Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sufi Discourse, Mevlevi Order, and Spiritual Maturation in Refi Cevad Ulunay's Novel Bir Başka Âlem

Yıl 2025, Sayı: Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı, 153 - 173, 28.04.2025

Öz

Mahmut Refi Cevad Ulunay, who is primarily known as a journalist and critic, generally had his literary side in the background. The author has six novels. Bir Başka Âlem, published by Ulunay in 1964, is one of them. In the novel Bir Başka Âlem, the protagonist Murat participated in World War I and was captured as a prisoner. Exiled to India by the British, Murat decides to travel around India instead of returning to Istanbul immediately after being released. Known as a 'mystical man,' people introduces him to various sheikhs. Murat becomes a disciple of a sheikh named Zindabad in India. Sheikh Zindabad is a recluse, but he emphasizes that Murat should return to social life and that his spiritual maturation will be achieved through fulfilling his duties to society. Upon this, Murat returns to Istanbul. He meets a merchant named Hacı Gaffar in Istanbul and learns that they are both devoted to the same sheikh. With Hacı Gaffar’s help, Murat establishes a farm and lives there for years. When he receives an invitation from his sheikh, he leaves everything behind and sets off on the road once again. In the novel, many aspects of Sufism are discussed in Murat’s dialogues with Sheikh Zindabad and Hacı Gaffar. Mevlevi Sufism is not explicitly mentioned, and Mevlânâ Jalaluddin Rumi’s name is referenced only once; however, both the structure of the novel and the ideas expressed in it indicate that the Sufi perspective presented aligns with Mevlevi teachings. The novel's composition resembles that of Rumi’s Masnavi. The novel begins with a conversation between a donkey and an ox. Then, the main story unfolds, telling the tale of Murat, the owner of the farm. The novel concludes with another conversation between these animals. This framing narrative technique resembles that of the Masnavi. The inclusion of stories in the novel also evokes the Masnavi. The important representatives of the concept of wahdat al-wujud, which is one of the central themes in the novel are Muhyiddin Ibn Arabi and Mevlânâ Rumi. Mevlânâ rejected the idea of withdrawing into seclusion (halvet) without doing any work. In the novel we are examining, Sheikh Zindabad’s telling Murat to return to Istanbul, work as an ordinary man, and continue his social life is on the same line as Mevlânâ's views on this matter. Additionally, Sheikh Zindabad's emphasis on nature is similar to Mevlânâ's approach to nature. The discussions on love in the novel are also parallel to Mevlânâ's ideas. Ulunay is a descendant of Mevlânâ on his mother's side. The author has expressed his views on Sufism and Mevlevi tradition through the novel. In the novel Bir Başka Âlem, Mevlevi tradition is portrayed as a path that leads to spiritual advancement and maturation. In this study, the Sufi concepts addressed in Bir Başka Âlem, such as wahdat al-wujud, kasrat, insan-ı kamil, mysticism, seyr-i sülük, retreat, and love, will be discussed from a Mevlevi perspective.

