Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining The Relationship Between Theology Students’ Self-Efficacy in Speaking and Academic Intrinsic Motivation

Yıl 2025, , 87 - 108, 30.06.2025
https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1645049

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between theology students' self-efficacy in speaking and their academic intrinsic motivation. The sample of the research consists of 301 students enrolled in the Faculty of Theology at İnönü University during the spring semester of the 2021–2022 academic year. The data were collected using a cross-sectional survey design through a data collection instrument that included a personal information form, the "Self-Efficacy Scale for Speaking Skills," and the "Academic Intrinsic Motivation Scale." The data obtained were analyzed using the correlational survey model, one of the quantitative research methods, and interpreted within the framework of the relevant literature. The study found that students' speaking self-efficacy and academic intrinsic motivation levels were at a moderate level. Furthermore, a significant relationship was identified between students’ academic intrinsic motivation and their self-efficacy in speaking.

Etik Beyan

Ethical approval granted by İnönü University, Social and Human Siences Scientific Research and Publication Ethics Panel, dated 06.06.2022 and numbered 06.

Kaynakça

  • Aktaş, Hasan. “Akademik Güdülenme İle Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/3 (2017), 1376-1398.
  • Aktaş, Hasan. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Zaman Kaygısı ile Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişki: Gümüşhane Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane İlahiyat Fakültesi Araştırma Dergisi 10/20 (2021), 271-299.
  • Akyol, Nil. Lise Öğrencilerinin Yabancı Dile Yönelik Kalıplaşmış Düşünceleri ve Yabancı Dil Özyeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Afyon: Kocatepe Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2017.
  • Arık, Alev. Motivasyon ve Heyecana Giriş. İstanbul: Çantay Kitabevi, 1996.
  • Arslan, Akif. “Üniversite Öğrencilerinin ‘Topluluk Karşısında Konuşma’ ile İlgili Çeşitli Görüşleri: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği”. Turkish Studies 7/3 (2012), 221-231.
  • Baki, Yasemin. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Öz Yeterlikleri ve İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Turkish Studies 13/19 (2018), 213-233.
  • Bandura, Albert. Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1986.
  • Başaran, Mustafa - Erdem, İlhan. “Öğretmen Adaylarının Güzel Konuşma Becerisi İle İlgili Görüşleri Üzerine Bir Araştırma”. Kasamonu Eğitim Dergisi 17/3 (2009), 743-754.
  • Bozanoğlu, İhsan. “Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirmesi, Geçerliği”. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi 37/2 (2004), 83-98. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000094
  • Büyüköztürk, Şener vd. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi, 22. Basım, 2015.
  • Ceran, Dilek. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”. The Journal of Academic Social Science Studies Volume 5 Issue 8/5 (2012), 337-358. https://doi.org/10.9761/jasss_326
  • Cowling, Alan. Managing Human Resources. ed. Alan Cowling - Chloe Mailer. New York: Routledge, 2013.
  • Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Los Angeles: Sage Publications, 2017.
  • Cüceloğlu, Doğan. Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1. Baskı., 1997.
  • Çakmak, Ahmet - Ecer, Münir. “Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeğinin (skkmö) Geliştirilmesi ve Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Hitit Üniversitei İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/2 (2020), 679-707.
  • Çiftçi, Sebahattin - Taşkaya, Serdarhan Musa. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterlik ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. E-Journal of New World Sciences Academy 5/3 (2010), 921-928.
  • Çoban, Elif Sınmaz. Yönetici ve Öğretmenlerin Kişilikleri ile Konuşma Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2019.
  • Çubukçu, Ayşe - Kahraman, Pınar Bağçeli. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Akademik İçsel Motivasyonları İle Özliderlik Düzeyleri Arasındaki İlişki”. Bursa Uludağ Üniersitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (2019), 25-41.
  • Demir, Ömer. “İlahiyat Son Sınıf Öğrencilerinin Dini Hitabet Yeterlikleri Di̇b Ve Din Görevlileri Ve Din Hizmetleri Ile İlgili Görüşleri”. Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (2019), 79-115.
  • Dev, Poonam C. “Intrinsic Motivation and Academic Achievement: What Does Their Relationship Imply for the Classroom Teacher?” Remedial and Special Education 18/1 (Ocak 1997), 12-19. https://doi.org/10.1177/074193259701800104
