Sinemada görsel efekt kullanımı, aksiyondan maceraya pek çok film türünün gelişimini ve yükselişini desteklemektedir. Özellikle günümüz sinemasında çarpıcı ve güçlü etkiler yaratmak için görsel efektlerden geniş ölçüde yararlanılmaktadır. Görsel efektler, görsel cezbediciliği var etmelerinin yanında anlam ve anlatımı yoğunlaştırmak, tematik bir etki katmak, metaforik bir anlatımı desteklemek, hikayenin vuruculuğunu görsel açıdan yoğunlaştırmak gibi işlevler kazanarak teknik unsurlar olmanın ötesine geçip hikaye anlatımının ayrılmaz bir parçası haline gelmektedir. Bu açıdan çalışma, Her şey Her yerde Aynı Anda (Everything Everywhere All at Once, Dan Kwan-Daniel Scheinert, 2022) filmi örneğinde görsel efektlerin bir filmin görselliği yanında anlatı yapısını nasıl etkilediğini değerlendirme hedefindedir. Çok katmanlı bir görsel efekt paletini hikaye anlatımını güçlendirici bir biçimde kullanması filmi inceleme konusu etmedeki başat unsurdur. McClean’ın (2007, s. 73) görsel efektlerin anlatıyı ve üslubu güçlendiren kullanımına yönelik tespit ettiği Belgesel, Görünmez, Kesintisiz, Abartılı, Fantastik, Sürrealist kategorilerinden yararlanılarak örnek film üzerinden görsel efektlerin hikaye anlatımını güçlendirici etkisi ortaya çıkarılacaktır.
The use of visual effects in cinema supports the development and rise of many film genres. Especially in today’s cinema, visual effects are used extensively to create striking and powerful effects. Besides creating visual appeal, visual effects become an integral part of storytelling beyond being technical elements by gaining functions such as intensifying meaning and narrative, adding a thematic effect, supporting a metaphorical narrative, and visually intensifying the strikingness of the story. In this respect, the study aims to evaluate how visual effects affect the narrative structure of a film as well as its visuality in the example of Everything Everywhere All at Once (2022). Its use of a multi-layered palette of visual effects in an empowering way of storytelling is the dominant factor in reviewing the film. Using the categories of Documentary, Invisible, Seamless, Exaggerated, Fantastical, and Surrealist determined by McClean (2007, p. 73), the effect of visual effects on storytelling will be revealed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Film Eleştirisi, Sinema (Diğer) |
Bölüm | İletişim - Halkla İlişkiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.