Kaynakça

  • Afşar, H. N. (2022). Tasavvufî Açıdan Üftâde ve Hüdayi Divanlarının Mukayesesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi].
  • Cebecioğlu, E. (2009). “Vâdî-i Eymen”, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü. Ağaç Kitabevi Yayınları.
  • Dâvûd el-Kayserî (2012). Vahdet-i Vücûd Felsefesi (Felsefî ve Tasavvufî Risâleler). (M. Bayrakdar Çev.). M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. (Orijinal çalışmanın 1335’ten önce tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Elgeren, F. Ş. (2017). Türk Romanında Mevlânâ ve Yakın Çevresi (2000-2015). [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi].
  • Elgeren, F. Ş. (2018). “Türk Edebiyatında Mevlânâ ve Mevlevîliği Manevi Tekâmül İşleviyle Ele Alan Romanlar Üzerine Bir Değerlendirme”. Osmanlı Mirası Araştırmaları Dergisi (OMAD), 5 (11), ss. 87-101.
  • Enginün, İ. (1987). “Romancılarımız ve Mevlânâ”, 2. Millî Mevlâna Kongresi (Tebliğler), 3-5 Mayıs 1986. Selçuk Üniversitesi Basımevi, ss. 27-36.
  • Gölpınarlı, A. (t.y). Mevlânâ Celâleddin Hayatı, Eserleri, Felsefesi. İnkılâp Kitabevi.
  • Güllük, D. (2022). “Türk Romanında Mevlâna ve Mevleviliğin Görünüm Biçimleri”. Mevlevilik, Mevlâna ve Şeyh Galip Üzerine İncelemeler. (M. Kaçar; Ö. Arslan; Y. Karakuş Ed.). İstanbul Üniversitesi Yayınevi, ss. 161-187.
  • İz, M. (2012). Tasavvuf-Mâhiyeti, Büyükleri ve Tarikatler, (M. E. Düzdağ Haz.). Med Yayınları.
  • Kaçar, M. - Koşik, H. S. (2014). Fuzuli’nin Leylâ vü Mecnûn Mesnevisinin Dibacesi Hakkında Bazı Mülahazalar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 3 (2), ss. 154-166.
  • Kara, M. (2012). Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Karabulut, O. (1994). İslâm’da Gerçek Tasavvuf ve Edebleri. Şems Yayını.
  • Karaman, H. (ty). İmam-ı Rabbâni ve İslâm Tasavvufu (2. Baskı). İklim Yayınları.
  • Karasu, B. (2018). 15. Yüzyıl Tekke Şiirinde Tasavvuf Terimleri. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi].
  • Kılıç, M. E. (2014). Sûfî ve Şiir, Osmanlı Tasavvuf Şiirinin Poetikası. İnsan Yayınları.
  • Kılıç, M. E. (2012). Tasavvufa Giriş. Sufi Kitap.
  • Kırkkılıç, A. (1996). Başlangıçtan Günümüze Tasavvuf. Timaş Yayınları.
  • Mevlâna (1990). Mesnevî I. (V. İzbudak Çev.). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. (Orijinal çalışmanın 1263-1264’te tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Mevlâna (1990). Mesnevî VI. (V. İzbudak Çev.). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. (Orijinal çalışmanın 1268’de tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Mıhçı, S. (2020). Refi Cevat Ulunay ve Alemdar Gazetesi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi].
  • Muhyiddin-i İbn-i Arabî (1980). İbn’ül Arabi’nin Eserleri ve Kaynakları İçin Misdak Olarak el-Fütûhât el Mekkiyye, Cild II, Bölüm B (N. Keklik Haz.). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları. (Orijinal çalışma olan el-Fütûhât el Mekkiyye’nin 1238’de tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Muhyiddin-i İbn-i Arabî (ty). Muhyiddin-i İbn-i Arabî ve Fütûhat’ı Mekkiye’den Tavsiyeler (A. F. Arslantürkoğlu Terc.). Yasin Yayınevi. (Orijinal çalışma olan el-Fütûhât el Mekkiyye’nin 1238’de tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Özgül, M. K. (2008). Seke Seke Ben Geldim Sekmeler – II. Hece Yayınları.
  • Öztürk, Y. N. (2011). Mevlâna Celâleddin Rûmî ve İnsan. Yeni Boyut Yayınları.
  • Selvi, D. (2012). Kaynaklarıyla Tasavvuf [Adâb-Mürşid-Hizmet]. Semerkand Yayınları.
  • Sunar, C. (1960). İmam Rabbanî-İbn Arabî – Vahdet’i Şuhûd-Vahdet’i Vücûd Meselesi. Resimli Posta Matbaası.
  • Tekeli, H. (2011). Tasavvuf Kültürüne Giriş. Uludağ Yayınları.
  • Tural, S. (2011). Türk Romanında Mevlâna. Ötüken Neşriyat.
  • Uludağ, S. (2012). Tasavvuf Terimleri Sözlüğü. Kabalcı Yayıncılık.
  • Ulunay, R.C. (1964). Bir Başka Âlem. Ak Kitabevi.
  • TDV İslâm Ansiklopedisi, (2010). Şemseddin Sivasî (H. Aksoy Müellif). (Erişim Tarihi: 11 Aralık 2024) https://islamansiklopedisi.org.tr/semseddin-sivasi
  • TDV İslâm Ansiklopedisi, (2010). Şems-i Tebrîzî (S. Ceyhan, Müellif). (Erişim Tarihi: 5 Ocak 2025) https://islamansiklopedisi.org.tr/sems-i-tebrizi
  • TDK Güncel Türkçe Sözlük (t.y.). Halvet. (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2024) https://sozluk.gov.tr/
  • TDK Güncel Türkçe Sözlük (t.y.). Uzlet, (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2024) https://sozluk.gov.tr/
  • Kubbealtı Lugatı (t.y.). Vadi-i Eymen. (Erişim Tarihi: 20 Aralık 2024) https://www.lugatim.com/s/eyme
  • Ülgen, M. (2013). Niyâzî-i Mısrî Dîvânı’nda Tasavvufî Istılâhlar. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi].
  • Ülken, F. (2002). Elvân-ı Şîrâzî'nin Gülşen-i Râz Tercümesi İnceleme-Metin. [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi].
  • Yakıt, İ. (2013), Batı Düşüncesi ve Mevlâna. Ötüken Neşriyat.
  • Yaylalı, K. (1975). Mevlânâ’da İnanç Sistemi, Tasavvuf ve Hakîkî Veçhesiyle Mevlânâ. İrfan Matbaası.
  • Yılmaz, F. (ty.). Yunus Emre ve Tasavvuf Felsefesi. Berikan Yayınevi.
  • Yılmaz, H. K. (2011). Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar. Ensar Yayınları.

