Bu çalışmada, dijital yayın platformları arasında güçlü bir marka olarak gösterilen ve Türkiye pazarına 2022 yılında giriş yapan Disney+’ın X, YouTube ve Instagram platformlarındaki resmi hesaplarından toplanan içerik paylaşımları incelenmiştir. Toplanan bu içerik paylaşımları, marka tarafından tercih edilen pazarlama stratejilerinin incelenmesi sürecinde kullanılmıştır. Bu veriler neticesinde ise sosyal medya pazarlamasının markalar açısından öneminin ortaya konulması amaçlanmıştır. Verilerin detaylı olarak incelenebilmesi ve değerlendirilebilmesi için nitel araştırma yöntemine bağlı olarak durum çalışması tercih edilmiştir. Elde edilen veriler, durum çalışması kapsamında derinlemesine incelenmiştir. Detaylı inceleme esnasında verilerin daha net bir şekilde anlaşılabilmesi için kategorilendirme ve sınıflandırmalara yer verilmiştir. Genel bulgulara göre Disney+’ın sosyal medya platformlarında müşterileri ile etkileşim konusunda zayıf olduğu görülürken, reklam türündeki video içerik paylaşımlarında ünlü kullanımına %68 oranında yer verdiği görülmüştür. Marka bir yandan müşteri ilişkileri noktasında olumsuz bir izlenim ortaya koyarken, diğer yandan reklam içeriklerinde ünlü kullanımı ile dijital pazarlama yöntemleri kapsamında olumlu bir izlenim ortaya koymuştur.
In this study, content posts collected from the official accounts of Disney+, which is shown as a strong brand among digital broadcasting platforms and entered the Turkish market in 2022, on X, YouTube and Instagram platforms were analyzed. These content posts were used in the process of analyzing the marketing strategies preferred by the brand. As a result of this data, it is aimed to reveal the importance of social media marketing for brands. In order to examine and evaluate the data in detail, a case study was preferred depending on the qualitative research method. The data obtained were analyzed in depth within the scope of the case study. During the detailed examination, categorization and classifications were used to understand the data more clearly. According to the general findings, it was observed that Disney+ was weak in interacting with its customers on social media platforms, while it was seen that it included the use of celebrities at a rate of 68% in video content sharing in the form of advertisements. While on the one hand, the brand has created a negative impression in terms of customer relations, on the other hand, it has created a positive impression within the scope of digital marketing methods with the use of celebrities in advertising content.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |