İzlenim yönetimi, bireylerin ulaşmak istedikleri amaç doğrultusunda karakterlerini ve davranışlarını nasıl ortaya koyduklarını ifade eden bir kavramdır. Organizasyonel bağlamda ele alındığında izlenim yönetimi taktikleri, terfi, takdir ve kaynak kullanımı gibi ayrıcalıklar elde etmek isteyen çalışanlar ve çalışanları üzerinde onları motive edecek, daha çok çalıştıracak ve performansı artıracak etki yaratmak isteyen yöneticiler tarafından sıklıkla kullanılabilmektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı sigorta sektörü çalışanlarının izlenim yönetimine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Katılımcılara iletilen yapılandırılmış anket formu, Bozkurt Yıldırım (2019) tarafından geliştirilen İzlenim Yönetimi Ölçeği ve demografik sorulardan oluşmaktadır. Anket formları potansiyel katılımcılara e-posta yoluyla ulaştırılmış ve anketlerden elde edilen veriler SPSS 22.0 programı üzerinde analiz edilmiştir. 134 katılımcıdan elde edilen bulgulara göre, cinsiyet, yaş ve tecrübe demografikleri ile ölçeğin tüm boyutları (kamufle etme, yaranmaya çalışma, imajı koruma, gözdağı verme) arasında istatistiksel olarak anlamlı (p< .05) bir farklılık bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, medeni durum demografiği ile ölçeğin tüm boyutları (kamufle etme, yaranmaya çalışma, imajı koruma, gözdağı verme) arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmadığı (p > .05) tespit edilmiştir.
izlenim izlenim yönetimi sigorta acenteleri imtiyazlar taktikler
Impression management is a concept that expresses how individuals present their characters and their behaviors in line with the goal they want to achieve. When considered in the organizational context, impression management tactics can often be used by employees who want to gain certain privileges such as promotions, raises, appreciation and resource use, and by managers who want to have an impact on their employees that will motivate them to work harder and increase performance. In this sense, the aim of this research is to reveal insurance sector employees’ attitudes towards impression management. In the scope of the research, demographic questions and Impression Management Scale (Bozkurt Yıldırım, 2019) are prepared as a survey form and the surveys were delivered to the employees via e-mail. 134 employees participated in the research and the data was analysed via SPSS 22.0 programme. Findings reveal that, there is a statistically significant difference (p <0.05) between gender, age and experience characteristics and all dimensions of the scale (camouflage, curry favor, protect image, intimidation). In addition, findings also reveal that there is not a statistically significant difference (p >0.05) between marital status characteristic and all dimensions of the scale (camouflage, curry favor, protect image, intimidation).
impression impression management insurance agencies privileges tactics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.