Sağlık hizmeti veren işletmelerin her geçen gün artması, bu sektöre ayrılan harcamaların ve bu sektördeki personel sayısının artmasına neden olmuştur. Bu artışla birlikte sağlık sektöründe tanı ve tedavi işlemlerinde verimsizlik, personel sirkülasyonunun fazlalaşması gibi bazı sorunların ortaya çıkması yeni yönetim modellerini benimsemeyi gerektirmiştir. Bu yönetim modellerinden birisi iş gören ve müşteri memnuniyetini sağlamayı hedefleyen ve sürekli iyileştirme anlayışında olan toplam kalite yönetimidir. İşletmelerin yoğun rekabet ortamında varlıklarını devam ettirebilmeleri için büyük avantaj sağlayan ve bir yönetim tarzı olan toplam kalite yönetimi uygulamalarının iş performansına ve çalışan memnuniyetine etkisinin belirlenmesi amacıyla bu çalışma hazırlanmıştır. Araştırmanın evreni, Ankara’da bir özel üniversite hastanesindeki sağlık çalışanlarından oluşmaktadır. Çalışmada verilerin toplanması için anket yöntemi kullanılmıştır. Tüm sağlık çalışanları ankete dâhil edilmiş ancak 203 kişiden geri dönüş alınabilmiştir. Elde edilen veriler istatistik programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, bir özel üniversite hastanesinde uygulanan toplam kalite yönetimi uygulamalarının farklı dallardaki sağlık çalışanlarının iş performansına ve memnuniyetlerine pozitif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Böylece işletme yönetimlerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarını benimsemesi, çalışanların hem iş performanslarının hem de memnuniyetlerinin artmasına katkı sağlayacağı söylenebilir.
Toplam Kalite Yönetimi İş Performansı Çalışan Memnuniyeti Özel Hastane
The increasing number of businesses providing healthcare services has led to an increase in the expenditures allocated to this sector and the number of personnel employed within it. With this growth, the emergence of some problems in the health sector, such as inefficiency in diagnosis and treatment procedures and increased personnel turnover, necessitated the adoption of new management models. One of these management models is total quality management, which aims to ensure employee and customer satisfaction and has a continuous improvement approach. This study was conducted to determine the impact of total quality management practices, which provides a great advantage for businesses to continue their existence in an intensely competitive environment, on job performance and employee satisfaction. The population of the study consists of healthcare professionals at a private university hospital in Ankara. Survey method was used to collect data in the study. All healthcare professionals were included in the survey, though responses were obtained from 203 individuals. The obtained data were analyzed and evaluated using statistical software. According to the results of the research, it was revealed that total quality management practices implemented in a private university hospital had a positive and significant effect on the job performance and satisfaction of healthcare professionals across different departments. Thus, it can be concluded that adoption of total quality management practices by healthcare management contributes to increasing both job performance and satisfaction of employees.
Total Quality Management Business Performance Employee Satisfaction Private Hospital
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 34 Sayı: 1 |