Bireyin bilgi, beceri ve davranışlarının istenen yönde değiştirilmesi süreci olan eğitim İnsanı daha iyiye, daha güzele, daha yararlıya ulaştıran tüm alanları kapsar. Bu eğitim alanlarından biri de kişinin duygu, düşünce ve izlenimlerini anlatabilmek, yetenek ve yaratıcılığını estetik bir seviyeye ulaştırmak amacıyla yapılan eğitim faaliyetleri olan güzel sanatlar eğitimidir. Sanatın önemli ve dikkat çekici taraflarından biri olan tutumlar, bireylerin duyguları ve algıları ile doğrudan ilişkili olduğu için sanatın içindeki bir unsur gibi düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, sanat eğitimi alanında eğitimlerini sürdüren öğrencilerin güncel sanata yönelik tutumları ile kişisel ve eğitimsel özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Genel tarama modeli ile yapılan çalışma kapsamına bir üniversitenin sanatla ilgili bölümlerinde eğitimlerini sürdüren 515 öğrenci yer almaktadır. Araştırmanın verileri Öğrenci Bilgi Formu ve Güncel Sanat Ölçeği ile elde edilmiş ve SPSS programında analizi yapılmıştır. Yaş ortalaması 22.75 (SD: 5.127) olan öğrencilerin yarısından fazlası kadın, sırasıyla en çok Radyo, Tv, Sinema, Sanat Tarihi, Resim, Mimarlık, Müzik ve Grafik Bölümünde eğitimlerini sürdürmektedir ve büyük çoğunluğu şehirde ikamet etmektedir. Öğrencilerin güncel sanata yönelik tutumları orta düzeyde bulunmuştur. Kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre, şehirde ikamet eden öğrencilerin köyde ikamet edenlere göre güncel sanata yönelik tutumları daha olumludur. Dördüncü sınıfta okuyan öğrencilerin, birinci sınıfta okuyan öğrenciye göre güncel sanata yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin fakülte ve bölümüne göre güncel sanata yönelik tutumlarının değişmediği saptanmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda sanatla ilgili lisans programlarında güncel sanatla ilgili derslerin yer alması, güncel sanata ilişkin tutumları olumlu etkileyeceği için bu derslerin atölye çalışmaları, sergi, müze ziyaretleri, bienallere katılım gibi etkinliklerle desteklenmesi önerilmektedir.
Education, which is the process of changing the knowledge, skills and behaviors of the individual in the desired direction, covers all areas that are better, more beautiful and more beneficial for people. One of these fields of education is fine arts education. Attitudes, one of the important and remarkable aspects of art, are considered as a valuable element in art because they are directly related to the feelings and perceptions of individuals. The aim of this study is to examine the relationship between the attitudes of students who continue their education in the field of art education towards contemporary art and their personal and educational characteristics. Within the scope of the research carried out with the general screening model, there are 515 students who continue their education in the art-related departments of a university. The data of the research were obtained with the Student Information Form and the Contemporary Art Scale. It has been observed that students' attitudes towards contemporary art are at a moderate level. The attitudes of female students towards contemporary art are more positive than male students, and students residing in the city compared to students residing in villages. It has been determined that fourth grade students have more positive attitudes towards contemporary art than first grade students. On the other hand, it was determined that students' attitudes towards contemporary art did not change according to faculty and department. In line with these results, it is suggested that the inclusion of contemporary art courses in art-related undergraduate programs will positively affect attitudes towards contemporary art, and that these courses should be supported by activities such as workshops, exhibitions, biennials, and museum visits.
Art education Art education students Contemporary art Attitude
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Sayı Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Adres: Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bornova/İzmir