This study aims to explore preschool teachers' perspectives on abuse. Designed as a phenomenological study, the research employed a convenience sampling technique to select participants. Accordingly, the study group consisted of 15 preschool teachers working in Rize province during the 2023-2024 academic year, all of whom participated voluntarily. Data for the study were collected through semi-structured individual interviews with the teachers. These interviews, lasting approximately 40 minutes, were conducted using an interview form comprising five open-ended questions. Prior to the interviews, participants were informed about the study's purpose. To ensure the accuracy of the data and to prevent any loss, the participants' responses were recorded with their consent. The collected data were analyzed using content analysis. Findings revealed that preschool teachers had limited knowledge of the concept of abuse and lacked clarity on the appropriate steps to take in cases of suspected abuse. Additionally, they expressed hesitation in reporting such incidents. Moreover, the study found that most preschool teachers had encountered at least one child who had experienced some form of abuse during their professional careers. In these cases, their primary course of action was to arrange meetings with the child's family. However, all participants agreed that these meetings were often ineffective in resolving the issue and frequently resulted in conflicts with the family.
Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin istismar konusunda görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımında fenomenoloji (olgubilim) olarak desenlenmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu bağlamda 2023-2024 eğitim öğretim yılında Rize ilinde çalışan 15 okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma gurubunda yer alan öğretmenlerin belirlenmesinde gönüllülük esası dikkate alınmıştır. Araştırmanın verileri öğretmenler ile yapılan yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler ile elde edilmiştir. Beş açık uçlu sorunun yer aldığı görüşme formu ile gerçekleştirilen bireysel görüşmeler yaklaşık 40 dakika sürmüştür. Görüşmeye başlamadan önce katılımcılara araştırmanın amacı açıklanmıştır. Veri kaybını önlemek amacıyla katılımcıların izni alınarak yanıtları kayıt altına alınmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin istismar kavramı hakkında sınırlı bilgiye sahip oldukları, istismar şüphesi duyduklarında ne yapacakları hakkında net bilgi sahibi olmadıkları ve şüpheli durumlarda bildirimde bulunmakta çekimser kaldıkları görülmüştür. Ayrıca, araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin çoğunluğunun meslek hayatı boyunca sınıflarında en az bir istismar türüne maruz kalan çocuklar ile karşılaştıkları ve bu durumda genellikle aile görüşmeleri yapmayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin tamamı aile görüşmelerinin problemi ortadan kaldırmada yetersiz kaldığını ve aile ile çatışma yaşadığını ifade etmiştir.
2024-61 araştırma numaralı çalışmanın etik açıdan bir sakınca bulunmadığına Gazi Üniversitesi Etik Komisyonu tarafından oybirliği ile karar verilmiştir.
Gazi Üniversitesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.