Görsel uyarıcı ve uyaranlar tarafından çevrelendiğimiz bugünün dünyasında görsel olarak bir dil edinmek doğal bir süreç haline gelmiştir. Sınırları belli olmayacak şekilde boyut kazanan görsel dil, görsel tecrübenin görünen, görünenin değerlendirilmesi ile görsel kültürü ifade etmiş olur. Araştırmanın amacı, Erken Çocukluk Döneminde okullarda ki Görsel Sanatlar Uygulama Atölyelerinde uygulaması yapılacak olan görsel kültür aktivitelerinin öğrencilerin çalışmalarına etkisinin yorumlanmasıdır. Uygulanan araştırma sanat etkinliklerinde görsel kültür aktivitelerinin eğitim öğretim uygulamalarına dayandığı için nitel araştırma deseni olan durum çalışması aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma Diyarbakır il merkezinde bulunan bir anaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma 60-72 ay yaş gruplarını kapsamaktadır, 2023-2024 Eğitim- Öğretim dönemi sürecinde uygulanmıştır. Araştırmaya toplam da 19 öğrenci dahil olup; 5 odak öğrenci belirlenmiştir. Araştırma verileri olarak fotoğraf, video kayıtları ve araştırmacı günlüğü araçları kullanılmıştır. Görsel ve işitsel malzemelerden elde edilen dokümanların incelenmiş ve araştırma verileri betimsel analiz yolu ile tahlil edilmiş elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı kalınmış ve yorumlanmıştır. Toplanan verilerden “Kandinsky” ve “Benim Görsel Piktogramlarım” isimli 2 sanat aktivite konusuna ulaşılmıştır. Bulguların neticesinde, öğrencilerin görsel kültürün alt başlıklarını ifade etmeye yönelik bilinç kazanmalarına, sanat etkinliklerinde toplumsal ve çevresel imgeleri bireysel olarak oluşturmalarına, görsel okuma seviyesinin pozitif bir şekilde artış gösterdiğine, çevre ve toplumu edinilen bilgiler doğrultusunda bilinçlendirmeye yönelik istekli davrandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
In today's world where we are surrounded by visual stimuli and stimuli, acquiring a visual language has become a natural process. The visual language, which gains dimension in such a way that its boundaries are not clear, expresses visual culture with the evaluation of the visual experience that is visible and visible. The aim of the research is to interpret the effect of visual culture activities to be implemented in the Visual Arts Application Workshops in schools in Early Childhood Period on students' studies. Since the applied research is based on the education and training practices of visual culture activities in art activities, it was carried out through case study, which is a qualitative research design. The research was conducted in a kindergarten in Diyarbakır city centre. The research covers the age group of 60-72 months and was implemented during the 2023-2024 academic year. A total of 19 students were included in the study and 5 focus students were identified. Photographs, video recordings and researcher diary tools were used as research data. The documents obtained from visual and audio materials were examined and the research data were analysed through descriptive analysis and the findings obtained were interpreted and interpreted based on the research questions. From the collected data, two art activity topics named ‘Kandinsky’ and ‘My Visual Pictograms’ were reached. As a result of the findings, it was concluded that the students gained awareness to express the sub-headings of visual culture, individually created social and environmental images in art activities, the level of visual reading increased positively, and they were willing to raise awareness of the environment and society in line with the information obtained.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала