Edebi metnin sanatsal yönünü ortaya koyma amacı güden ontolojik çözümleme, Roman Ingarden ve
Nikolai Hartmann’ın tabakalar teorilerinden yola çıkılarak geliştirilmiştir. Hüseyin Akkaya’nın
Aynadan Geçen Şiirler isimli eserinden alınan “Aynalı hüzün” başlıklı şiirinin ontolojik tahlil metoduyla
incelenmesinin yapıldığı bu çalışmada, şiir real varlık alanı ve irreal varlık alanına göre ele alınmıştır.
Real varlık alanında ritmi oluşturan ses, vezin ve kafiye yapısı ele alınırken; irreal varlık-alanında ise
şiir anlam bakımından, nesne/obje, karakter ve alınyazısı tabakalarına göre çözümlenmeye gayret
edilmiştir.
Aynalı hüzün Aynadan geçen şiirler Hüseyin Akkaya Ontolojik inceleme metodu
Çağdaş Türk Lehçeleri ve edebiyatları bölüm başkanı Orhan Söylemez hocama teşekkürlerimi iletirim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 29 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 34 Sayı: 34 |
Makale gönderme ve takip:
Makalelerinizin gönderimini dergimizin dergipark web ana sayfasından "Makale Gönder" seçeneği ile yapabilirsiniz. Daha sonraki süreci ise “Dergipark Sistemi”nden takip edebilirsiniz. Herhangi bir sorun yaşamanız halinde lütfen aşağıdaki adreslere bilgi veriniz.
Nihat Öztoprak (Başeditör): noztoprak@fsm.edu.tr
Bünyamin Ayçiçeği (Editör): bunyamin.aycicegi@istanbul.edu.tr
Nusret Gedik (Editör Yardımcısı): nusret.gedik@marmara.edu.tr