Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmenlerinin küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi uygulamalarının araştırılmasıdır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeline yer verilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak katılımları sağlanmış toplam 108 fen bilgisi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri; Kişisel Bilgi Formu, Küresel Isınma Bilgi Anketi, Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Ölçeği ve Öğretmen Özyeterlik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veriler; Bağımsız Örneklemler T-Test, Tek Yönlü ANOVA ve Pearson Korelasyon kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin ders verdikleri sınıfların öğrenci sayısı ortalaması arttıkça küresel ısınma bilgi düzeylerinin azaldığı; öğretmenlerin küresel ısınma bilgi düzeyleri arttıkça, teknopedagojik eğitim yeterliklerinin ve öğretmen öz yeterliklerinin arttığı; teknopedagojik eğitim yeterliklerinden birindeki artışın, diğer yeterliklerde yüksek düzeyde artışa neden olduğu; öğretmenlerin yaşları arttıkça teknopedagojik eğitim yeterliklerinden uygulama boyutunun azaldığı; öğretmenlerin haftalık ders saati süreleri arttıkça teknopedagojik eğitim yeterliklerinden uygulama boyutunun arttığı; öğretmen özyeterliklerinden birindeki artışın, diğer yeterliklerde yüksek düzeyde artışa neden olduğu; teknopedagojik eğitim yeterliklerindeki artışın ya da öğretmen özyeterliklerindeki artışın, bu iki yeterliliğin genelinde bir artışa neden olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarının; fen bilimleri öğretmenlerinin çalışmalarına yol göstereceğine, fen öğretimine yönelik programlara ve alan yazına katkısının olacağına ve yapılması düşünülen etkinlikleri teşvik edeceğine inanılmaktadır.
Fen Bilgisi öğretmenleri Küresel Isınma Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Yeterlik
Harran Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu 2023/12 numaralı kurul kararı ile onaylamıştır.
The aim of this research is to investigate science teachers' technological pedagogical content knowledge and classroom applications on global warming. The relational screening model was used in the research. A total of 108 science teachers who volunteered to participate in the research constituted the working group of the research. Research data were collected using the Personal Information Form, Global Warming Knowledge Survey, Technopedagogical Education Competencies Scale and Teacher Self-Efficacy Scale. Data were analyzed using Independent Samples T-Test, One Way ANOVA and Pearson Correlation. In the research, it was found that as the average number of students in the classes that science teachers taught increased, their level of global warming knowledge decreased; as teachers' level of global warming knowledge increased, their technopedagogical education competencies and teacher self-efficacy increased; an increase in one of the technopedagogical education competencies caused a high level of increase in the other competencies; as the ages of teachers increased, the application dimension of technopedagogical education competencies decreased; It has been observed that as the weekly lesson hours of teachers increase, the application dimension of technopedagogical education competencies increases; an increase in one of the teacher self-efficacies causes a high level of increase in the other competencies; an increase in technopedagogical education competencies or an increase in teacher self-efficacies causes an increase in these two competencies in general. It is believed that the research results will guide the work of science teachers, contribute to the programs and literature on science education, and encourage the activities that are planned to be carried out.
Science teachers Global Warming Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Efficacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 31 |