Infertility impacts reproductive-age couples, female factors contributing 65% of all cases. Psychological and economic burdens are profound for women. Women experiencing infertility are subject to societal stigma, elevating risk of psychological distress and increased potential for domestic violence and economic hardship. Social media and internet have become a fundamental resource on health related topics. In a digital era, social media is a key source of health information, this study aims to evaluate content quality of YouTube videos on female infertility, addressing a critical gap in understanding the reliability of such information. This study analyzed YouTube videos via search terms: female/women infertility. These videos assessed for content quality using the Global Quality Score (GQS), M-DISCERN, and PEMAT A/V Understandability. We recorded video attributes like duration, source. In our analysis of 77 YouTube videos, we found 37.7% (n=29) were uploaded by fertility clinics or hospitals, and 41.6% (n=32) contained advertising content. No videos from universities or academic institutions were included. It was observed 9.1% (n=7) of videos discussed social inequality and stigmatization. Videos with a negative tone, discussing alternative medical methods, or aimed at sharing personal experiences were found to have lower GQS scores (respectively, p=0.025, 0.005, 0.029). Our study highlights a gap in high-quality YouTube content on female infertility, urging caution for patients seeking information. The scarcity of videos addressing social aspects like stigma in female infertility points to a need for more empathetic and comprehensive content. We advocate collaboration among healthcare professionals and academic institutions to enrich YouTube's infertility-related resources.
Female infertility Youtube video quality social media online health
Ethics committee approval was not necessary as YouTube videos are openly accessible to the public for free. Videos that were included in the research had no age restriction and were open to the public without logging into a YouTube account. This study does not contain any human or animal resources and no patient data were used.
Kısırlık, üreme çağındaki çiftleri önemli ölçüde etkiler ve tüm vakaların yaklaşık %65’ine kadın faktörleri katkıda bulunur. Psikolojik ve ekonomik yükler özellikle kadınlar için çok belirgindir. Kısırlık yaşayan kadınlar toplumsal damgalamaya maruz kalmaktadır ki bu durum psikolojik sıkıntı riskini artırmakta ve aile içi şiddet ile ekonomik zorluklar için potansiyel oluşturmaktadır. Sosyal medya ve internet, çoğu konuda günümüzde temel bir bilgi kaynağı haline gelmiştir. Dijital medyanın sağlık bilgisi için önemli bir kaynak olduğu bir çağda, bu çalışma, kadın kısırlığı hakkındaki YouTube videolarının içerik kalitesini değerlendirmeyi ve bu tür bilgilerin güvenilirliğini anlamada kritik bir boşluğu ele almayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, “female infertility, women infertility” arama terimlerini kullanarak YouTube videolarının ayrıntılı bir analizini yürütmüştür. Videolar, Küresel Kalite Puanı (GQS), M-DISCERN ve PEMAT A/V Anlaşılabilirliği gibi ölçeklerle içerik kalitesi açısından değerlendirilmiştir. Süre, kaynak, görüntülenme sayısı, beğeniler ve yorumlar gibi video özelliklerini de incelenmiştir. Analizlerde 77 YouTube videosunun, %37,7’sinin (n=29) doğurganlık klinikleri veya hastaneler tarafından yüklendiği ve %41,6’sının (n=32) reklam içerdiği görülmüştür. Üniversitelerden veya akademik kurumlar tarafından yüklenmiş video bulunmamaktadır. Videoların %9,1'inin (n=7) toplumsal eşitsizliği ve damgalanmayı ele almaktadır. Olumsuz tona sahip, alternatif tıbbi yöntemleri tartışan veya kişisel deneyimleri paylaşmayı amaçlayan videoların daha düşük GQS puanlarına sahip olduğu bulundu (sırasıyla, p=0,025, 0,005, 0,029). Çalışma, kadın kısırlığı konusunda yüksek kaliteli YouTube içeriğinde önemli bir boşluğu vurgulayarak, bilgi arayan hastalara dikkatli olmalarını öneriyor. Kadın kısırlığında damgalanma gibi toplumsal yönleri ele alan videoların eksikliği daha empatik ve kapsamlı içeriklere ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir. Çalışma YouTube’un kısırlıkla ilgili kaynaklarını zenginleştirmek için sağlık profesyonelleri ve akademik kurumlar arasında iş birliği gereksinimini vurgulamaktadır.
Kadın infertilitesi Youtube video kalitesi sosyal medya çevrimiçi sağlık
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlıkta Hakkaniyet |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.