Preschool education programmes in Turkey from 1952 to 2024 have been undergoing a continuous transformation process to respond to children's developmental needs and social changes. As of 2024, the new preschool education programme prepared within the framework of the Turkish Century Education Model and the Preschool Education Programme Updated with the MoNE-UNICEF Partnership are known as important steps that embody this transformation. The aim of this study is to comprehensively analyse the Preschool Education Programme updated with the MoNE-UNICEF Partnership and the Turkish Century Education Model Preschool Education Programme in terms of out-of-school learning environments. In the study, document analysis method was used and these two programmes were taken as data collection tools. Descriptive analysis technique was used to analyse the data. The results of the study reveal that the learning outcomes and sub-learning outcomes in the Turkish Century Education Model Preschool Education Programme include more elements and outcomes related to out-of-school learning. In particular, it is seen that activities that encourage children to interact with nature, social responsibility projects and social interactions are prominent in the programme. Moreover, the importance given to out-of-school learning in the programme has increased with each new version. This provides evidence of the adoption of innovative approaches in education and child-centred learning models.
Out-of-school learning pre-school education non-formal learning 2024 pre-school education programme.
Türkiye’de 1952’den 2024 yılına kadar okul öncesi eğitim programları, çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına ve toplumsal değişimlerine yanıt verecek şekilde sürekli bir dönüşüm süreci geçirmektedir. 2024 yılı itibarıyla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde hazırlanan yeni okul öncesi eğitim programı ve MEB-UNİCEF Ortaklığı ile Güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programı bu dönüşümü somutlaştıran önemli adımlar olarak bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı, MEB-UNİCEF Ortaklığı ile Güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı’nın okul dışı öğrenme ortamları açısından kapsamlı bir şekilde analiz etmektir. Araştırmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmış, veri toplama aracı olarak bu iki program ele alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktılarında okul dışı öğrenme ile ilgili unsurlara ve kazanımlara daha fazla yer verildiğini ortaya koymaktadır. Özellikle, çocukların doğa ile etkileşimde bulunmalarını teşvik eden aktivitelerin, sosyal sorumluluk projelerinin ve toplumsal etkileşimlerin programda belirgin bir şekilde ön plana çıktığı görülmektedir. Ayrıca, okul dışı öğrenmeye programda verilen önem, her yeni versiyonla birlikte artış göstermiştir. Bu durum, eğitimdeki yenilikçi yaklaşımların ve çocuk merkezli öğrenme modellerinin benimsendiğin bir kanıtını sunmaktadır.
Okul dışı öğrenme Okul öncesi eğitim non-formal öğrenme 2024 okul öncesi eğitim programı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 1 |