Araştırma, ileri düzeydeki öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini geliştirmek için karşılıklı öğretim stratejilerinin kullanılmasının etkinliğini incelemektedir. Bu strateji, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki aktif etkileşime dört adımda odaklanır: tahmin etme, soru sorma, açıklama ve özetleme. Amaç, metinleri anlama ve analiz etme becerilerini ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Araştırma, uygun metinlerin seçilmesini, öğrencilerin strateji konusunda eğitilmesini, sınıflarda uygulanmasını, anketler ve testler gibi çeşitli değerlendirme araçları kullanarak öğrenci ilerlemesinin izlenmesini içermektedir. Stratejinin; okuduğunu anlama becerilerini iyileştirmesi, öğrenci katılımını artırması ve iş birliği ve takım çalışması becerilerini geliştirmesi beklenmektedir. Araştırma, karşılıklı öğretim kullanımının genişletilmesini ve etkili bir uygulama sağlamak için öğretmenlere sürekli eğitim verilmesini önermektedir.
Aktif Öğrenme Karşılıklı Öğretim Stratejisi Okuduğunu Anlama Becerileri Dil Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Arap Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)