Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Challenges and Satisfaction Levels in Online Piano Education Based on Instructor Perspectives

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 18, 30.06.2025
https://doi.org/10.51725/etad.1578204

Öz

The aim of this study is to identify the challenges encountered and the general satisfaction levels during the online piano education process in institutions providing professional music education within universities in Turkey, based on the perspectives of instructors. This research is descriptive in nature and has been conducted within the framework of a survey model. The study population consists of all instructors teaching piano in professional music education institutions (universities) in Turkey. In this study, no sampling was conducted since it was possible to reach the entire population of relevant instructorsA survey developed by the researcher in accordance with the 5-point Likert scale was utilized as the data collection tool. The data obtained from the study were coded into the SPSS 22.0 program, and the responses to the survey items were analyzed in terms of frequency (f) and percentage (%). Based on the findings, it was concluded that, in general, students did not effectively participate in the preparation and lesson processes during online piano education. Additionally, challenges were reported in conveying the relevant course material, and the majority of both instructors and students found online piano education to be generally unproductive.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2009). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ve Türkçe öğretimi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 143-154.
  • Afacan, Ş. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen keman eğitimi derslerine ilişkin öğrenci görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(1), 472-487. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1065774.
  • Aldemir, B. (2020). Uzaktan eğitimde keman eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik Öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri (Gazi Üniversitesi örneği) (Tez No. 638108) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi (7. Baskı). Ankara: Anı.
  • Arapgirlioğlu, H. (2003, 30-31 Ekim). Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi [Sözlü bildiri]. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Arıkan, R. (2011). Araştırma yöntem ve teknikleri (2. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Ayaz Töral, D. ve Albuz, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde 4-13 yaş grubu öğrencilerine yönelik uzaktan çalgı öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 21-43. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1347035.
  • Bakıoğlu, Ç. ve Kurtuldu, M. K. (2020). Piyano öğrencilerinin piyanoda eser analizi becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(62), 3380-3386. https://doi.org/10.26450/jshsr.2195.
  • Beyaz, Y. (2021). Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşleri. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çağlak Eker, T. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde çalgı eğitimi: piyano dersi sistem işlerliğine yönelik öğrenci görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 624-636. https://doi.org/10.24315/tred.916027.
  • Demirtaş, E. ve Eroğlu, T. (2018). Ses kayıt ve düzenleme programlarının öğretim materyali geliştirme aracı olarak kullanılması: bir ölçek geliştirme çalışması. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi (41) 48-59. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.455933.
  • Erden, M. (2017). Eğitim bilimine giriş (4.Baskı). Ankara: Arkadaş.
  • İşman, A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2.Baskı). İstanbul: Değişim.
  • Karasar, N. (2013) Bilimsel araştırma yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Karataş, K. O. (2024). Üniversite düzeyinde mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano eğitiminde temel, teknik ve müzikal davranışları kazanma düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 13(1), 391-409. https://doi.org/10.7884/teke.1406119.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Koşar, Ç. ve Çiğdem, H. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Levendoğlu, N. O. (2004a). Müzik eğitiminde online sistemler ve interaktif yazılımlar. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi 5(8), 90-95.
  • Levendoğlu, N. O. (2004b, 7-10 Nisan). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi [Sözlü bildiri]. 1924-2004 Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta.
  • Pirgon, Y. (2009). Piyano eğitiminde karşılaşılan teknik güçlüklerin aşılmasına yönelik bir uygulama. (Doktora tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 92-100. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.835720.
  • Şen, Y. (2011). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin “Geleneksel Türk müziği derslerine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Doktora tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Şenol Sakin, A. (2021). Flute education in turkey in the process of covid-19 pandemic. Journal of Education in Black Sea Region, 6(2), 3-28. https://doi.org/10.31578/jebs.v6i2.230.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. Müzed, Kış, 15, 8-9. https://muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf.
  • Türel, Y., ve Varol, A. (2005, June 12-14). Sanal sınıf eğitim merkezi otomasyonu [Sözlü Bildiri]. BILTEK International Informatics Congress, Eskişehir.
  • Umuzdaş, S. ve Baş, A. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin covıd-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması (Tokat ili örneği). Yegâh Musiki Dergisi, 3(2), 204-220. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yegah/issue/59004/824492.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay.
  • Ünal, B. (2019). Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, E., B. (2020). Matematik öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitimde harita kullanımına yönelik ders planı hazırlama ve uygulama deneyimleri. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1), 155-167. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6751/90770.
  • Yungul, O. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitimin çalgı (gitar) eğitiminde uygulanabilirliği. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.

