BibTex RIS Kaynak Göster

Number of Siblings and Self-Consept Relationship in Adolescents

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 3, 22 - 25, 01.12.2014

Öz

Objective: The aim of this study is to determine the correlation between the number of siblingsand self-consept among adolescents attending 7th grade.Materials and methods: Type of study is a cross-sectional descriptive survey. The researchwas held at 41 elementary schools in Isparta downtown; among 2795 seventh grade students,2676 students participated in the study. Results were obtained using socio-demographic dataform and the Pierss-Harris Self-consept Scale.Results: There has been found a significant correlation between the number of siblings andself-consept scores. According to the results of the test, students who have no siblings had higherself consept points, compared to those who have 3 or 4 siblings, found to be statisticallysignificant. (p

Kaynakça

  • Öner N. Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı, Türk Psikologlar Derneği: Ankara. ss; 5-10, 2005
  • Pişkin M. ‘Özsaygı Geliştirme Eğitimi’, (Edt: Kuzgun, Y.) İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayınları: Ankara, 2000;95- 123
  • Yörükoğlu A. Gençlik çağı. İstanbul: Özgür Yayınları, 2000; 20-135.
  • Kuzgun Y. Meslek danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 2000; 75-125.
  • Onur B. Gelişim psikolojisi. Ankara: İmge Yayıncılık, 2008; 75-300.
  • Kulaksızoğlu A. Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001; 25-250.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.
  • Kahriman İ. Adölesanlarda aile ve arkadaşlarından algılanan sosyal destek ile benlik saygısı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • Aydoğan S. İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.

ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 3, 22 - 25, 01.12.2014

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı 7. sınıftaki ergenlerde kardeş sayısı ile öz-kavram arasındakiilişkileri saptamaktır.Gereç ve Yöntem: Çalışmanın türü kesitsel tanımlayıcı anket çalışmasıdır. Araştırmaya IspartaMerkezde bulunan, 41 ilköğretim okulunda 7. Sınıfta okuyan 2795 öğrenciden 2676 tanesikatılmıştır. Veriler sosyodemografik veri formu ve Pierss-Harris Öz-kavram ölçeği kullanılarakelde edilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin kardeş sayıları ile öz-kavram puanı arasındaanlamlı bir ilişki bulunmuştur. Testin sonucuna göre tek kardeş ve 2 kardeş olanlar, 5 ve üzerikardeş olanlara göre popülarite, sosyal beğeni ya da gözde olma alt boyut puanı daha yüksekbulunmuştur. Tek kardeş olanlar; 2 kardeş, 3 ve 4 kardeş, 5 ve üzeri kardeş olanlara göre zihinselve okul durumu alt boyut puanı daha yüksek olup, istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur(p

Kaynakça

  • Öner N. Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı, Türk Psikologlar Derneği: Ankara. ss; 5-10, 2005
  • Pişkin M. ‘Özsaygı Geliştirme Eğitimi’, (Edt: Kuzgun, Y.) İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayınları: Ankara, 2000;95- 123
  • Yörükoğlu A. Gençlik çağı. İstanbul: Özgür Yayınları, 2000; 20-135.
  • Kuzgun Y. Meslek danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 2000; 75-125.
  • Onur B. Gelişim psikolojisi. Ankara: İmge Yayıncılık, 2008; 75-300.
  • Kulaksızoğlu A. Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001; 25-250.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.
  • Kahriman İ. Adölesanlarda aile ve arkadaşlarından algılanan sosyal destek ile benlik saygısı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • Aydoğan S. İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Meltem İnci Atay

Yasemin Türker

Hamdi Tuncer

Özge Tuncer

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Atay, M. İ., Türker, Y., Tuncer, H., Tuncer, Ö. (2014). ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Medical Journal, 16(3), 22-25.
AMA Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö. ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Med J. Aralık 2014;16(3):22-25.
Chicago Atay, Meltem İnci, Yasemin Türker, Hamdi Tuncer, ve Özge Tuncer. “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”. Duzce Medical Journal 16, sy. 3 (Aralık 2014): 22-25.
EndNote Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö (01 Aralık 2014) ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Medical Journal 16 3 22–25.
IEEE M. İ. Atay, Y. Türker, H. Tuncer, ve Ö. Tuncer, “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”, Duzce Med J, c. 16, sy. 3, ss. 22–25, 2014.
ISNAD Atay, Meltem İnci vd. “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”. Duzce Medical Journal 16/3 (Aralık 2014), 22-25.
JAMA Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö. ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Med J. 2014;16:22–25.
MLA Atay, Meltem İnci vd. “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”. Duzce Medical Journal, c. 16, sy. 3, 2014, ss. 22-25.
Vancouver Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö. ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Med J. 2014;16(3):22-5.