Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 1, 377 - 403, 18.06.2025
https://doi.org/10.14514/beykozad.1627364

Öz

Bu araştırmanın amacı, ekoturizm merkezi olan Alanya Sapadere Kanyonuna ilişkin ziyaretçilerin Tripadvisor internet sitesine paylaştıkları yorumların incelenmesidir. Bu amaç kapsamında araştırmada nitel araştırma desenlerinden bütüncül tek durum deseni tercih edilmiştir. Çalışmada bütüncül tek durum deseninin tercih edilmesinde amaç Alanya Sapadere Kanyonuna yönelik ziyaretçilerin genel düşüncelerinin derinlemesine keşfedilmek istenmesidir. Araştırmanın veri toplama sürecinde ikincil verilerden faydalanılarak doküman incelemesi tekniğinden faydalanılmıştır. Bu doğrultuda araştırma verileri doküman incelemesi tekniği ile 09.09. 2024 tarihinde Tripadvisor internet sitesine ziyaretçilerin yazdıkları 307 yorumdan oluşmaktadır. Bu 307 yorum lisanslı MAXQDA 2022 programından faydalanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu içerik analizi sonucunda sonucunda “bilgi verme”, ziyaretçi tavsiyesi”, olumlu yönler” ve “olumsuz yönler” olmak üzere dört ana tema belirlenmiştir. Ziyaretçilerin kanyonun hem genel özellikleri hem de oluşumu hakkında bilgi paylaştığı ve potansiyel ziyaretçilere yönelik bir takım tavsiyelerde bulunulduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Sapadere kanyonuna yönelik olumlu düşüncelerin olumsuz düşüncelere kıyasla daha çok olduğu belirlenmiş ve genel olarak ziyaretçilerin Sapadere kanyonunu ziyaret etmekten memnun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ziyaretçilerin olumlu düşünceleri arasında kanyonun ambiansı, iyi deneyim, ziyaretçilere sunduğu olanaklar (kafeterya, Wc, hediyelik eşya, soyunma kabini, ücretsiz otopark), giriş ücretinin uygun olması, tanıtım çalışmaları ve yollarının asfalt olması yer almaktadır. Olumlu düşüncülerle kıyaslandığında daha az sayıda da olsa olumsuz düşünceler de belirlenmiştir. En sık vurgulanan olumsuz düşüncelerin başında Sapadere kanyonunu ulaşımın uzun sürmesi, tesislerin ekipmanlarının yürüyüş yolunu işgal etmesi, hem çevrenin hem de tuvaletlerin kirli ve bakımsız olması yer aldığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akış, A. (2007). Alanya’da turizm ve turizmin Alanya ekonomisine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 17.15-32.
  • Aktan, E. (2018). Sosyal medyanın turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3),228-24
  • Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (2024, Aralık 24). Sapadere Kanyonu. Altid. https://www.altid.org.tr/bilgi-hizmetleri/sapadere-kanyonu/.
  • Ankaya, Ü. F., Yazıcı, K., Balık, G., & Aslan, B. G. (2018). Dünyada ve Türkiye’de ekoturizm, sosyalkültürel ve ekonomik katkıları. Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi, 1(2), 69-72.
  • Aylan, S. (2019). Ulubey kanyonlarına yönelik sosyal medyada yapılan ziyaretçi yorumlarının içerik analizi: Tripadvisor.com Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 7(4), 2582-2598.
  • Belli, S. & Çolak, O. (2017). Şanlıurfa’nın turistik çekim unsurlarına yönelik ziyaretçi E-yorumlarının analizi: Tripadvisor örneği, 3(15), 444-457.
  • Bigne, E., Ruiz, C., & Curras-Perez, R (2019). Destination appeal through digitalized comments. Journal of Business Research, 101, 447-453.
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20(1), 37-46.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative Research. Pearson Education.
  • Çetinsöz, B. C., & Temiz, G. (2018, September 27-29). Sürdürülebilir kültür turizmi bağlamında Anemurium antik kentinin değerlendirilmesi. The Second Internatıonal Congress On Future Of Tourism: Innovation, Entrepreneurship And Sustainability – Mersin.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S., & Gültepe, Ö. (2018). Isparta ilindeki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Dereli, B. A. (2023). Maxqda: Yaratıcı veri analizi üzerine notlar. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi. 13(1), 149- 152.
  • Drumm, A., Moore, A., Soles, A., Patterson, C., & Terborgh, J.E. (2004). Ecotourism development a manual for conservation planners and managers. Cbd. https://www.cbd.int/financial/greenmarkets/g-greenecotoursm-undp.pdf.
  • Eren R., & Çelik M. (2017). Çevrimiçi gastronomi imajı: Türkiye restoranlarının TripAdvisor yorumlarının içerik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), 121-138.
  • Fennell, D. A. (1999). Ecotourism: An Introduction. Routledge Publication.
  • Fleiss, J. L. (1971). Measuring nominal scale agreement among many raters. Psychological Bulletin, 76(5),378-382.
  • Fleury, K. (2022). What is TripAdvisor and how does it work?. Techlifeunity https://www.techlifeunity.com/what-is-tripadvisor-how-it-works.
  • Gaul, D. (2003). Environmental Impacts of Ecotourism. Fao. http://foris.fao.org/static/pdf/foph/ecotour.pdf.
  • GSTC (2022). The difference between ecotourism and sustainable tourism. Gstcouncil. https://www.gstcouncil.org/ecotourism/.
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), 233-252.
