Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The path to democratisation in education: A review on Apple and Beane's book ‘‘Democratic Schools’’

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 1, 81 - 85, 25.05.2025

Öz

Today's education systems are rapidly pursuing a democratic education approach that aims to raise well-rounded people. Although democratic education is a prerequisite for a democratic society, this situation necessitates the existence of democratic schools. The book ‘Democratic Schools’ presents a framework that centres on democracy, equality and social justice in education. The book, written by Michael W. Apple and James A. Beane, sees schools not only as centres for the transmission of knowledge but also as places where democratic values are learned, experienced and practised. The book is a valuable resource for teachers, educational administrators and policy makers.

Kaynakça

  • Apple, M. W. & Beane, J. A. (2016). Demokratik okullar: Güçlü eğitimden dersler. (Sarı, M., Çev.). 2. Baskı. Dipnot Yayınları.
  • Dick, W., Carey, L. & Carey, J. O. (2001). The Systematic design of instruction (Fifth Edition). Addison-Wesley Educational Publishers, Inc
  • Gözübüyük Tamer, M. (2011). Okulların demokratik ve katılımcı öğrenim ortamlarına dönüştürülmesi. Millî Eğitim Dergisi, (192), 7-25.
  • Gözütok, F. D. (2004). Öğretmenliğimi geliştiriyorum (2. Baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Karakütük, K. (2001). Demokratik ve laik eğitim. Anı Yayıncılık.
  • OECD (2009). Creating effective teaching and learning environments; First results from Talis. OECD. Smith, P. L. & Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3rd Edition). Willey Publishing Inc.

Eğitimde demokratikleşmenin yolu: Apple ve Beane’in “Demokratik Okullar” kitabı üzerine bir inceleme

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 1, 81 - 85, 25.05.2025

Öz

Günümüz eğitim sistemleri çok yönlü insan yetiştirmeyi amaçlayan demokratik bir eğitim anlayışını hızla sürdürmektedir. Demokratik eğitim her ne kadar demokratik bir toplum olmanın ön koşulu olsa da, bu durum demokratik okulların varlığını zorunlu kılar. “Demokratik okullar” adlı kitap, eğitimde demokrasi, eşitlik ve toplumsal adalet anlayışını merkeze alan bir çerçeve sunar. Michael W. Apple ve James A. Beane tarafından yazılan kitap, okulları yalnızca bilgi aktarma merkezleri olarak değil aynı zamanda demokratik değerlerin öğrenildiği, deneyimlendiği ve uygulandığı yerler olarak görür. Kitap öğretmenler, eğitim yöneticileri ve politika yapıcılar için değerli bir kaynak niteliğindedir.

Etik Beyan

Bu araştırma, etik kurul onayı gerektiren nitelikte bir çalışma olmadığı için herhangi bir kurumsal veya ulusal araştırma etik kurulundan onay alınmamıştır.

Kaynakça

  • Apple, M. W. & Beane, J. A. (2016). Demokratik okullar: Güçlü eğitimden dersler. (Sarı, M., Çev.). 2. Baskı. Dipnot Yayınları.
  • Dick, W., Carey, L. & Carey, J. O. (2001). The Systematic design of instruction (Fifth Edition). Addison-Wesley Educational Publishers, Inc
  • Gözübüyük Tamer, M. (2011). Okulların demokratik ve katılımcı öğrenim ortamlarına dönüştürülmesi. Millî Eğitim Dergisi, (192), 7-25.
  • Gözütok, F. D. (2004). Öğretmenliğimi geliştiriyorum (2. Baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Karakütük, K. (2001). Demokratik ve laik eğitim. Anı Yayıncılık.
  • OECD (2009). Creating effective teaching and learning environments; First results from Talis. OECD. Smith, P. L. & Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3rd Edition). Willey Publishing Inc.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Sevim Kiz 0000-0003-2243-7775

Mehmet Sincar 0000-0002-4979-5014

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2025
Kabul Tarihi 13 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kiz, S., & Sincar, M. (2025). Eğitimde demokratikleşmenin yolu: Apple ve Beane’in “Demokratik Okullar” kitabı üzerine bir inceleme. Alanyazın, 6(1), 81-85.