Bu çalışma, İngilizce öğretme ve öğrenmeye yönelik motivasyon kaybını daha iyi anlamayı, küresel anlamda bu motivasyon kaybını göstermek için Mart 2017 ile Aralık 2022 arasında yürütülen araştırma çalışmalarını analiz etmeyi ve sentezlemeyi amaçlamaktadır. Nitel yaklaşımın kullanıldığı ve sistematik, bütünleştirici bir literatür taramasına dayanan bu çalışmanın tasarımı, betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, araştırılan konuyla ilgili daha geniş kapsamlı veya genel olarak uygulanabilir veriler oluşturmak için metodik olarak yürütülmüştür. Bu nedenle analiz için 57 araştırma makalesi seçilmiştir. Bu araştırmada verilerin toplanmasında doküman analizinden yararlanılmıştır. Bu çalışma, bu çalışmalara katılanların çoğunun İngilizce öğretme-öğrenme süreçlerinde motivasyon kaybıyla karşılaştığını bulmuştur. Motivasyonları materyallerden, araçlardan, konulardan, kurallardan ve topluluktan etkilenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler arasında motivasyon kaybının engellenmesine yönelik pedagojik uygulamalar konusunda öneriler sunmaktadır. Bu sonuçlar, araştırmacıların mevcut literatürü tanıtmalarına ve mevcut araştırmaların açıklamakta yetersiz kaldığı alanlara odaklanmalarına yardımcı olabilmektedir.
Öğretmenlerin motivasyon kaybı öğrencilerin motivasyon kaybı İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi
This study aims to understand better the demotivation towards EFL teaching and learning and analyze and synthesize the research studies carried out between March 2017 and December 2022 to illustrate global demotivation. This study's design, which employs the qualitative approach and is based on a systematic, integrative literature review, is descriptive in nature. This study is conducted methodically to create more broadly relevant or generally applicable data on the topic under investigation. Therefore, 57 research articles were chosen for analysis. Document analysis was employed in this study to collect the data. It was found that most participants of these studies encountered demotivation in their English teaching-learning. Their demotivation was affected by the materials, tools, subjects, rules, and community. The results of this study present suggestions for pedagogical implications to impede demotivation among EFL learners. These results may be helpful for researchers to contribute to the existing literature and focus on the areas in which the current research fails to explain.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 2 |