Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Marketing and Branding Problems of Geographical Indications: The Case of Kağizman Long Apple

Yıl 2025, Sayı: 22, 19 - 39, 31.05.2025
https://doi.org/10.29157/etusbed.1558808

Öz

Products that can only be grown or produced in a specific region are geographical indication products and contain many specific features. Promotion, marketing and branding of products that introduce local geography and reflect the cultural richness and nature of that region are especially important for the political, economic and cultural development of that region. In this study, the problems encountered in the production, marketing and branding of Kağızman Long Apple were qualitatively identified using a semi-structured interview technique. In this context, the opinions of 14 participants, including seven manufacturers and seven marketers, were collected and analyzed. In the estimates made; It has been established that Kagyzman Long Apple is a special variety of apples that has aroma, taste, the ability to be grown in other places, the ability to be stored for a long time and a unique elongated shape. However, inadequate national promotion, problems of irrigation, yield, cold storage, and Lack of education among manufacturers and retailers, as well as production disruptions, were found to hamper the production, marketing, and branding of Kağızman Tall Apple. As a result, it can be said that addressing the problems of irrigation and cold storage, increasing the number of producers through the creation of cooperatives, training of agricultural engineers and distributing grafted long apple seedlings can reduce these problems.

Kaynakça

  • Artık, N., Şireli, U. T. & Ölmez, T. (2022). Coğrafi İşaretli Ürünler. Ankara: Arkadaş Basım San. Ltd. Şti. Ankara Ticaret Odası.
  • Atış, E. & Çelikoğlu, Ş. (2021). “Yöresel Bir Ürün Olarak Kağızman Uzun Elmasının Coğrafi Dağılışı Üretim Durumu ve Sürdürülebilirliği”. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 7 (35), 86-110.
  • Balaban, T. S. (2016). “Ekonomik Açıdan Coğrafi İşaretler”. Ankara Barosu Fikri Mülkiyet ve Rekabet Hukuku Dergisi, 18 (1), 55-62.
  • Balık, S. (2016). Kağızman Yöresinde Yetiştirilen ‘Uzun Elma’ Yerel Çeşidinde Klon Seleksiyonu [Yüksek Lisans Tezi, Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü]. Iğdır.
  • Başkale, H. (2016). “Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik Ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1), 23-28.
  • Bozyiğit, İ. (2022). Satın Alma Karar Tarzlarının Coğrafi İşaretli Ürün Ve Ulusal Markalı Ürün Tercihleri Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Kırşehir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceylan, Y. & Samırkaş Komşu, M. (2020). “Coğrafi İşaretli Ürünlerin Bölgesel Turizmin Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi: Siirt İli Örneği”. Journal of Humanities and Tourism Research, (Special Issue 5), 59-75.
  • Charrouf Z. & Guillaume D. (2008). “Argan Oil: Occurence, Composition And Impact On Human Health”. European Journal Lipid Science Technology, 110, 632-636.
  • Davis, J.A. (2011). Rekabetçi Başarı: Markalaşma Nasıl Değer Katar? (Çev: Taner Karagüzel, Onur Başat ve diğerleri), İstanbul: Brand Age Yayınları.
  • Duru, S., Hayran, S. & Gül, A. 2021. “Türkiye’de Geleneksel Gıdaların Üretim ve İhracat Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. Bursa Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg., 35 (2), 439-449.
  • Elma Ürün Raporu, (2017). Elma Ürün Raporu 2017. Ankara: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Tarımsal Ekonomi ve Politika Geliştirme Enstitüsü.
  • Eroğlu Pektaş, G. Ö., Kahraman, C., & Alkan, G. (2018). “Türkiye’de Coğrafi İşaretler ve İhracat Pazarlaması Açısından Değerlendirilmesi”. Doğu Coğrafya Dergisi, 23 (39), 65-82.
  • Foroudi, P. (2019). “Influence of brand signature, brand awareness, brand attitude, brand reputation on hotel industry’s brand performance”. Int. J. Hosp. Manag. 76, 271–285
  • Giovannucci, D., Josling, T., Kerr, W., O’Connor, B. & Yeung, M.T. (2009). Guide to Geographical Indications: Linking Products and Their Origins. Geneva: International Trade Centre.
  • Gökovalı, U. (2007). “Coğrafi İşaretler ve Ekonomik Etkileri: Türkiye Örneği”. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21 (2), 141-160.
  • Güler, E., Gürler, A., Nabalı, B. ve Ayyıldız, B. (2016). “Coğrafi İşaretlerin Kırsal Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi: Tokat İli Örneği”, XII. Tarım Ekonomi Kongresi, 25-27 Mayıs, 1049-1058
