Üniversite öğrencilerinin Ermeni meselesi hakkındaki bilgi ve bilinç düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan bu çalışma anket türünde, nicel yöntemin kullanıldığı, ardışık bağımsız örneklemler deseninde bir çalışmadır. Çalışma kapsamında üniversite öğrencilerinin Ermeni meselesine yönelik güncel bilgi ve bilinç profilleri çıkarılarak 2002 yılı profilleri ile karşılaştırması yapılmıştır. Çalışma sonunda; her iki çalışmada da, katılımcıların Ermeni meselesiyle ilgili önemli oranda farkındalıkları olmasına karşın, bilgi düzeyleri ile ilgili önemli sorunlarının olduğu görülmüştür. Ayrıca, genel beklentinin aksine, güncel araştırma katılımcılarının Ermeni meselesi ile ilgili bilgi düzeyleri, kaynak kitaba sahip olma ve kitap okuma durumları 2002 araştırması katılımcılarından daha ileride değildir. Her iki gruptaki katılımcıların akademik ve siyasi çevrelerin Ermeni meselesi bağlamında yaptıkları çalışmalarla ilgili görüşleri büyük oranda olumsuzdur. Ancak güncel katılımcılar bu konuda daha pozitif görüşlere sahiptir. Her iki gruptaki katılımcıların Ermeni meselesine bakış açıları Türkiye Cumhuriyeti Devletinin bakış açısı ile büyük oranda örtüşmektedir.
Çalışmanın Etik Kurul Onayı bulunmaktadır.
Çalışmalarını ve anket sorularını kullanma izni verdikleri için Prof. Dr. Temuçin Faik ERTAN hocamıza teşekkür ederiz.
This study, which aims to determine the level of knowledge and awareness of university students about the Armenian Question, is a survey-type, quantitative, consecutive independent samples design study. Within the scope of the study, the current knowledge and consciousness profiles of university students on the Armenian question were analyzed and compared with the profiles of 2002. It was observed that although the participants in both studies had a significant level of awareness about the Armenian Question, they had significant problems regarding their level of knowledge. In addition, contrary to the general expectation, the current research participants' level of knowledge, ownership of reference books and reading of books on the Armenian Question is not more advanced than the 2002 research participants. The opinions of the participants in both groups on the work done by academic and political circles in the context of the Armenian Question are largely negative. However, current participants have more positive opinions on this issue. The perspectives of the participants in both groups on the Armenian Question largely overlap with the perspective of the Republic of Türkiye.
Armenian Question knowledge awareness university student’ opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Genel Türk Tarihi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 39 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)