This study examines the interactional practices of senior-year preservice teachers who are tasked with designing and constructing language tests as part of their coursework in the Language Testing and Assessment course, an essential component of the English language teaching curriculum. Building on the task of test construction, preservice teachers engage in group-based, reciprocal peer feedback sessions to identify potential issues in their test items and improve their overall quality, validity, and reliability. To closely examine the interactional dynamics unfolding during these item-review sessions, the study adopts a micro-analytic approach, conversation analysis, exposing the emotionally laden nature of peer feedback. The findings reveal that emotionally charged moments often gave rise to heightened resistance, rejection, and disagreement among peer feedback groups as a response to detailed peer reviews. Accordingly, the emergence of resistance and interactional misalignment among peers led to sequence expansion, involving iterative cycles of evaluation, justification, and recommendation until a joint consensus is achieved. Despite extensive research on resistance encounters in medical interviews, couples counseling, and service exchanges, the field remains notably deficient in studies examining peer feedback practices in the higher education context. Therefore, this study aims to fill this gap by exploring the dynamics of peer feedback interactions among preservice teachers, shedding light on how resistance unfolds and is managed through the emergent phenomenon, reference to testing principles.
peer feedback preservice teacher education language testing and assessment resistance resolution conversation analysis language test construction
Ethical Statement Bu çalışma ile ilgili yayın etiğiyle ilgili etik olmayan uygulamalar bulunmamaktadır. Araştırmanın temeli olarak birinci yazarın yüksek lisans tezi kullanılmıştır. Sonuç olarak, araştırmanın gerçekleştirildiği üniversitenin Etik Komisyonu, 2019-2020 akademik yılı sırasında bu çalışmayı yetkilendirmiş ve belge numarasıyla atanmıştır.
(10635) TEZ-YL-503-2021-10635
Bu çalışma ile ilgili yayın etiğiyle ilgili etik olmayan uygulamalar bulunmamaktadır. Araştırmanın temeli olarak birinci yazarın yüksek lisans tezi kullanılmıştır. Sonuç olarak, araştırmanın gerçekleştirildiği üniversitenin Etik Komisyonu, 2018-2019 akademik yılı sırasında bu çalışmayı yetkilendirmiş ve belge numarasıyla atanmıştır.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNASYON BİRİMİ
(10635) TEZ-YL-503-2021-10635
Bu tezi destekleyen Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilimsem Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimine içten teşekkürlerimizi sunarız.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer), Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | (10635) TEZ-YL-503-2021-10635 |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education