İkinci Dünya Savaşı'nın sonunda, yabancı dil öğretiminde yenilenme, özellikle de Fransızca gibi bir yabancı dil için hayati hale geldi. Bu nedenle, Fransa, yabancı dil öğretiminde, özellikle de Fransızca öğretimi alanında yenilenme çalışmalarına girişti. 1959'da Fransızca’nın yayılması için kurulan Araştırma ve Eğitim Merkezi (Crédif), yabancı dil olarak Fransızca’nın gelişiminde büyük bir rol oynamıştır. Crédif, dilbilimsel ve pedagojik araştırmalar yaparak, yenilikçi yöntemler geliştirerek ve uzman personel eğitimi sağlayarak önemli bir adım atmıştır. 1950'lerde başlatılan “Français fondamental” araştırması için temel bir kelime dağarcığı sağlamayı amaçladı ve günlük konuşma diline dayalı istatistiksel çalışmalara dayanarak, pragmatik bir yaklaşımla tasarlanmıştır. Bu temel Fransızca, Fransa ve Türkiye gibi ülkelerde geniş ölçüde kullanılmış ve Fransızca öğretimini on yıllar boyunca etkilemiştir. Ancak, aynı zamanda, sözlü ve yazılı iletişim arasındaki dengesizlik ve sınırlı kelime dağarcığı gibi eleştirilere de yol açmıştır. Sınırlamalarına rağmen, “Français fondamental”, yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde bir dönüm noktası olmuş, sözlü iletişime odaklanmış ve yenilikçi pedagojik metodolojilerin gelişimini etkilemiştir.
À la fin de la Seconde Guerre mondiale, un renouveau dans l'enseignement des langues étrangères est devenu crucial, notamment pour le français langue étrangère (FLE). Ainsi, la France entreprend un travail de renouveau dans l'enseignement des langues étrangères, en particulier du FLE. Le Centre de recherche et d'étude pour la diffusion du français (Crédif), fondé en 1959, a joué un rôle majeur dans le développement du FLE. Il a mené des recherches linguistiques et pédagogiques, élaboré des méthodes innovantes, et assuré la formation de personnel spécialisé. Le français fondamental, initié dans les années 1950, visait à fournir un lexique de base pour l'enseignement de FLE et a été conçu à partir d'études statistiques basées sur la langue parlée au quotidien, avec une approche pragmatique. Le français fondamental a été largement utilisé en France et à l'étranger, notamment en Turquie, où il a influencé l'enseignement du français pendant des décennies. Cependant, il a également suscité des critiques, notamment pour son déséquilibre entre l'oral et l'écrit et son lexique limité. Malgré ses limites, le français fondamental a marqué un tournant dans l'enseignement du FLE, en mettant l'accent sur la communication orale et en influençant le développement de méthodologies pédagogiques innovantes.
At the end of the Second World War, a renewal in the teaching of foreign languages became crucial, especially for a foreign language like French. Thus, France embarked on renewal efforts in the teaching of foreign languages, particularly in the field of teaching French as a foreign language. Established in 1959, the Research and Education Center (Crédif)aimed at promoting the spread of French, has played a major role in the development of French as a foreign language. Credif has taken a significant step by conducting linguistic and pedagogical research, developing innovative methods, and providing training for specialized staff. The “Français Fondamental”, initiated in the 1950s, aimed to provide a foundational lexicon for French language teaching and was designed with a pragmatic approach based on statistical studies rooted in everyday spoken language. This Foundational French was widely used in countries such as France and Turkey, significantly influencing the teaching of French for decades. However, it also elicited criticism, particularly for its imbalance between oral and written communication and limited vocabulary range. Despite its limitations, “Français Fondamental” has been a milestone in teaching French as a foreign language by emphasizing oral communication and influencing the development of innovative pedagogical methodologies.
Birincil Dil | Fransızca |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer), Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 34 Sayı: 1 |