  • Hotel Villa Turca (2024). Alanya Sapadere kanyonu hakkında tüm merak edilenler. Hotelvillaturka. https://www.hotelvillaturka.com/tr/post/alanya-sapadere-kanyonu.
  • Hu, N, Liu, L., Zhang, J.J. (2008). Do online reviews affect product sales? The role of reviewer characteristics and temporal effects. Inf. Technol. Manag. 9, 201–214.
  • Işık, N. & Harçın, S. (2017, 2017, 14-15 Nisan). Gaziantep’te yer alan restoran işletmelerine yönelik müşteri yorumlarının analizi: Yemeksepeti.com Örneği, VI. Ulusal II. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, Gaziantep.
  • İmre, N. (2020). Turizm sektöründe sosyal medya kullanımı üzerine bir değerlendirme, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1655-1670.
  • Jeong, M., & Jeon, M. M. (2008). Customer reviews of hotel experiences through consumer generated media (CGM), Journal of Hospitality Marketing & Management, 17(1), 121- 138.
  • Kasalak, M. (2015). Dünyada ekoturizm pazarı ve ekoturizmin ülke gelirlerine katkıları. Journal of Recreation and Tourism Research, 1(2), 20-26.
  • Kerse, Y. (2023). Kars ilindeki turistik yerlerin çevrimiçi turist yorumları bağlamında incelenmesi. İşletme, 4(2), 239-254.
  • Kısa, H.(2024). Alanya’da Yerel Turizm Politikaları: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Duvar Yayınları.
  • Kocaman, S. (2023). Alanya destinasyonu rekreasyonel alan ve faaliyetlerine ilişkin turist e- şikayetlerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 11(1), 122-143.
  • Kuter, N., & Ünal, H. (2009). Sürdürülebilirlik kapsamında ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, 9(2), 146-156.
  • Ladhari R., & Michaud M. (2015). E-WOM effects on hotel booking intentions, attitudes, trust, and website perceptions. International Journal of Hospitality Management. 46: 36–45.
  • Landis, J, R., & Koch, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Mancı, A. R., & Tengilimoğlu, E. (2021). TripAdvisor ziyaretçi yorumlarının içerik analizi: Göbeklitepe örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 5(2), 1525-1545.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (1995). Designing qualitative research. Sage Publications.
  • Ongun, U., Kervankıran, İ., & Çuhadar, M. (2021). Examination of online reviews on cultural and rural tourism destinations: The case of Şirince village, Journal of Turkish Tourism Research, 5(1), 219-235.
  • Polat, A, T. (2006). Karapınar ilçesi ve yakın çevresi peyzaj özelliklerinin ekoturizm kullanımları yönünden değerlendirilmesi üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi.
  • Prebensen, N, K (2007). Exploring tourists’ images of a distant destination. Tourism Management. 28(3), 747–756. Protel35 (2024). Oteller için Tripadvisor rehberi. Protel. https://www.protel.com.tr/blog/oteller-icin-tripadvisor-rehberi/.
  • Reali (2024). Ecotourism 101: Ecotourism examples, definition & best practices. Mize.tech. https://mize.tech/blog/ecotourism-101-ecotourism-examples-definition-best-practices/.
  • Shrestha, S. (2012). Roles of travel agencies of Nepal in promoting ecotourism. Thesus. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/41600/shrestha_sudin.pdf;jsessionid=CABD692BD9ED2ACC8167C362B63F9098?sequence=1.
  • Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Sage Publications.
  • Şeyhanlıoğlu, Ö, H., Hazarhun, E., Karaca, M. D. Arıca, R.(2023). Yiyecek-içecek işletmelerine yönelik Tripadvisor ’da yer alan paylaşımların incelenmesi: Batman Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. 14 (39), 877-898.
  • Tetik, N (2012). Turist rehberlerinin ekoturizm alanındaki yeterlilikleri: Doğu Karadeniz Örneği (Yayımlanmamış Doktara Tezi). Balıkesir Üniversitesi. Balıkesir.
  • The International Ecotourism Society (2015). Ecotourism. TIES announces ecotourism principles revision. https://ecotourism.org/news/ties-announces-ecotourism-principles-revision/.
  • Tripadvisor (2024a, 30 Ekim). Oteller için Tripadvisor rehberi. Tripadvisor. https://www.tripadvisor.com/powerofreviews.pdf.
  • Tripadvisor (2024b, 29 Ekim). 2023 yorum şeffaflık raporu: Tripadvisor’ın güven ve emniyet taahhüdüne derinlemesine bir bakış. Tripadvisor. . https://www.tripadvisor.com/business/tr-tr/insights/restaurants-tr/resources-tr/2023-review-transparency-report-a-deep-dive-into-tripadvisors-commitment-to-trust-and-safety.
  • Tripadvisormediaroom (2023). Tripadvisor Hakkında. Tripadvisor. https://tripadvisor.mediaroom.com/TR-about-us.
  • Türkiye Kültür Portalı (2024). Sapadere Kanyonu- Antalya. Kulturportalı. https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/antalya/gezilecekyer/sapadere-kanyonu.
  • UN Tourism (2002). Ecotourism and protected areas. UNWTO. https://www.unwto.org/sustainable-development/ecotourism-and-protected-areas
  • Weaver, D.B. (2001). Ecotourism (1 st Edition).John Wiley & Sons Australia Ltd.
  • Wood, M. (2002) Ecotourism: Principles, practices & policies for sustainability, United Nations environment programme. United Nations Publication.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th Ed.). Sage.

