Abstract
This study aims to determine the difficulties encountered by science and mathematics teachers working in schools for the visually impaired. A case study design, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study sample consists of 3 science teachers and 6 mathematics teachers working in schools for the visually impaired. A semi-structured interview form consisting of open-ended questions was prepared to determine the difficulties encountered by the teachers. The data were interpreted by content analysis. It was observed that the problems encountered by science and mathematics teachers working in schools for the visually impaired are very diverse. The most crucial problem is that teachers must thoroughly learn how to teach the visually impaired. Another problem that teachers emphasize is that students with different vision losses, and even students with more than one type of disability, study in the same class. Teachers need help dealing with these students, each with different needs. Teachers need appropriate materials, additional resources, and additional time. Trying to follow the same program under different conditions reduces efficiency.
Visually impaired Science teacher Mathematics teacher Difficulties encountered in teaching
Bu çalışmanın amacı, görme engelliler okullarında görev yapan fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesidir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini görme engelliler okulunda görev yapan 3 fen bilimleri öğretmeni ile 6 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükleri belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan bir yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Veriler içerik analizi yapılarak anlamlandırılmıştır. Görme engelliler okulunda görev yapan fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların çok çeşitli olduğu görülmüştür. Sorunların en önemlisi öğretmenlerin görme engellilere yönelik olarak nasıl öğretim yapacaklarını tam anlamıyla bilmemeleridir. Öğretmenlerin üzerinde durdukları diğer problem, farklı görme kayıplarına sahip öğrencilerin, hatta birden fazla engel tipine sahip öğrencilerin aynı sınıfta öğrenim görmeleridir. Öğretmenler her biri farklı ihtiyaçlara sahip bu öğrencilerle aynı anda ilgilenmekte büyük zorluklar yaşamaktadırlar. Öğretmenler uygun materyallere, ek kaynaklara ve ek sürelere ihtiyaç duymaktadırlar. Aynı programın, farklı şartlarda takip edilmeye çalışılması ise verimi düşürmektedir.
Görme engelliler Fen bilimleri öğretmeni Matematik öğretmeni Öğretimde karşılaşılan güçlük
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.