Online Piyano Eğitimi Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Memnuniyet Durumunun Öğretim Elemanı Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 18, 30.06.2025
https://doi.org/10.51725/etad.1578204

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de üniversite bünyesinde mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda online piyano eğitimi sürecinde karşılaşılan sorunların neler olduğunu ve genel memnuniyet durumunu öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma, betimsel bir araştırma olup tarama modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Türkiye’de mesleki müzik eğitimi kurumlarında (üniversitelerde) piyano eğitimcisi olarak görev yapan öğretim elemanlarının tamamı oluşturmaktadır. Bu araştırmada ilgili öğretim elemanlarının tamamına ulaşmak mümkün olduğundan dolayı örneklem seçilmemiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 5’li Likert tipe uygun olarak geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 22.0 programına kodlanmış, anket maddelerine verilen cevapların dağılımları ise frekans (f) ve yüzde (%) şeklinde analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda online piyano eğitiminde genel olarak derse hazırlık ve ders süreci ile ilgili öğrencilerin etkili biçimde katılım sağlamadığı, derste ilgili konunun aktarılmasında zorluk çekildiği, öğretim elemanlarının ve öğrencilerin büyük çoğunluğunun online piyano eğitimini genel olarak verimli bulmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2009). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ve Türkçe öğretimi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 143-154.
  • Afacan, Ş. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen keman eğitimi derslerine ilişkin öğrenci görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(1), 472-487. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1065774.
  • Aldemir, B. (2020). Uzaktan eğitimde keman eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik Öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri (Gazi Üniversitesi örneği) (Tez No. 638108) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi (7. Baskı). Ankara: Anı.
  • Arapgirlioğlu, H. (2003, 30-31 Ekim). Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi [Sözlü bildiri]. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Arıkan, R. (2011). Araştırma yöntem ve teknikleri (2. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Ayaz Töral, D. ve Albuz, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde 4-13 yaş grubu öğrencilerine yönelik uzaktan çalgı öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 21-43. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1347035.
  • Bakıoğlu, Ç. ve Kurtuldu, M. K. (2020). Piyano öğrencilerinin piyanoda eser analizi becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(62), 3380-3386. https://doi.org/10.26450/jshsr.2195.
  • Beyaz, Y. (2021). Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşleri. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çağlak Eker, T. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde çalgı eğitimi: piyano dersi sistem işlerliğine yönelik öğrenci görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 624-636. https://doi.org/10.24315/tred.916027.
  • Demirtaş, E. ve Eroğlu, T. (2018). Ses kayıt ve düzenleme programlarının öğretim materyali geliştirme aracı olarak kullanılması: bir ölçek geliştirme çalışması. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi (41) 48-59. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.455933.
  • Erden, M. (2017). Eğitim bilimine giriş (4.Baskı). Ankara: Arkadaş.
  • İşman, A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2.Baskı). İstanbul: Değişim.
  • Karasar, N. (2013) Bilimsel araştırma yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Karataş, K. O. (2024). Üniversite düzeyinde mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano eğitiminde temel, teknik ve müzikal davranışları kazanma düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 13(1), 391-409. https://doi.org/10.7884/teke.1406119.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Koşar, Ç. ve Çiğdem, H. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Levendoğlu, N. O. (2004a). Müzik eğitiminde online sistemler ve interaktif yazılımlar. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi 5(8), 90-95.
  • Levendoğlu, N. O. (2004b, 7-10 Nisan). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi [Sözlü bildiri]. 1924-2004 Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta.
  • Pirgon, Y. (2009). Piyano eğitiminde karşılaşılan teknik güçlüklerin aşılmasına yönelik bir uygulama. (Doktora tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 92-100. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.835720.
  • Şen, Y. (2011). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin “Geleneksel Türk müziği derslerine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Doktora tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Şenol Sakin, A. (2021). Flute education in turkey in the process of covid-19 pandemic. Journal of Education in Black Sea Region, 6(2), 3-28. https://doi.org/10.31578/jebs.v6i2.230.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. Müzed, Kış, 15, 8-9. https://muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf.
  • Türel, Y., ve Varol, A. (2005, June 12-14). Sanal sınıf eğitim merkezi otomasyonu [Sözlü Bildiri]. BILTEK International Informatics Congress, Eskişehir.
  • Umuzdaş, S. ve Baş, A. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin covıd-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması (Tokat ili örneği). Yegâh Musiki Dergisi, 3(2), 204-220. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yegah/issue/59004/824492.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay.
  • Ünal, B. (2019). Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, E., B. (2020). Matematik öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitimde harita kullanımına yönelik ders planı hazırlama ve uygulama deneyimleri. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1), 155-167. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6751/90770.
  • Yungul, O. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitimin çalgı (gitar) eğitiminde uygulanabilirliği. (Yüksek lisans tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gökhan Salih Karataş 0000-0002-8390-1319

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2024
Kabul Tarihi 12 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, G. S. (2025). Online Piyano Eğitimi Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Memnuniyet Durumunun Öğretim Elemanı Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 12(1), 1-18. https://doi.org/10.51725/etad.1578204