  • Doğan, Fatma Nur. Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Kaygısı, Konuşma motivasyonu, Konuşma Öz yeterliği ile Etkili İletişim Becerilerine Yönelik Algıları Arasındaki İlişki. Elazığ: Fırat Üniversitesi, Doktora, 2024.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kur’an-ı Kerim Dersine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi”. Mevzu: Sosyal Bilimler Dergisi 1/İslami İlimler Özel Sayısı (2023), 313-335.
  • Frank, Monica A. “The Pillars of the Self-Concept: Self-Esteem and Self-Efficacy”. Https://Www.Excelatlife.Com/Articles/Selfesteem.Htm. Excel At Life: Pursuing Excellence in Life, Relationships, Sports and Career. 2011. Erişim 06 Kasım 2024. https://www.excelatlife.com/articles/selfesteem.htm
  • Gülşen, Doğukan Batur Alp. Sporcularda Kendinle Konuşma ve Öz yeterlilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2016.
  • Gürdoğan, Arzu. “Öğrencilerin Eğitimde Motivasyon Düzeyleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28/1 (2012), 149-165.
  • Gürdoğan, Eylem vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırmaya, Gelişmelere Yönelik Farkındalık ve Tutumları ile Akademik Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki”. Research Articles 11/2 (2021), 339-347.
  • Kalkan, Ümit. Din Hizmetlerinde Etkili Konuşma ve Diksiyon. Konya: Kitap Dünyası, 2023.
  • Kantarcı, Mehmet. “Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları”. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/2 (2014), 174-195.
  • Karacan, Sümeyra Bilecik. “İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve Algıladıkları Okul İklimi İlişkisi (Selçuk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Örneği)”. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi 26/3 (2022), 1143-1160.
  • Katrancı, Mehmet - Melanlıoğlu, Deniz. “Öğretmen Adaylarina Yöneli̇k Konuşma Öz Yeterli̇k Ölçeği̇: Geçerli̇k Ve Güveni̇li̇rli̇k Çalişmasi”. The Journal of Academic Social Science Studies 6/6 (2013), 651-665.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yay., 2012.
  • Keller, John M. “How to Integrate Learner Motivation Planning into Lesson Planning: The ARSC Model Approach”. Handbook of Human Performance Technology: İmproving Individual and Organizational Performance Worldwide. ed. Harold D. Stolovitch - Erica J. Keeps. San Francisco: Jossey-Bass Pfeiffer, 1999.
  • Muallimoğlu, Nejat. Hitabet Konuşma Sanatı. İstanbul: Avcıol, 2011.
  • O’Connell, Brian. Aspects of Learning. London: Routledge Library, 1st Edition., 2014.
  • Osmanoğlu, Cemil. “Hitabete Giriş”. Hitabet ve Mesleki Uygulama. ed. Süleyman Akyürek. Ankara: Bilay, 2018.
  • Özcan, Zeynep - Karaca, Faruk. “A study on relationship between academic motivation and psychological well-being in students of theology faculty”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 50 (2018), 321-341.
  • Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2. Baskı., 1992.
  • Özden, Mehtap. “Türkçe Öğretmeni Lisans Öğrencilerinin Konuşma Becerisi Öz Yeterlikleri”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi 7/3 (2018), 1917-1930.
  • Porter, Lyman W. vd. (ed.). Motivation and Work Behavior. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 7. ed., 2003.
  • Potur, Önder - Yildiz, Nurettin. “Konuşma Becerisi Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların Eğilimleri.” Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi 5/18 (2016), 27-40.
  • Stipek, Deborah. Motivation to Learn: From Theory to Practice. MA: Allyn&Bacon: Needham Heights, 2nd Edition., 1993.
  • Tunç, Yunus vd. “Çocuk Gelişi Programı Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeylerinin İncelenmesi”. 1-13. Iğdır Üniversitesi, 2018.
  • Turan, İbrahim. “Theology Education in Turkey: An Overview of the Relationship Between Teaching Programs and Employment Opportunities”. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/2 (15 Aralık 2017). https://doi.org/10.26650/ilahiyat.2017.19.2.0014
  • Uçar, Recep - Bozkurt, Mustafa. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Dini Hitabet Öz Yeterlik Algılarına Yönelik Bir Araştırma”. Marife Dergisi 21/2 (2021), 1109-1121.
  • Uyulgan, Melis Arzu - Akkuzu, Nalan. “An Overview of Student Teachers’ Academic Intrinsic Motivation”. Educational Sciences: Theory & Practice 14/1 (2013). https://doi.org/10.12738/estp.2014.1.2013
  • Uyulgan, Melis Arzu - Akkuzu, Nalan. “An Overview of Student Teachers’ Academic Intrinsic Motivation”. Educational Sciences: Theory and Practice 14/1 (2014), 24-32.
  • Uyulgan, Melis Arzu - Akkuzu, Nalan. “Öğretmen Adaylarının Akademik Içsel Motivasyonlarına Bir Bakış”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 14/1 (2014), 7-32.
  • Ünal-Karagüven, M. H. “Akademik Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Adaptasyonu”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12/4 (2012), 2599-2620.
  • Yalçın, Alemdar. Türkçe Öğretim Yöntemleri ve Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları, 3. baskı., 2012.
  • Yıldız, Murat vd. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinde Durumluk- Sürekli Kaygı Düzeyleri ile Akademik Güdülenmeler Arasındaki İlişkinin İncelelnmesi”. D.E.Ü. İlahiyat Fkültesi Dergisi 25 (2007), 213-239.

İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2025, , 87 - 108, 30.06.2025
https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1645049

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilahiyat öğrencilerinin konuşma öz yeterliliklerini akademik içsel motivasyonlarıyla olan ilişkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 301 öğrenci ile oluşmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formuna ek olarak ‘Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlilik Ölçeği’ ve ‘Akademik İçsel Motivasyon Ölçeği’nden oluşan veri toplama aracı ile kesitsel tarama yapılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeliyle karşılaştırmalı olarak incelenmiş ve literatür çerçevesinde yorumlanmıştır. Araştırmada öğrencilerin konuşma öz yeterliklerinin ve akademik içsel motivasyonlarının orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Yine öğrencilerin akademik içsel motivasyonlarıyla akademik öz yeterlikleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Etik Beyan

Etik onay, İnönü Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu tarafından verilmiş olup 06.06.2022 tarihli ve 06 numaralıdır.

Kaynakça

  • Aktaş, Hasan. “Akademik Güdülenme İle Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/3 (2017), 1376-1398.
  • Aktaş, Hasan. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Zaman Kaygısı ile Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişki: Gümüşhane Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane İlahiyat Fakültesi Araştırma Dergisi 10/20 (2021), 271-299.
  • Akyol, Nil. Lise Öğrencilerinin Yabancı Dile Yönelik Kalıplaşmış Düşünceleri ve Yabancı Dil Özyeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Afyon: Kocatepe Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2017.
  • Arık, Alev. Motivasyon ve Heyecana Giriş. İstanbul: Çantay Kitabevi, 1996.
  • Arslan, Akif. “Üniversite Öğrencilerinin ‘Topluluk Karşısında Konuşma’ ile İlgili Çeşitli Görüşleri: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği”. Turkish Studies 7/3 (2012), 221-231.
  • Baki, Yasemin. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Öz Yeterlikleri ve İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Turkish Studies 13/19 (2018), 213-233.
  • Bandura, Albert. Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1986.
  • Başaran, Mustafa - Erdem, İlhan. “Öğretmen Adaylarının Güzel Konuşma Becerisi İle İlgili Görüşleri Üzerine Bir Araştırma”. Kasamonu Eğitim Dergisi 17/3 (2009), 743-754.
  • Bozanoğlu, İhsan. “Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirmesi, Geçerliği”. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi 37/2 (2004), 83-98. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000094
  • Büyüköztürk, Şener vd. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi, 22. Basım, 2015.
  • Ceran, Dilek. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”. The Journal of Academic Social Science Studies Volume 5 Issue 8/5 (2012), 337-358. https://doi.org/10.9761/jasss_326
  • Cowling, Alan. Managing Human Resources. ed. Alan Cowling - Chloe Mailer. New York: Routledge, 2013.
  • Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Los Angeles: Sage Publications, 2017.
  • Cüceloğlu, Doğan. Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1. Baskı., 1997.
  • Çakmak, Ahmet - Ecer, Münir. “Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeğinin (skkmö) Geliştirilmesi ve Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Hitit Üniversitei İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/2 (2020), 679-707.
  • Çiftçi, Sebahattin - Taşkaya, Serdarhan Musa. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterlik ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. E-Journal of New World Sciences Academy 5/3 (2010), 921-928.
  • Çoban, Elif Sınmaz. Yönetici ve Öğretmenlerin Kişilikleri ile Konuşma Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2019.
  • Çubukçu, Ayşe - Kahraman, Pınar Bağçeli. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Akademik İçsel Motivasyonları İle Özliderlik Düzeyleri Arasındaki İlişki”. Bursa Uludağ Üniersitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (2019), 25-41.
  • Demir, Ömer. “İlahiyat Son Sınıf Öğrencilerinin Dini Hitabet Yeterlikleri Di̇b Ve Din Görevlileri Ve Din Hizmetleri Ile İlgili Görüşleri”. Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (2019), 79-115.
  • Dev, Poonam C. “Intrinsic Motivation and Academic Achievement: What Does Their Relationship Imply for the Classroom Teacher?” Remedial and Special Education 18/1 (Ocak 1997), 12-19. https://doi.org/10.1177/074193259701800104
  • Doğan, Fatma Nur. Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Kaygısı, Konuşma motivasyonu, Konuşma Öz yeterliği ile Etkili İletişim Becerilerine Yönelik Algıları Arasındaki İlişki. Elazığ: Fırat Üniversitesi, Doktora, 2024.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kur’an-ı Kerim Dersine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi”. Mevzu: Sosyal Bilimler Dergisi 1/İslami İlimler Özel Sayısı (2023), 313-335.
