Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri

Yıl 2018, Cilt: 71 Sayı: 1, 1 - 8, 16.10.2018

Öz

Amaç: Bu çalıșmada Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi (AÜTF) Mesleksel Beceriler derslerinde öğrencilerin aldıkları eğitimlere yönelik geribildirimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıștır.

Gereç ve Yöntem: Verilerin toplanmasında, retrospektif olarak öğrencilerin becerilerle ilgili verdikleri yazılı geribildirimler kullanılmıștır. Çalıșmaya AÜTF mesleksel beceriler laboratuarında, 2010-2017 yılları arasında Dönem I-III’te eğitim alan ve geribildirim formlarını doldurmuș olan 1579 Dönem I, 1596 Dönem II ve 1138 Dönem III öğrencisi katılmıștır. Veri toplama aracı olarak, her dönem için ilgili becerileri içeren geribildirim formları olușturulmuștur. Formdaki maddeler, 5 (kesinlikle katılıyorum) ile 0 (kesinlikle katılmıyorum) arasında puanlar verilerek değerlendirilmiștir. Veriler, ortalama±standart sapma [ortanca (minimum-maksimum)] olarak sunulmuștur.

Bulgular: Genel olarak geribildirim puan ortalamaları; Dönem I’de 4.16’nın, Dönem II’de 3.89’un ve Dönem III’te 3.67’nin üstündedir.

Sonuç: Öğrencilerden alınan olumlu geri bildirimler eğitimin öğrenciler tarafından desteklendiğini göstermektedir. Öğrenciler, temel mesleksel becerilerde yeterli hale gelmelerinde mesleksel beceri laboratuvarları önemli bir role sahip olduğunu düșünmektedir.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • 1. Özçelik M, Solakoğlu Z. Tıp Fakültesi 6. Sınıf Öğrencilerinin Enjeksiyon ve Cerrahi dikiş Uygulamaları Konusundaki Kazanımlarının Değerlendirilmesi. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi 2014;77:1-7.
  • 2. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi-Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014 http:// www.yok.gov.tr/documents/10279/2782 1052/tip_fakultesi_cekirdek_egitim_mufredati. pdf
  • 3. Remmen R, Scherpbier A, Derese A. et al. Unsatisfactory basic skills performance by students in traditional medical curricula. Med Teac1998;20:571-580.
  • 4. Yücesoy M, Taşkıran HC, Çelebi İ ve ark. Tıp eğitiminde mesleksel becerilerin yeri: Dokuz Eylül Üniversitesi Deneyimi. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi2001;Özel sayı:67-71
  • 5. Durak Hİ. Tıpta Mezuniyet Öncesi Mesleksel Beceri Eğitimi ve Beceri Laboratuvarları. Tıp Eğitimi Dünyası 2001;5:1-11
  • 6. Elçin M, Odabaşı O. Beceri Eğitimi 15. Bölüm, Editörlü kitap: Sayek İ, editör. Tıp eğiticisi el kitabı 1st ed. Ankara: Güneş Tıp Kitapevleri 2016. p.
  • 7. Weller JM. Simulation in undergraduate medical education: bridging the gap between theory and practise.Med Educ2004;38:32-38.
  • 8. Das M, Townsend A, Hasan MY. The views of senior students and young doctors of their training in a skills laboratory. Med Educ 1998;32:143-9..
  • 9. Gürpınar E, Ailmoğlu MK, Kulaç E. ve ark. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Mesleksel Beceri Eğitimine Yönelik E-Öğrenme Uygulaması. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi2012;34:33 41.
  • 10. Özdemir SM. Eğitimde Program Değerlendirme Ve Türkiye’de Eğitim Programlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009;6:126-149.
  • 11. Kulik JA. Student Ratings: Validity, Utility, and Controversy. New Directions For InstitutionalResearch2001; No. 109
  • 12. Karabilgin ÖS, Şahin H “Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Öğrenci Geribildiriminin Kullanımı” Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21-22: 27-33.
  • 13. Karaoğlu N, Şeker M. İlaç uygulama becerilerinin önemi ve bu konuda öğrenci geri bildirimleri üzerine Selçuk Üniversitesi’nde bir analiz. Genel Tıp Derg 2009;19:121-127.
  • 14. Alimoğlu MK, Çilli A, Mamaklı S, ve ark. “Mesleksel Beceri Laboratuvarında Radyal Arterden Kan Alma Eğitimi, Eğitim Sonrası ve Klinik Deneyim Sonrası Öğrencilerin Bakış Açısı” Tıp Eğitimi Dünyası 2003;13:44-50
  • 15. Karaoğlu N, Şeker M. Selçuk Üniversitesi’nde Temel Mesleki Beceri Eğitiminin Öğrenci Geri Bildirimleri İle Üç Yıllık Değerlendirmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2011;29:48-55.
  • 16. Mıdık Ö, Kartal M, Büyükakkuş A, ve ark. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi üçüncü sınıf öğrencilerinin mesleksel beceri eğitimleri ile ilgili görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23: 65-72. 15
  • 17. Çifçili S, Uzuner A, Ünalan P, ve ark. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Beceri Laboratuvarı Uygulamaları. Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21:1-10.
  • 18. Gürpınar E, Mamaklı S, Alimoğlu MK, ve ark. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Mesleksel Beceri Uygulamaları Hakkındaki Öğrenci Geri Bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006;23:58-64.
  • 19. Lynagh M, Burton R, Sanson-Fisher R. A systematic review of medical skills laboratory training: where to from here?Med Educ 2007;41:879–887.
  • 20. Hao J, Estrada J, Tropez Sims S “The Clinical Skills Laboratory: A Cost Effective Venue for Teaching Clinical Skills to Third Year Medical Students. Acad Med, 2002;77:152. 21. Mıdık Ö, Kartal M. Simülasyona Dayalı Tıp Eğitimi. Marmara Medical Journal 2010;23:389-399. 22. Mıstık S, Naçar M, Şahan M, ve ark. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2005;19:46-51. 23. Karnath B, Thornton W, Frye A W. Teaching and Testing Physical Examination Skills without the Use of Patients. Acad Med, 2002;77:753

