkle 🇺🇸: “🇮🇱🇵🇸 @piersmorgan, why did you LIE about 40 beheaded babies and then act like you NEVER said it? Https://t.co/O639JWkfS4” / X. (2023, Ekim 18). https://x.com/jacksonhinklle/status/1714656211671375963
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gazetecilik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa İşliyen 0000-0003-0086-6165

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 26 Ocak 2025
Kabul Tarihi 20 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA İşliyen, M. (2025). Filistin-İsrail Çatışmasına Influencerların Cephesinden Bakmak: Bir Çatışma Alanı Olarak X. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(48), 39-72. https://doi.org/10.31123/akil.1627250

3328033281
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.