  • Frank, Monica A. “The Pillars of the Self-Concept: Self-Esteem and Self-Efficacy”. Https://Www.Excelatlife.Com/Articles/Selfesteem.Htm. Excel At Life: Pursuing Excellence in Life, Relationships, Sports and Career. 2011. Erişim 06 Kasım 2024. https://www.excelatlife.com/articles/selfesteem.htm
  • Gülşen, Doğukan Batur Alp. Sporcularda Kendinle Konuşma ve Öz yeterlilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2016.
  • Gürdoğan, Arzu. “Öğrencilerin Eğitimde Motivasyon Düzeyleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28/1 (2012), 149-165.
  • Gürdoğan, Eylem vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırmaya, Gelişmelere Yönelik Farkındalık ve Tutumları ile Akademik Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki”. Research Articles 11/2 (2021), 339-347.
  • Kalkan, Ümit. Din Hizmetlerinde Etkili Konuşma ve Diksiyon. Konya: Kitap Dünyası, 2023.
  • Kantarcı, Mehmet. “Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları”. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/2 (2014), 174-195.
  • Karacan, Sümeyra Bilecik. “İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve Algıladıkları Okul İklimi İlişkisi (Selçuk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Örneği)”. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi 26/3 (2022), 1143-1160.
  • Katrancı, Mehmet - Melanlıoğlu, Deniz. “Öğretmen Adaylarina Yöneli̇k Konuşma Öz Yeterli̇k Ölçeği̇: Geçerli̇k Ve Güveni̇li̇rli̇k Çalişmasi”. The Journal of Academic Social Science Studies 6/6 (2013), 651-665.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yay., 2012.
  • Keller, John M. “How to Integrate Learner Motivation Planning into Lesson Planning: The ARSC Model Approach”. Handbook of Human Performance Technology: İmproving Individual and Organizational Performance Worldwide. ed. Harold D. Stolovitch - Erica J. Keeps. San Francisco: Jossey-Bass Pfeiffer, 1999.
  • Muallimoğlu, Nejat. Hitabet Konuşma Sanatı. İstanbul: Avcıol, 2011.
  • O’Connell, Brian. Aspects of Learning. London: Routledge Library, 1st Edition., 2014.
  • Osmanoğlu, Cemil. “Hitabete Giriş”. Hitabet ve Mesleki Uygulama. ed. Süleyman Akyürek. Ankara: Bilay, 2018.
  • Özcan, Zeynep - Karaca, Faruk. “A study on relationship between academic motivation and psychological well-being in students of theology faculty”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 50 (2018), 321-341.
  • Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2. Baskı., 1992.
  • Özden, Mehtap. “Türkçe Öğretmeni Lisans Öğrencilerinin Konuşma Becerisi Öz Yeterlikleri”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi 7/3 (2018), 1917-1930.
  • Porter, Lyman W. vd. (ed.). Motivation and Work Behavior. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 7. ed., 2003.
  • Potur, Önder - Yildiz, Nurettin. “Konuşma Becerisi Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların Eğilimleri.” Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi 5/18 (2016), 27-40.
  • Stipek, Deborah. Motivation to Learn: From Theory to Practice. MA: Allyn&Bacon: Needham Heights, 2nd Edition., 1993.
  • Tunç, Yunus vd. “Çocuk Gelişi Programı Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeylerinin İncelenmesi”. 1-13. Iğdır Üniversitesi, 2018.
  • Turan, İbrahim. “Theology Education in Turkey: An Overview of the Relationship Between Teaching Programs and Employment Opportunities”. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/2 (15 Aralık 2017). https://doi.org/10.26650/ilahiyat.2017.19.2.0014
  • Uçar, Recep - Bozkurt, Mustafa. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Dini Hitabet Öz Yeterlik Algılarına Yönelik Bir Araştırma”. Marife Dergisi 21/2 (2021), 1109-1121.
  • Uyulgan, Melis Arzu - Akkuzu, Nalan. “An Overview of Student Teachers’ Academic Intrinsic Motivation”. Educational Sciences: Theory & Practice 14/1 (2013). https://doi.org/10.12738/estp.2014.1.2013
  • Uyulgan, Melis Arzu - Akkuzu, Nalan. “An Overview of Student Teachers’ Academic Intrinsic Motivation”. Educational Sciences: Theory and Practice 14/1 (2014), 24-32.
  • Uyulgan, Melis Arzu - Akkuzu, Nalan. “Öğretmen Adaylarının Akademik Içsel Motivasyonlarına Bir Bakış”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 14/1 (2014), 7-32.
  • Ünal-Karagüven, M. H. “Akademik Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Adaptasyonu”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12/4 (2012), 2599-2620.
  • Yalçın, Alemdar. Türkçe Öğretim Yöntemleri ve Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları, 3. baskı., 2012.
  • Yıldız, Murat vd. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinde Durumluk- Sürekli Kaygı Düzeyleri ile Akademik Güdülenmeler Arasındaki İlişkinin İncelelnmesi”. D.E.Ü. İlahiyat Fkültesi Dergisi 25 (2007), 213-239.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dini Araştırmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma makaleleri
Yazarlar