Refi Cevad Ulunay'ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik ve Manevî Olgunlaşma

Yıl 2025, Sayı: Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı, 153 - 173, 28.04.2025

Öz

Gazeteci ve eleştirmen kimliği ile öne çıkan Mahmut Refi Cevad Ulunay’ın edebi yönü genellikle geri planda kalmıştır. Yazarın altı tane romanı vardır. Ulunay’ın 1964 yılında yayımladığı Bir Başka Âlem romanı bunlardan biridir. Bir Başka Âlem romanında başkişi Murat Birinci Dünya Savaşı’na katılmış ve esir düşmüştür. İngilizler tarafından Hindistan’a sürgüne gönderilen Murat, serbest kaldıktan sonra hemen İstanbul’a dönmek yerine Hindistan’ı gezmeye karar verir. “Mistik bir adam” olarak tanındığı için insanlar onu çeşitli şeyhlerle görüştürürler. Murat, Hindistan’da Şeyh Zindabad isimli bir şeyhe intisap eder. Şeyh Zindabad uzlete çekilmiş biridir ancak Murat’ın sosyal hayatına dönmesi gerektiğini ve Murat’ın tekâmülünün topluma karşı görevlerini yerine getirmekle olacağını dile getirir. Bunun üzerine Murat İstanbul’a döner. İstanbul’da Hacı Gaffar isimli bir tüccarla tanışır, aynı şeyhe bağlı olduklarını öğrenir. Hacı Gaffar’ın yardımıyla bir çiftlik kuran Murat yıllarca burada yaşar. Şeyhinden davet aldığında ise her şeyi geride bırakıp tekrar yollara düşer. Romanda Murat’ın Şeyh Zindabad ve Hacı Gaffar ile diyaloglarında tasavvufun pek çok meselesi tartışılır. Romanda Mevlevilik açıkça zikredilmez, Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin bir yerde ismi anılır ancak gerek romanın kurgulanış biçimi gerekse romanda dile getirilen görüşler romandaki tasavvufî anlayışın Mevlevilik olduğunu göstermektedir. Romanın kurgulanışı Mevlânâ’nın Mesnevî’siyle benzerlik gösterir. Roman, eşekle öküzün konuşmalarıyla başlar. Ardından asıl konuya gelinir. Çiftliğin sahibi olan Murat’ın hikâyesi anlatılır. Roman yine bu hayvanların konuşmasıyla biter. Romandaki bu çerçeve hikâye tekniği Mesnevî’yle benzerlik göstermektedir. Romanda hikâyeler anlatılması da Mesnevî’’yi akla getirmektedir. Romanda üzerinde durulan konulardan biri olan vahdet-i vücud fikrinin önemli temsilcileri Muhyiddin İbnü’l-Arabî ve Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’dir. Mevlânâ, hiçbir iş yapmayıp halvete çekilmeyi reddetmiştir. İncelediğimiz romanda Şeyh Zindabad Murat’a İstanbul’a dönüp sıradan bir adam gibi çalışıp sosyal hayatını devam ettirmesini söylemesi Mevlânâ’nın bu konudaki görüşüyle aynıdır. Ayrıca Şeyh Zindabad’ın tabiata yaptığı vurgu da Mevlânâ’nın tabiata yaklaşımına benzerdir. Romanda aşk konusunda dile getirilenler yine Mevlânâ’nın fikirleriyle paraleldir. Ulunay anne tarafından Mevlânâ’nın soyundan gelmektedir. Yazar, tasavvuf ve Mevlevilik’le ilgili görüşlerini romanla dile getirmiştir. Bir Başka Âlem romanında Mevlevilik insanı tekâmüle götüren, olgunlaştıran bir yol olarak ele alınmıştır. Bu çalışmada Bir Başka Âlem romanında ele alınan vahdet-i vücut, kesret, insan-ı kâmil, mistisizm, seyr-i sülük, uzlet, aşk gibi tasavvufla ilgili meseleler Mevlevilik açısından tartışılacaktır.

