Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeylerini değerlendirmeyi ve bu fenomenleri etkileyebilecek değişkenleri belirlemeyi amaçlamıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışma, Mayıs ve Haziran 2023 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin hemşirelik fakültesinde öğrenim gören 276 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların ortalama yaşı 20.48 ± 1.47 yıl olup, %94.2'si kadındır. Siber zorbalık ve siber mağduriyet ortalama puanları sırasıyla 25.84 ± 4.14 ve 29.53 ± 6.70 olarak bulunmuştur. Yaş ve sınıf düzeyine göre siber mağduriyet puanlarında anlamlı farklılıklar bulunmuş olup, 18 yaşındaki öğrenciler ve üst sınıf düzeyler daha yüksek mağduriyet bildirmiştir (p < 0.05). Ayrıca, çevresinde siber zorbalık yapan veya siber zorbalığa maruz kalan birini tanıyan öğrenciler, daha yüksek siber zorbalık ve siber mağduriyet puanlarına sahipti. Cinsiyet veya haftalık internet kullanımı temelinde anlamlı farklılıklar gözlenmemiştir (p > 0.05).
Sonuç: Bulgular, hemşirelik öğrencileri arasında siber zorbalığı önlemeye yönelik hedeflenmiş müdahalelerin ve mağdurları desteklemenin gerekliliğini vurgulamaktadır. Bu müdahaleler, farkındalığı artırmaya yönelik eğitim programlarını, mağdurlara yönelik destek hizmetlerini ve siber zorbalık davranışlarının normalleşmesini azaltacak stratejileri içerebilir. Demografik faktörler ve siber zorbalık davranışları arasındaki karmaşık ilişkileri keşfetmek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.
Siber Zorbalık Siber Mağduriyet Hemşirelik Öğrencileri Ruh Sağlığı Kesitsel Çalışma.
Aim: This study aimed to assess the levels of cyberbullying and cyber victimization among nursing students and to identify the variables that may influence these phenomena.
Material and Method: This cross-sectional study was conducted with 276 nursing students from a nursing faculty of a state university between May and June 2023. The data were analyzed using the descriptive statistics, independent groups t-test and one-way ANOVA test.
Results: The participants' average age was 20.48 ± 1.47 years, with 94.2% being female. Cyberbullying and cyber victimization average scores were 25.84 ± 4.14 and 29.53 ± 6.70, respectively. Significant differences were found in cyber victimization scores based on age and class level, with 18-year-old students and higher-class levels reporting higher victimization (p < 0.05). Additionally, students who knew someone who engaged in, or experienced cyberbullying had higher cyberbullying and cyber victimization scores. No significant differences were observed based on gender or weekly internet usage.
Conclusion: The findings highlight the need for targeted interventions to prevent cyberbullying and support victims among nursing students. These interventions could include educational programs to raise awareness, support services for victims, and strategies to reduce the normalization of cyberbullying behaviors. Further research is needed to explore the complex relationships between demographic factors and cyberbullying behaviors.
Cyberbullying Cyber Victimization Nursing Students Mental Health Cross-sectional Study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ruh Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.