CONTENT ANALYSIS OF VISITOR REVIEWS ON TRIPADVISOR REGARDING ECOTOURISM CENTERS: THE CASE OF ALANYA SAPADERE CANYON

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 1, 377 - 403, 18.06.2025
https://doi.org/10.14514/beykozad.1627364

Öz

The aim of this research is to analyze the reviews shared by visitors on the Tripadvisor website regarding Alanya Sapadere Canyon, an ecotourism center. Within this scope, the study adopts a qualitative research design, specifically the holistic single-case design. The reason for choosing this design is to explore in depth the general opinions of visitors about Alanya Sapadere Canyon. In the data collection process, the study utilized secondary data and employed the document analysis technique. Accordingly, the research data consist of 307 reviews written by visitors on the Tripadvisor website as of September 9, 2024. These 307 reviews were subjected to content analysis using the licensed MAXQDA 2022 software. As a result of this content analysis, four main themes were identified: “providing information,” “visitor recommendations,” “positive aspects,” and “negative aspects.” It was found that visitors shared information about the general features and formation of the canyon and provided various recommendations for potential visitors. Additionally, positive opinions about Sapadere Canyon were found to be more prevalent than negative ones, leading to the conclusion that visitors were generally satisfied with their experience. Among the positive aspects highlighted by visitors were the canyon's ambiance, enjoyable experience, available facilities (cafeteria, restrooms, souvenir shops, changing cabins, free parking), reasonable entrance fee, promotional activities, and well-paved roads. Although less frequent than positive opinions, negative opinions were also present in the study. The most commonly mentioned negative aspects included the long travel time to reach Sapadere Canyon, facility equipment obstructing the walking path, and poor cleanliness and maintenance of both the surrounding environment and the restrooms.

