Bu araştırmanın amacı, yılın öğretmenlerinin yaptıkları çalışmaları, motivasyon unsurlarını, kişisel ve mesleki özelliklerini, yılın öğretmeni seçilmelerinin mesleki ve sosyal hayatlarına yansımalarını belirlemektir. Nitel araştırma yöntemiyle yürütülen araştırmada fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, Anadolu’nun bir ilinde yılın öğretmeni olarak seçilen sekiz öğretmen oluşturmuştur. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemine uygun olarak belirlenmiştir. Ölçüt olarak yılın öğretmeni seçilme alınmıştır. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada, yılın öğretmenlerinin toplumsal sorunlara duyarlı olma, empâti yapabilme, samimiyete önem verme, çocukları sevme, hoşgörülü olma, meraklı olma gibi kişisel özelliklere sahip olduğu; öğrencinin hayatına dokunma, fedâkar olma, mesleğini sevme, öğrenciye okul dışı zaman ayırma, dersi sevdirme, liderlik yapma, mesleki özerklik, mesleki gelişimine önem verme gibi mesleki özelliklere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada, yılın öğretmenlerinin akademik, sosyal, kültürel ve sportif birçok faaliyet yaptığı sonucuna ulaşılmıştır.
öğretmen Öğretmenlik mesleği Öğretmenin etkisi Yılın öğretmeni
This study aims to identify the studies, motivational factors, personal and professional characteristics of the teachers of the year, and the reflection of their choice as the teacher of the year on their professional and social lives within the framework of their own experiences. Having a qualitative research pattern, this study used a phenomenological design. The working group of the study consisted of eight teachers who were selected as the teacher of the year in a province of TURKEY. These teachers were determined in accordance with the criterion sampling method. The criterion was to be chosen as the teacher of the year. The data were gathered through use of a semi-structured interview form. Content and descriptive analyzes were used during data analysis. In the research, it was found that the teachers of the year had personal characteristics such as being sensitive to social problems, empathy, giving importance to sincerity, loving children, being tolerant and curious; It has been concluded that the student has professional characteristics such as touching her life, being altruistic, loving his / her profession, sparing time outside of school, loving the lesson, leading, professional autonomy, and giving importance to professional development. Also, in the research, it was concluded that the teachers of the year did many academic, social, cultural and sportive activities.
Teacher Teaching profession Teacher's influence Teacher of the year
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Adres: Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bornova/İzmir