Fatih Güngör, Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde doçent doktor ve bölüm başkanıdır. Kendisi aynı zamanda ERIC ve ULAKBİM TR Dizin’de taranan Kuramsal Eğitimbilim Dergisi baş editörüdür. Başlıca araştırma alanları akademik yazma, derlem dilbilim ve öğretmen eğitimidir.
Prof. Dr. Ali YILDIRIM Göteborg Üniversitesi (İsveç) Pedagoji ve Didaktik Çalışmalar Bölümü öğretim üyesidir. 1993 ve 2018 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi´nde görev yapmıştır. Program geliştirme, öğretmen eğitimi, düşünme ve öğrenme süreçleri, sosyal bilimler eğitimi ve değerlendirme alanlarında araştırmalar yapmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen ülke düzeyindeki araştırma projelerinde (aile eğitimi, SBS, mesleki eğitim, vb.) ve Dünya Bankası kredisiyle finanse edilen Milli Eğitimi Geliştirme, Endüstriyel Okullar, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projelerinde yöneticilik ve danışmanlık yapmıştır. Koordinatör ve araştırmacı olarak aktif vatandaşlık eğitimi, hayat boyu öğrenme, iklim dostu okullar, öğrenme ağları, okul dışı öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesiyle ilgili AB Projelerini yürütmüştür. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu tarafından yürütülen akreditasyon, fakülte-okul işbirliği, öğretmen nitelikleri, öğretmen eğitimi, öğretmenlik sertifikası komisyonlarında görev almış ve çeşitli rapor ve programların hazırlanmasına katkıda bulunmuştur. Basılmış makale ve kitap çalışmaları öğretmen eğitimi, program geliştirme, değerlendirme, öğretim süreçleri, sosyal bilimler öğretimi ve nitel araştırma konularına odaklanmaktadır. 2018 yılından bu yana Göteborg Üniversitesi´nde yaklaşık 50 araştırmacının yer aldığı Didaktik Araştırmalar Grubu´nun koordinatörlüğünü yürütmektedir. e-mail: ali.yildirim@gu.se
Dr. Arlinda Beka is a distinguished associate professor at the Faculty of Education, University of Prishtina, where she currently chairs the doctoral school, demonstrating her leadership in postgraduate studies. Her academic and professional endeavors are characterized by a strong focus on pivotal areas within education, including the development of early childhood curricula, rigorous educational research, and the formulation of effective education policies. Dr. Beka's commitment to fostering global collaboration in sustainable development is evident through her active membership in the UNESCO network for Education for Sustainable Development.
Dr. Beka's dedication to continuous professional growth is further exemplified by significant international experiences that have enriched her perspective and expertise. These include a Fulbright Faculty Exchange at James Madison University in the USA and participation in other international professional exchange mobilities, facilitating the exchange of best practices and innovative pedagogical approaches.
Throughout her career, Dr. Beka has demonstrated versatility and a profound commitment to the advancement of education through her active engagement in a wide array of roles and projects. Her contributions reflect a deep-seated passion for shaping effective educational practices and influencing policy development to enhance learning outcomes
Fatih Güngör, Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde doçent doktor ve bölüm başkanıdır. Kendisi aynı zamanda ERIC ve ULAKBİM TR Dizin’de taranan Kuramsal Eğitimbilim Dergisi baş editörüdür. Başlıca araştırma alanları akademik yazma, derlem dilbilim ve öğretmen eğitimidir.
Professor at Charles University, Faculty of Education, Head of Department of Chemistry and Chemistry Education, M. Rettigove 4, CZ-116 39 Praha, CZ, e-mail: martin.bilek@pedf.cuni.cz.
Graduated as teacher of chemistry and physics for secondary school at Faculty of Education University of Hradec Králové (M. Ed., 1988), his Ph.D. in pedagogy/educational technology oriented to chemistry education he received at Faculty of Education Charles University in Prague (1996), Assoc. Prof. (habilitation, 1999) and Prof. (inauguration, 2006) in didactics of chemistry at Faculty of Natural Sciences of the M. Bel University in Banska Bystrica (SK).
His scientific and pedagogical activities are focused on didactics of chemistry and in wider sense on didactics of natural sciences and technical subjects (curricular approach, mind maps, learning from graphical presentation etc.) and ICT in chemistry and in general approach in science and technical education (computer supported class experiment, Internet in science and technical education, tutorial software etc.).
He is a member number of scientific councils of academic institutions, editorial boards of professional journals and has number of other activities focused on science and technical education.