Yatırım, girişimcilerin işlerini ölçeklendirebilmek ve yenilikçi çözümlerini geniş kitlelere ulaştırabilmek için kritik bir
unsurdur. Bu araştırmada, Türkiye’nin önde gelen girişimcilik etkinliklerinden KWorks ve WorkUp kapsamında,
toplam 22 girişim sunumu incelenmiştir. Araştırma, kelime bulutları ve özetleyici içerik analizi yöntemleriyle
gerçekleştirilmiştir. Girişimcilerin, yatırımcıları ikna etmek için büyük pazar hedefleri, belirgin problem çözümleri,
ekibin uzmanlığı ve yatırımın büyüme etkisi gibi güçlü argümanlar sunduğu tespit edilmiştir. Girişimciler, net hedefler
ve rakamsal projeksiyonlarla birlikte, hikâye anlatımı ve kişisel deneyimlerini paylaşarak duygusal bağ kurma
stratejilerini kullanmaktadır. Örneğin, bazı girişimler önceki başarılarını güven unsuru olarak vurgularken, diğerleri
rakiplerinden ayrışan özelliklerini sayısal verilerle desteklemektedir. Bu bulgular, girişim sunumlarının yatırımcı
kararlarını nasıl etkilediğini anlamak ve daha etkili sunumlar geliştirmek isteyen girişimciler için önemli bir rehber
sunmaktadır.
Araştırmanın tüm verileri kamuya açık kaynaklardan toplanmıştır. Etik kurul izni gerekmemektedir. Verilerin toplanmasın tüm etik kurallara uyulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yatırım Bankacılığı, İşletme |
Bölüm | Erken görünüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 17 |