Recep Uçar 0000-0003-0520-577X

Veysel Karani Altun 0000-0002-4128-5394

Şeyma Sezgin 0000-0002-2412-0301

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2025
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025

Kaynak Göster

APA Uçar, R., Altun, V. K., & Sezgin, Ş. (2025). İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi. Artuklu Akademi, 12(1), 87-108. https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1645049
AMA Uçar R, Altun VK, Sezgin Ş. İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. Haziran 2025;12(1):87-108. doi:10.34247/artukluakademi.1645049
Chicago Uçar, Recep, Veysel Karani Altun, ve Şeyma Sezgin. “İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi”. Artuklu Akademi 12, sy. 1 (Haziran 2025): 87-108. https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1645049.
EndNote Uçar R, Altun VK, Sezgin Ş (01 Haziran 2025) İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi. Artuklu Akademi 12 1 87–108.
IEEE R. Uçar, V. K. Altun, ve Ş. Sezgin, “İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi”, Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi, c. 12, sy. 1, ss. 87–108, 2025, doi: 10.34247/artukluakademi.1645049.
ISNAD Uçar, Recep vd. “İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi”. Artuklu Akademi 12/1 (Haziran 2025), 87-108. https://doi.org/10.34247/artukluakademi.1645049.
JAMA Uçar R, Altun VK, Sezgin Ş. İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2025;12:87–108.
MLA Uçar, Recep vd. “İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi”. Artuklu Akademi, c. 12, sy. 1, 2025, ss. 87-108, doi:10.34247/artukluakademi.1645049.
Vancouver Uçar R, Altun VK, Sezgin Ş. İlahiyat Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterliklerinin Akademik İçsel Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2025;12(1):87-108.