The Students’ Feedback on Clinical Skills Practices in Ankara University School of Medicine

Yıl 2018, Cilt: 71 Sayı: 1, 1 - 8, 16.10.2018

Öz

Aim: The aim of the study is to evaluate the results of student feedbacks about their Clinical Skills practices in Ankara University School of Medicine.

Materials and Methods: Data was collected from prepared feedback forms which the students were asked to fill about their clinical skills practices retrospectively. During 2010-2017 academic years 1579 from the first year, 1596 from the second and 1138 from the third year students participated in the study. Year specific feedback forms were prepared for each year. The form’s items were rated between 0 (exactly disagree) and 5 (exactly agree). Data were presented as mean ± standart deviation [median (minimum-maximum)].

Findings: In general the students’ mean scores were higher than 4.16 in the first year, 3.89 in the second year and 3.67 in the third year.

Conclusion: Positive feedbacks show that the students are generally satisfied with their clinical skills practices. Students think that clinical skills laboratories play an important role in the students’ basic clinical skills competencies.

Etik Beyan

-

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • 1. Özçelik M, Solakoğlu Z. Tıp Fakültesi 6. Sınıf Öğrencilerinin Enjeksiyon ve Cerrahi dikiş Uygulamaları Konusundaki Kazanımlarının Değerlendirilmesi. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi 2014;77:1-7.
  • 2. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi-Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014 http:// www.yok.gov.tr/documents/10279/2782 1052/tip_fakultesi_cekirdek_egitim_mufredati. pdf
  • 3. Remmen R, Scherpbier A, Derese A. et al. Unsatisfactory basic skills performance by students in traditional medical curricula. Med Teac1998;20:571-580.
  • 4. Yücesoy M, Taşkıran HC, Çelebi İ ve ark. Tıp eğitiminde mesleksel becerilerin yeri: Dokuz Eylül Üniversitesi Deneyimi. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi2001;Özel sayı:67-71
  • 5. Durak Hİ. Tıpta Mezuniyet Öncesi Mesleksel Beceri Eğitimi ve Beceri Laboratuvarları. Tıp Eğitimi Dünyası 2001;5:1-11
  • 6. Elçin M, Odabaşı O. Beceri Eğitimi 15. Bölüm, Editörlü kitap: Sayek İ, editör. Tıp eğiticisi el kitabı 1st ed. Ankara: Güneş Tıp Kitapevleri 2016. p.
  • 7. Weller JM. Simulation in undergraduate medical education: bridging the gap between theory and practise.Med Educ2004;38:32-38.
  • 8. Das M, Townsend A, Hasan MY. The views of senior students and young doctors of their training in a skills laboratory. Med Educ 1998;32:143-9..
  • 9. Gürpınar E, Ailmoğlu MK, Kulaç E. ve ark. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Mesleksel Beceri Eğitimine Yönelik E-Öğrenme Uygulaması. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi2012;34:33 41.
  • 10. Özdemir SM. Eğitimde Program Değerlendirme Ve Türkiye’de Eğitim Programlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009;6:126-149.
  • 11. Kulik JA. Student Ratings: Validity, Utility, and Controversy. New Directions For InstitutionalResearch2001; No. 109
  • 12. Karabilgin ÖS, Şahin H “Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Öğrenci Geribildiriminin Kullanımı” Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21-22: 27-33.
