In this study, it is aimed to determine how being in school sports teams with Turkish students affects the sense of school belonging of Syrian students and to analyze the process before and after joining school sports teams. Explanatory sequential design, one of the mixed research methods, was used in the research. In the quantitative aspect of the study, a school belonging scale was applied to a total of 472 Syrian and Turkish students. In the qualitative dimension, interviews were conducted with 7 Syrian students in the school sports teams. Syrian students have a lower level of school belonging compared to Turkish students. When the school belonging levels of the Syrian students who are in the school sports team and the Syrian students who are not in the school sports teams are compared, it has been revealed that there is a significant difference in favor of the Syrian students who are in the school sports teams. Qualitative interviews were also found to support these findings. As a result of the research, it is shown that the participation of Syrian students in sports activities can prevent many psychosocial problems they experience in school. At the same time, it is seen that sports teams can contribute to Syrian students' forming a social circle of friends, socialization, accelerating the adaptation process, cooperation, complying with school rules, and increasing their level of satisfaction with the school.
Sport Integration Refugee students Immigrant student School belonging
Bu araştırmada okul spor takımlarında Türk öğrencilerle birlikte yer almanın Suriyeli öğrencilerin okul aidiyet duygularına nasıl etki ettiğinin belirlenmesi ile okul spor takımlarına katılmadan ve katıldıktan sonraki sürecin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda toplam 472 Suriyeli ve Türk öğrenciye okul aidiyet ölçeği uygulanmıştır. Nicel veri setinin yapı geçerliliğinin sınanması için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde jamovi 1.8.1 kullanılırken DFA analizinde ise AMOS 23 istatistik programı kullanılmıştır. Nitel boyutunda ise okul spor takımlarında yer alan 7 Suriyeli öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın nitel bölümünden elde edilen veriler Braun ve Clarke’ın tematik analiz prosedürlerine göre analiz edilmiştir. Suriyeli öğrencilerin Türk öğrencilere kıyasla okul aidiyetleri daha düşük düzeyde çıkarken, okul spor takımında yer alan Suriyeli öğrencilerle okul spor takımlarında yer almayan Suriyeli öğrencilerin okul aidiyet düzeyleri karşılaştırıldığında ise okul spor takımlarında yer alan Suriyeli öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Nitel görüşmelerin de bu bulguları destekler nitelikte olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuncunda Suriyeli öğrencilerin sportif faaliyetlerde yer almasının okul içerisinde yaşadıkları birçok psikososyal sorunların önüne geçebileceğini göstermektedir. Aynı zamanda spor takımları aracılığıyla Suriyeli öğrencilerin sosyal arkadaş çevresi oluşturmasına, sosyalleşmesine, uyum sürecinin hızlanmasına, işbirliğine, okul kurallarına uymasına, okuldan memnuniyet düzeylerinin de artmasına katkı sağlayabileceği görülmektedir.
spor Entegrasyon Mülteci öğrenciler Göçmen öğrenciler Okul aidiyeti
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Sayı Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Adres: Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bornova/İzmir