Kaynakça

  • Akış, A. (2007). Alanya’da turizm ve turizmin Alanya ekonomisine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 17.15-32.
  • Aktan, E. (2018). Sosyal medyanın turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3),228-24
  • Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (2024, Aralık 24). Sapadere Kanyonu. Altid. https://www.altid.org.tr/bilgi-hizmetleri/sapadere-kanyonu/.
  • Ankaya, Ü. F., Yazıcı, K., Balık, G., & Aslan, B. G. (2018). Dünyada ve Türkiye’de ekoturizm, sosyalkültürel ve ekonomik katkıları. Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi, 1(2), 69-72.
  • Aylan, S. (2019). Ulubey kanyonlarına yönelik sosyal medyada yapılan ziyaretçi yorumlarının içerik analizi: Tripadvisor.com Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 7(4), 2582-2598.
  • Belli, S. & Çolak, O. (2017). Şanlıurfa’nın turistik çekim unsurlarına yönelik ziyaretçi E-yorumlarının analizi: Tripadvisor örneği, 3(15), 444-457.
  • Bigne, E., Ruiz, C., & Curras-Perez, R (2019). Destination appeal through digitalized comments. Journal of Business Research, 101, 447-453.
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20(1), 37-46.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative Research. Pearson Education.
  • Çetinsöz, B. C., & Temiz, G. (2018, September 27-29). Sürdürülebilir kültür turizmi bağlamında Anemurium antik kentinin değerlendirilmesi. The Second Internatıonal Congress On Future Of Tourism: Innovation, Entrepreneurship And Sustainability – Mersin.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S., & Gültepe, Ö. (2018). Isparta ilindeki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Dereli, B. A. (2023). Maxqda: Yaratıcı veri analizi üzerine notlar. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi. 13(1), 149- 152.
  • Drumm, A., Moore, A., Soles, A., Patterson, C., & Terborgh, J.E. (2004). Ecotourism development a manual for conservation planners and managers. Cbd. https://www.cbd.int/financial/greenmarkets/g-greenecotoursm-undp.pdf.
  • Eren R., & Çelik M. (2017). Çevrimiçi gastronomi imajı: Türkiye restoranlarının TripAdvisor yorumlarının içerik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), 121-138.
  • Fennell, D. A. (1999). Ecotourism: An Introduction. Routledge Publication.
  • Fleiss, J. L. (1971). Measuring nominal scale agreement among many raters. Psychological Bulletin, 76(5),378-382.
  • Fleury, K. (2022). What is TripAdvisor and how does it work?. Techlifeunity https://www.techlifeunity.com/what-is-tripadvisor-how-it-works.
  • Gaul, D. (2003). Environmental Impacts of Ecotourism. Fao. http://foris.fao.org/static/pdf/foph/ecotour.pdf.
  • GSTC (2022). The difference between ecotourism and sustainable tourism. Gstcouncil. https://www.gstcouncil.org/ecotourism/.
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), 233-252.
  • Hotel Villa Turca (2024). Alanya Sapadere kanyonu hakkında tüm merak edilenler. Hotelvillaturka. https://www.hotelvillaturka.com/tr/post/alanya-sapadere-kanyonu.
  • Hu, N, Liu, L., Zhang, J.J. (2008). Do online reviews affect product sales? The role of reviewer characteristics and temporal effects. Inf. Technol. Manag. 9, 201–214.
  • Işık, N. & Harçın, S. (2017, 2017, 14-15 Nisan). Gaziantep’te yer alan restoran işletmelerine yönelik müşteri yorumlarının analizi: Yemeksepeti.com Örneği, VI. Ulusal II. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, Gaziantep.
  • İmre, N. (2020). Turizm sektöründe sosyal medya kullanımı üzerine bir değerlendirme, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1655-1670.
  • Jeong, M., & Jeon, M. M. (2008). Customer reviews of hotel experiences through consumer generated media (CGM), Journal of Hospitality Marketing & Management, 17(1), 121- 138.
  • Kasalak, M. (2015). Dünyada ekoturizm pazarı ve ekoturizmin ülke gelirlerine katkıları. Journal of Recreation and Tourism Research, 1(2), 20-26.
  • Kerse, Y. (2023). Kars ilindeki turistik yerlerin çevrimiçi turist yorumları bağlamında incelenmesi. İşletme, 4(2), 239-254.
  • Kısa, H.(2024). Alanya’da Yerel Turizm Politikaları: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Duvar Yayınları.
  • Kocaman, S. (2023). Alanya destinasyonu rekreasyonel alan ve faaliyetlerine ilişkin turist e- şikayetlerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 11(1), 122-143.
  • Kuter, N., & Ünal, H. (2009). Sürdürülebilirlik kapsamında ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, 9(2), 146-156.
  • Ladhari R., & Michaud M. (2015). E-WOM effects on hotel booking intentions, attitudes, trust, and website perceptions. International Journal of Hospitality Management. 46: 36–45.
  • Landis, J, R., & Koch, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Mancı, A. R., & Tengilimoğlu, E. (2021). TripAdvisor ziyaretçi yorumlarının içerik analizi: Göbeklitepe örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 5(2), 1525-1545.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (1995). Designing qualitative research. Sage Publications.
  • Ongun, U., Kervankıran, İ., & Çuhadar, M. (2021). Examination of online reviews on cultural and rural tourism destinations: The case of Şirince village, Journal of Turkish Tourism Research, 5(1), 219-235.
  • Polat, A, T. (2006). Karapınar ilçesi ve yakın çevresi peyzaj özelliklerinin ekoturizm kullanımları yönünden değerlendirilmesi üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi.
  • Prebensen, N, K (2007). Exploring tourists’ images of a distant destination. Tourism Management. 28(3), 747–756. Protel35 (2024). Oteller için Tripadvisor rehberi. Protel. https://www.protel.com.tr/blog/oteller-icin-tripadvisor-rehberi/.
  • Reali (2024). Ecotourism 101: Ecotourism examples, definition & best practices. Mize.tech. https://mize.tech/blog/ecotourism-101-ecotourism-examples-definition-best-practices/.
  • Shrestha, S. (2012). Roles of travel agencies of Nepal in promoting ecotourism. Thesus. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/41600/shrestha_sudin.pdf;jsessionid=CABD692BD9ED2ACC8167C362B63F9098?sequence=1.
  • Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Sage Publications.
  • Şeyhanlıoğlu, Ö, H., Hazarhun, E., Karaca, M. D. Arıca, R.(2023). Yiyecek-içecek işletmelerine yönelik Tripadvisor ’da yer alan paylaşımların incelenmesi: Batman Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. 14 (39), 877-898.
  • Tetik, N (2012). Turist rehberlerinin ekoturizm alanındaki yeterlilikleri: Doğu Karadeniz Örneği (Yayımlanmamış Doktara Tezi). Balıkesir Üniversitesi. Balıkesir.
  • The International Ecotourism Society (2015). Ecotourism. TIES announces ecotourism principles revision. https://ecotourism.org/news/ties-announces-ecotourism-principles-revision/.
  • Tripadvisor (2024a, 30 Ekim). Oteller için Tripadvisor rehberi. Tripadvisor. https://www.tripadvisor.com/powerofreviews.pdf.
  • Tripadvisor (2024b, 29 Ekim). 2023 yorum şeffaflık raporu: Tripadvisor’ın güven ve emniyet taahhüdüne derinlemesine bir bakış. Tripadvisor. . https://www.tripadvisor.com/business/tr-tr/insights/restaurants-tr/resources-tr/2023-review-transparency-report-a-deep-dive-into-tripadvisors-commitment-to-trust-and-safety.
  • Tripadvisormediaroom (2023). Tripadvisor Hakkında. Tripadvisor. https://tripadvisor.mediaroom.com/TR-about-us.
  • Türkiye Kültür Portalı (2024). Sapadere Kanyonu- Antalya. Kulturportalı. https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/antalya/gezilecekyer/sapadere-kanyonu.
  • UN Tourism (2002). Ecotourism and protected areas. UNWTO. https://www.unwto.org/sustainable-development/ecotourism-and-protected-areas
  • Weaver, D.B. (2001). Ecotourism (1 st Edition).John Wiley & Sons Australia Ltd.
  • Wood, M. (2002) Ecotourism: Principles, practices & policies for sustainability, United Nations environment programme. United Nations Publication.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th Ed.). Sage.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Pazarlama (Diğer)
Bölüm Research Article
Yazarlar

Dr. Eda Hazarhun 0000-0003-4798-1857

Yayımlanma Tarihi 18 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 26 Ocak 2025
Kabul Tarihi 20 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hazarhun, D. E. (2025). EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ. Beykoz Akademi Dergisi, 13(1), 377-403. https://doi.org/10.14514/beykozad.1627364
AMA Hazarhun DE. EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ. Beykoz Akademi Dergisi. Haziran 2025;13(1):377-403. doi:10.14514/beykozad.1627364
Chicago Hazarhun, Dr. Eda. “EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ”. Beykoz Akademi Dergisi 13, sy. 1 (Haziran 2025): 377-403. https://doi.org/10.14514/beykozad.1627364.
EndNote Hazarhun DE (01 Haziran 2025) EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ. Beykoz Akademi Dergisi 13 1 377–403.
IEEE D. E. Hazarhun, “EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 13, sy. 1, ss. 377–403, 2025, doi: 10.14514/beykozad.1627364.
ISNAD Hazarhun, Dr. Eda. “EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ”. Beykoz Akademi Dergisi 13/1 (Haziran 2025), 377-403. https://doi.org/10.14514/beykozad.1627364.
JAMA Hazarhun DE. EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2025;13:377–403.
MLA Hazarhun, Dr. Eda. “EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 13, sy. 1, 2025, ss. 377-03, doi:10.14514/beykozad.1627364.
Vancouver Hazarhun DE. EKOTURİZM MERKEZLERİNE YÖNELİK TRIPADVISOR’DA YAPILAN ZİYARETÇİ YORUMLARININ İÇERİK ANALİZİ: ALANYA SAPADERE KANYONU ÖRNEĞİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2025;13(1):377-403.