Kaynakça

  • Afşar, H. N. (2022). Tasavvufî Açıdan Üftâde ve Hüdayi Divanlarının Mukayesesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi].
  • Cebecioğlu, E. (2009). “Vâdî-i Eymen”, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü. Ağaç Kitabevi Yayınları.
  • Dâvûd el-Kayserî (2012). Vahdet-i Vücûd Felsefesi (Felsefî ve Tasavvufî Risâleler). (M. Bayrakdar Çev.). M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. (Orijinal çalışmanın 1335’ten önce tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Elgeren, F. Ş. (2017). Türk Romanında Mevlânâ ve Yakın Çevresi (2000-2015). [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi].
  • Elgeren, F. Ş. (2018). “Türk Edebiyatında Mevlânâ ve Mevlevîliği Manevi Tekâmül İşleviyle Ele Alan Romanlar Üzerine Bir Değerlendirme”. Osmanlı Mirası Araştırmaları Dergisi (OMAD), 5 (11), ss. 87-101.
  • Enginün, İ. (1987). “Romancılarımız ve Mevlânâ”, 2. Millî Mevlâna Kongresi (Tebliğler), 3-5 Mayıs 1986. Selçuk Üniversitesi Basımevi, ss. 27-36.
  • Gölpınarlı, A. (t.y). Mevlânâ Celâleddin Hayatı, Eserleri, Felsefesi. İnkılâp Kitabevi.
  • Güllük, D. (2022). “Türk Romanında Mevlâna ve Mevleviliğin Görünüm Biçimleri”. Mevlevilik, Mevlâna ve Şeyh Galip Üzerine İncelemeler. (M. Kaçar; Ö. Arslan; Y. Karakuş Ed.). İstanbul Üniversitesi Yayınevi, ss. 161-187.
  • İz, M. (2012). Tasavvuf-Mâhiyeti, Büyükleri ve Tarikatler, (M. E. Düzdağ Haz.). Med Yayınları.
  • Kaçar, M. - Koşik, H. S. (2014). Fuzuli’nin Leylâ vü Mecnûn Mesnevisinin Dibacesi Hakkında Bazı Mülahazalar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 3 (2), ss. 154-166.
  • Kara, M. (2012). Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Karabulut, O. (1994). İslâm’da Gerçek Tasavvuf ve Edebleri. Şems Yayını.
  • Karaman, H. (ty). İmam-ı Rabbâni ve İslâm Tasavvufu (2. Baskı). İklim Yayınları.
  • Karasu, B. (2018). 15. Yüzyıl Tekke Şiirinde Tasavvuf Terimleri. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi].
  • Kılıç, M. E. (2014). Sûfî ve Şiir, Osmanlı Tasavvuf Şiirinin Poetikası. İnsan Yayınları.
  • Kılıç, M. E. (2012). Tasavvufa Giriş. Sufi Kitap.
  • Kırkkılıç, A. (1996). Başlangıçtan Günümüze Tasavvuf. Timaş Yayınları.
  • Mevlâna (1990). Mesnevî I. (V. İzbudak Çev.). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. (Orijinal çalışmanın 1263-1264’te tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Mevlâna (1990). Mesnevî VI. (V. İzbudak Çev.). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. (Orijinal çalışmanın 1268’de tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Mıhçı, S. (2020). Refi Cevat Ulunay ve Alemdar Gazetesi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi].
  • Muhyiddin-i İbn-i Arabî (1980). İbn’ül Arabi’nin Eserleri ve Kaynakları İçin Misdak Olarak el-Fütûhât el Mekkiyye, Cild II, Bölüm B (N. Keklik Haz.). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları. (Orijinal çalışma olan el-Fütûhât el Mekkiyye’nin 1238’de tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Muhyiddin-i İbn-i Arabî (ty). Muhyiddin-i İbn-i Arabî ve Fütûhat’ı Mekkiye’den Tavsiyeler (A. F. Arslantürkoğlu Terc.). Yasin Yayınevi. (Orijinal çalışma olan el-Fütûhât el Mekkiyye’nin 1238’de tamamlandığı tahmin edilmektedir.)
  • Özgül, M. K. (2008). Seke Seke Ben Geldim Sekmeler – II. Hece Yayınları.
  • Öztürk, Y. N. (2011). Mevlâna Celâleddin Rûmî ve İnsan. Yeni Boyut Yayınları.
  • Selvi, D. (2012). Kaynaklarıyla Tasavvuf [Adâb-Mürşid-Hizmet]. Semerkand Yayınları.
  • Sunar, C. (1960). İmam Rabbanî-İbn Arabî – Vahdet’i Şuhûd-Vahdet’i Vücûd Meselesi. Resimli Posta Matbaası.
  • Tekeli, H. (2011). Tasavvuf Kültürüne Giriş. Uludağ Yayınları.
  • Tural, S. (2011). Türk Romanında Mevlâna. Ötüken Neşriyat.
  • Uludağ, S. (2012). Tasavvuf Terimleri Sözlüğü. Kabalcı Yayıncılık.
  • Ulunay, R.C. (1964). Bir Başka Âlem. Ak Kitabevi.
  • TDV İslâm Ansiklopedisi, (2010). Şemseddin Sivasî (H. Aksoy Müellif). (Erişim Tarihi: 11 Aralık 2024) https://islamansiklopedisi.org.tr/semseddin-sivasi
  • TDV İslâm Ansiklopedisi, (2010). Şems-i Tebrîzî (S. Ceyhan, Müellif). (Erişim Tarihi: 5 Ocak 2025) https://islamansiklopedisi.org.tr/sems-i-tebrizi
  • TDK Güncel Türkçe Sözlük (t.y.). Halvet. (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2024) https://sozluk.gov.tr/
  • TDK Güncel Türkçe Sözlük (t.y.). Uzlet, (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2024) https://sozluk.gov.tr/
  • Kubbealtı Lugatı (t.y.). Vadi-i Eymen. (Erişim Tarihi: 20 Aralık 2024) https://www.lugatim.com/s/eyme
  • Ülgen, M. (2013). Niyâzî-i Mısrî Dîvânı’nda Tasavvufî Istılâhlar. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi].
  • Ülken, F. (2002). Elvân-ı Şîrâzî'nin Gülşen-i Râz Tercümesi İnceleme-Metin. [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi].
  • Yakıt, İ. (2013), Batı Düşüncesi ve Mevlâna. Ötüken Neşriyat.
  • Yaylalı, K. (1975). Mevlânâ’da İnanç Sistemi, Tasavvuf ve Hakîkî Veçhesiyle Mevlânâ. İrfan Matbaası.
  • Yılmaz, F. (ty.). Yunus Emre ve Tasavvuf Felsefesi. Berikan Yayınevi.
  • Yılmaz, H. K. (2011). Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar. Ensar Yayınları.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Başboğa 0000-0003-4976-5218

