Amaç: Bu çalıșmada Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi (AÜTF) Mesleksel Beceriler derslerinde öğrencilerin aldıkları eğitimlere yönelik geribildirimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıștır.
Gereç ve Yöntem: Verilerin toplanmasında, retrospektif olarak öğrencilerin becerilerle ilgili verdikleri yazılı geribildirimler kullanılmıștır. Çalıșmaya AÜTF mesleksel beceriler laboratuarında, 2010-2017 yılları arasında Dönem I-III’te eğitim alan ve geribildirim formlarını doldurmuș olan 1579 Dönem I, 1596 Dönem II ve 1138 Dönem III öğrencisi katılmıștır. Veri toplama aracı olarak, her dönem için ilgili becerileri içeren geribildirim formları olușturulmuștur. Formdaki maddeler, 5 (kesinlikle katılıyorum) ile 0 (kesinlikle katılmıyorum) arasında puanlar verilerek değerlendirilmiștir. Veriler, ortalama±standart sapma [ortanca (minimum-maksimum)] olarak sunulmuștur.
Bulgular: Genel olarak geribildirim puan ortalamaları; Dönem I’de 4.16’nın, Dönem II’de 3.89’un ve Dönem III’te 3.67’nin üstündedir.
Sonuç: Öğrencilerden alınan olumlu geri bildirimler eğitimin öğrenciler tarafından desteklendiğini göstermektedir. Öğrenciler, temel mesleksel becerilerde yeterli hale gelmelerinde mesleksel beceri laboratuvarları önemli bir role sahip olduğunu düșünmektedir.
Tıp Eğitimi Mesleksel Beceri Laboratuarı Mesleksel Beceri Eğitimi Öğrenci Geribildirimleri.
-
Aim: The aim of the study is to evaluate the results of student feedbacks about their Clinical Skills practices in Ankara University School of Medicine.
Materials and Methods: Data was collected from prepared feedback forms which the students were asked to fill about their clinical skills practices retrospectively. During 2010-2017 academic years 1579 from the first year, 1596 from the second and 1138 from the third year students participated in the study. Year specific feedback forms were prepared for each year. The form’s items were rated between 0 (exactly disagree) and 5 (exactly agree). Data were presented as mean ± standart deviation [median (minimum-maximum)].
Findings: In general the students’ mean scores were higher than 4.16 in the first year, 3.89 in the second year and 3.67 in the third year.
Conclusion: Positive feedbacks show that the students are generally satisfied with their clinical skills practices. Students think that clinical skills laboratories play an important role in the students’ basic clinical skills competencies.
Medical Education Clinical Skills Laboratory Clinical Skills Training Student Feedback.
-
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tıp Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 71 Sayı: 1 |