  • 13. Karaoğlu N, Şeker M. İlaç uygulama becerilerinin önemi ve bu konuda öğrenci geri bildirimleri üzerine Selçuk Üniversitesi’nde bir analiz. Genel Tıp Derg 2009;19:121-127.
  • 14. Alimoğlu MK, Çilli A, Mamaklı S, ve ark. “Mesleksel Beceri Laboratuvarında Radyal Arterden Kan Alma Eğitimi, Eğitim Sonrası ve Klinik Deneyim Sonrası Öğrencilerin Bakış Açısı” Tıp Eğitimi Dünyası 2003;13:44-50
  • 15. Karaoğlu N, Şeker M. Selçuk Üniversitesi’nde Temel Mesleki Beceri Eğitiminin Öğrenci Geri Bildirimleri İle Üç Yıllık Değerlendirmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2011;29:48-55.
  • 16. Mıdık Ö, Kartal M, Büyükakkuş A, ve ark. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi üçüncü sınıf öğrencilerinin mesleksel beceri eğitimleri ile ilgili görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23: 65-72. 15
  • 17. Çifçili S, Uzuner A, Ünalan P, ve ark. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Beceri Laboratuvarı Uygulamaları. Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21:1-10.
  • 18. Gürpınar E, Mamaklı S, Alimoğlu MK, ve ark. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Mesleksel Beceri Uygulamaları Hakkındaki Öğrenci Geri Bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006;23:58-64.
  • 19. Lynagh M, Burton R, Sanson-Fisher R. A systematic review of medical skills laboratory training: where to from here?Med Educ 2007;41:879–887.
  • 20. Hao J, Estrada J, Tropez Sims S “The Clinical Skills Laboratory: A Cost Effective Venue for Teaching Clinical Skills to Third Year Medical Students. Acad Med, 2002;77:152. 21. Mıdık Ö, Kartal M. Simülasyona Dayalı Tıp Eğitimi. Marmara Medical Journal 2010;23:389-399. 22. Mıstık S, Naçar M, Şahan M, ve ark. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2005;19:46-51. 23. Karnath B, Thornton W, Frye A W. Teaching and Testing Physical Examination Skills without the Use of Patients. Acad Med, 2002;77:753
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Tıp Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Gönüllü

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 71 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gönüllü, İ. (2018). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 71(1), 1-8.
AMA Gönüllü İ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. Ekim 2018;71(1):1-8.
Chicago Gönüllü, İpek. “Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 71, sy. 1 (Ekim 2018): 1-8.
EndNote Gönüllü İ (01 Ekim 2018) Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 71 1 1–8.
IEEE İ. Gönüllü, “Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri”, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 71, sy. 1, ss. 1–8, 2018.
ISNAD Gönüllü, İpek. “Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 71/1 (Ekim 2018), 1-8.
JAMA Gönüllü İ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2018;71:1–8.
MLA Gönüllü, İpek. “Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 71, sy. 1, 2018, ss. 1-8.
Vancouver Gönüllü İ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Uygulamalarına Yönelik Geribildirimleri. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2018;71(1):1-8.