Erken Görünüm Tarihi 18 Nisan 2025
Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2025
Kabul Tarihi 9 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Başboğa, Ö. (2025). Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik ve Manevî Olgunlaşma. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi(Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı), 153-173. https://doi.org/10.69787/bitigefd.1632246
AMA Başboğa Ö. Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik ve Manevî Olgunlaşma. bitig. Nisan 2025;(Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı):153-173. doi:10.69787/bitigefd.1632246
Chicago Başboğa, Özlem. “Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik Ve Manevî Olgunlaşma”. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi, sy. Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı (Nisan 2025): 153-73. https://doi.org/10.69787/bitigefd.1632246.
EndNote Başboğa Ö (01 Nisan 2025) Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik ve Manevî Olgunlaşma. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı 153–173.
IEEE Ö. Başboğa, “Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik ve Manevî Olgunlaşma”, bitig, sy. 1470-1550, ss. 153–173, Nisan 2025, doi: 10.69787/bitigefd.1632246.
ISNAD Başboğa, Özlem. “Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik Ve Manevî Olgunlaşma”. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi 1470-1550 (Nisan 2025), 153-173. https://doi.org/10.69787/bitigefd.1632246.
JAMA Başboğa Ö. Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik ve Manevî Olgunlaşma. bitig. 2025;:153–173.
MLA Başboğa, Özlem. “Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik Ve Manevî Olgunlaşma”. Bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi, sy. Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı, 2025, ss. 153-7, doi:10.69787/bitigefd.1632246.
Vancouver Başboğa Ö. Refi Cevad Ulunay’ın Bir Başka Âlem Romanında Tasavvufî Söylem, Mevlevilik ve Manevî Olgunlaşma. bitig. 2025(Mevlevilik Geleneği ve Vefatının 475. Yılında Muğlalı İbrahim Şâhidî (1470-1550) Özel Sayısı):153-7.
bitig Edebiyat Fakültesi Dergisi 88x31.png Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.