The subject of this study is the general appearance of waste in public institutions. This waste causes significant damage and burden to individual, societal, and state life, and it is a socioeconomic and administrative issue. This study will also examine the importance of anti-waste policies in effective public service delivery. The aim of the study is to identify the areas of waste in the use of public resources and the realization of public expenditures, to discuss the importance and necessity of acting in accordance with anti-waste policies and savings measures, and to propose solutions to prevent waste. In this study, document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used. The main sources of data for the study are reports, documents and publications of official and private institutions, and up-to-date domestic and foreign works were consulted for the study. The study revealed that public expenditures have increased as a consequence of administrative expansion and the growth in the number of public personnel. In order to achieve administrative efficiency and accountability, it is necessary to reform the legal and institutional capacity. Furthermore, the study identified that audits should be designed to guarantee the optimal utilisation of resources and social benefit, in addition to adherence to legislation. The establishment of a platform analogous to the Presidential Communication Center (CIMER) within public institutions, as a conduit for the internal self-control system, would facilitate the expedient identification of responsible parties, in addition to the detection of misconduct and errors in the delivery of public services. This would be instrumental in ensuring administrative efficiency. The study also showed that there is a great gap in academic studies on wastage in the fields of public administration and finance and that it would be beneficial for academics working in these departments to contribute to the field by conducting research on the subject.
Waste savings public administration public austerity measures administrative efficiency public audit
This study does not require any ethics committee approval.
This study has not been supported by any institution.
Bu çalışmanın konusunu sosyoekonomik ve yönetsel bir mesele olarak birey, toplum ve devlet yaşamında büyük zararlara ve külfetlere neden olan israfın kamu kurumlarındaki genel görünümü ve israfla mücadele politikalarının etkin kamu hizmeti sunumundaki önemi oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, kamu kaynaklarının kullanımında ve kamu harcamalarının gerçekleştirilmesinde ortaya çıkan israf alanlarını belirlemek, israfla mücadele politikalarına ve tasarruf tedbirlerine uygun hareket etmenin önemini ve gerekliliğini tartışmak ve israfın önlenmesine yönelik çözüm önerilerinde bulunmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya ait temel veri kaynaklarını resmi ve özel kurumlara ait raporlar, dokümanlar ve yayınlar oluştururken yine çalışmada güncel yerli ve yabancı eserlere başvurulmuştur. Çalışmada idari genişlemeyle ve kamu personeli sayısının artmasıyla kamu harcamalarında artış meydana geldiği, yasal ve kurumsal kapasitenin idari etkinliği ve hesap verme sorumluluğunu gerçekleştirmeye yönelik reforme edilmesi gerektiği, denetimlerin mevzuata uygunluğunun yanında kaynakların kullanımında verimliliğin ve toplumsal faydanın sağlanmasına yönelik olması gerektiği ve kamu hizmeti ifasında kusurlu davranışların ve yapılan yanlışların ortaya çıkartılmasına ek olarak sorumlu kişilerin hızlıca tespit edilmesinde kurum içi otokontrol sistemine aracılık edecek bir yapı olarak Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) benzeri bir platformun kamu kurumlarında da oluşturulmasının idari etkinliğin sağlanmasında aracılık edeceği görülmüştür. Çalışmada ayrıca kamu yönetimi ve maliye alanlarında konusu israf olan akademik çalışmalarda büyük bir açığın olduğu ve bu bölümlerde çalışan akademisyenlerin konu üzerinde araştırmalar yaparak alana katkı yapmalarının faydalı olacağı görülmüştür.
İsraf tasarruf kamu yönetimi kamuda tasarruf tedbirleri idari etkinlik kamuda denetim
Çalışma herhangi bir etik kurul izni gerektirmemektedir.
Çalışma herhangi bir kurum tarafından desteklenmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 21 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553