Bu makale, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) ve Millî Eğitim Akademisi (MEA) ile birlikte eğitim fakültelerinin işlevlerinin sona erdiği yönündeki temel varsayımdan hareket etmektedir. MEA’nın kurulması ve TYMM’nin uygulanması, eğitim fakültelerinin öğretmen yetiştirmedeki tekelini ve yükseköğretim sistemindeki konumunu ciddi biçimde sarsmıştır. Yazıda bu dönüşümün pedagojik formasyon, öğretmen ihtiyacı, akademik yeterlilik gibi çeşitli boyutları ele alınmakta; TYMM ve MEA’nın arkasındaki ideolojik, politik ve yapısal motivasyonlar irdelenmektedir. Sonuç olarak eğitim fakültelerinin mevcut haliyle sürdürülebilir olmadığı, dönüşmeleri veya sistem dışında kalmaları gerektiği ileri sürülmektedir.
Eğitim Fakülteleri Millî Eğitim Akademisi Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretmen Eğitimi Eğitim Politikası
This editorial is based on the main assumption that the Century of Türkiye Education Model (TYMM) and the National Education Academy (MEA) have rendered faculties of education functionally obsolete. The implementation of MEA and TYMM has severely undermined the exclusive role of faculties of education in teacher training and weakened their place within the higher education system. The study discusses this transformation in terms of pedagogical formation, teacher demand, and academic competence. It also explores the ideological, political, and structural motivations behind TYMM and MEA. The conclusion suggests that faculties of education, in their current form, cannot survive and must either transform fundamentally or be excluded from the system.
Faculties of Education National Education Academy The Century of Türkiye Education Model Teacher Training Education Policy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Politikası |
Bölüm | Editöryal |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |