Çalışmada 65 yaş üstü yaşlı bireylerin Z kuşağı yaşlı bakım teknikerlerinden beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formları oluşturularak 65 yaş üstü 19 bireyden derinlemesine görüşme tekniği ile veri toplanmıştır. Çalışmanın tasarımı niteldir. Analizde Maxqda nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizi yapılmış ve temalar oluşturulmuştur. Bulgularda yaşlı bireyin (1) sağlığının korunması geliştirilmesi konusunda sağlık eğitimi, psikolojik destek ve ilgi temaları; (2) sağlık kurumuna gittiklerindeki beklentileri konusunda güler yüz, saygı, ilgi ve yardım etme temaları; (3) bireysel sağlık bakımı beklentileri konusunda ise öz bakım, günlük yaşam aktivitelerini gerçekleştirme, sohbet etme, empati, merhamet, saygı temaları elde edilmiştir. Sonuçta yaşlı bireyler sağlıklarını korumak ve geliştirmek için Z kuşağı yaşlı bakım teknikerlerinden kendilerine sağlık eğitimi vermelerini, psikolojik destek sağlamalarını en önemli beklentileri olarak belirtmişlerdir; sağlık kurumuna gittiklerinde kendilerine güler yüzlü davranmalarını, saygılı olmalarını, ilgili davranmalarını ve kendilerine yardım etmelerini bekledikleri; bireysel sağlık bakım ihtiyaçlarında ise öz bakımlarının sağlanmasını, günlük yaşam aktivitelerini gerçekleştirirken kendilerine yardım etmelerini, kendileri ile sohbet etmelerini ve empati, merhamet, saygı gibi değerleri bekledikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Bebek patlaması kuşağı Sağlık bakım hizmetleri Yaşlı bireyler Z kuşağı
Tübitak 2209-A
1919B012206741
The study aimed to determine the expectations of elderly individuals over the age of 65 from Generation Z elderly care technicians. Interview forms consisting of semi-structured questions were created and data was collected from 21 individuals over the age of 65 using the in-depth interview technique. The design of the study is qualitative. In the analysis, content analysis was performed using Maxqda qualitative data analysis program and themes were created. In the findings, the themes of (1) health education, psychological support and interest in protecting and improving the health of the elderly individual; (2) the themes of friendliness, respect, interest and helpfulness regarding their expectations when they go to a health institution; (3) regarding individual health care expectations, the themes of self-care, performing daily living activities, conversation, empathy, compassion and respect were obtained. As a result, elderly individuals stated that their most important expectations from Generation Z elderly care technicians are to provide them with health education and psychological support in order to protect and improve their health; When they go to a health institution, they expect them to be friendly, respectful, caring and to help them; It has been concluded that they expect self-care in their individual health care needs, to help themselves while performing their daily life activities, to chat with themselves, and to value values such as empathy, compassion and respect.
Baby boomers Generation Z Health care services Older individuals
1919B012206741
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yaşlı Bakımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012206741 |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 |