  • Güleryüz, M. & Ercişli, M. (1995). “Kağızman İlçesinde Yetiştirilen Mahalli Elma Çeşitleri Üzerinde Biyolojik ve Pomolojik Araştırmalar”. Atatürk Ü. Zir. Fak. Der., 26 (2), 183-193.
  • Hilali, M., Charrouf, Z., Soulhi, A., Hachimi, L. & Guillaume, D. (2007). “Detection of Argan Oil Adulteration Using Quantitative Campesterol GC-Analysis”. Journal of American Oil Chemists’ Society, 84 (8), 761-764.
  • Joosse, S., Olders, P., Boonstra, W.J. (2021). “Why are geographical indications unevenly distributed over Europe?” Br. Food J., 123, 490–510.
  • Kan, M., Gülçubuk, B. & Küçükçongar, M. (2012). “Coğrafi İşaretlerin Kırsal Turizmde Kullanılma Olanakları”. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si, 14 (22), 93-101.
  • Kılıç, M. E. & Özdemir, H. Ö. (2021). “Coğrafi İşaretli Kağızman Uzun Elması Üreten Tarım İşletmelerinin Yönetim Stratejileri”. Örgütsel Psikoloji ve Davranış Dergisi, 2 (1), 37-54.
  • Koday, S., Karakuzulu, Z. & Sevindi, C. (2004). “Kağızman (Kars) Kayatuzu Tuzlası”. Doğu Coğrafya Dergisi, 12, 167- 188.
  • Korucuk, N. & Aslan Çetin, F. (2024). “Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Tutumun Destinasyon İmajına ve Tekrar Satın Alma Niyetine Etkisi”. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 34–58.
  • Kurnaz, Z. (2016). Türkiye’de Siyasal Korku ve Akademik Hayatın İnşası [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ankara.
  • Lawal-Arowolo, A. (2019). “Geographical İndications And Cultural Artworks İn Nigeria: A Cue From Other Jurisdictions”. J. World Intellect. Prop., 22, 364–374.
  • Lin, C.-W., Wang, K.-Y., Chang, S.-H., and Lin, J.-A. (2019). “Investigating the Development Of Brand Loyalty İn Brand Communities From A Positive Psychology Perspective”. J. Bus. Res. 99, 446–455.
  • Mercan, Ş. O. & Üzülmez, M. (2014). “Coğrafi İşaretlerin Bölgesel Turizm Gelişimindeki Önemi: Çanakkale İli Örneği”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29 (2), 67-94.
  • Mitchell, V. W., & Balabanis, G. (2021). “The Role Of Brand Strength, Type, Image And Product-Category Fit in Retail Brand Collaborations.” J. Retail. Consum. Serv. 60, 102445. doi: 10.1016/j.jretconser.2021.102445
  • Necefoğlu., H., (2018). “Rus İşgali Döneminde Kars ve Çevresinde Bahçecilik”. Türkiye’de Tarım Politikaları ve Ülke Ekonomisine Katkıları Uluslararası Sempozyumu, 12-44 Nisan, Şanlıurfa.
  • Niyas, N. & Kavida, V. (2022). “Impact of Financial Brand Values On Firm Profitability And Firm Value Of Indian FMCG Companies”. IIMB Manag. Rev. 34, 346–363.
  • Noori, S., Niknami, M., Sabouri, M.S. & Rafiee, H. (2024). How Does Geographical Branding İmprove The Efficiency Of The Apple Supply Chain?” Front. Sustain. Food Syst. 8, 1410737.
  • Ray, A., Bala, P. K., Chakraborty, S., and Dasgupta, S. A. (2021). “Exploring The Impact Of Different Factors On Brand Equity And Intention To Take Up Online Courses From E-Learning Platforms”. J. Retail. Consum. Serv. 59, 102351. doi: 10.1016/j.jretconser.2020.102351
  • Reviron, S., Thevenod-Mottet, E. & El Benni, N. (2009). “Geographical Indications: Creation and Distribution Of Economic Value In Developing Countries. NCCR Trade Regulation Working Paper”. Swiss National Centre of Competence in Research., 14.
  • Rizo, M.P., Frigant, N. & Ghetu, V. (2021). Geographical Indications: An Introduction. World Intellectual Property Organization, Geneva: WIPO Publication No. 952 E.
  • Saygan, Ç. (2021). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Pazarlama Ve Markalaşma Sorunları [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Muğla.
  • Sharma, R. V. & Kulhari, S. (2015). Marketin of GI Products: Unlocking Their Commercial Potential. New Delhi: World Trade Organization, s. 91-98.
  • Teuber, R. (2011). "Consumers' and Producers' Expectations Towards Geographical İndications", British Food Journal, 113 (7), 900 – 918.
  • Türkpatent (2017). Kağızman Uzun Elması. Erişim: 18.09.2023.https://www.ci.gov.tr/Files/GeographicalSigns/307.pdf. Türk Patent ve Marka Kurumu.
  • Türkpatent (2023a). İstatistikler Erişim: 27.10.2023 https://ci.turkpatent.gov.tr/Statistics
  • Türkpatent (2023b). Veri Tabanı. Erişim: 10.10.2023. https://ci.turkpatent.gov.tr/veri-tabani
  • Türnüklü, A. (2000). “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Bir Nitel Araştırma Tekniği. Görüşme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Uygurtürk, H., & Güner, Ş. N. (2021). “Coğrafi İşaretli Ürünlerin Markalaşma Algısı Üzerine Bir Araştırma”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (40), 377-39.
  • Yener, G. & Seçer, A. (2017). “Gaziantep İlinde Üretici Düzeyinde Üzüm Pazarlama Yapısı, Üretim ve Pazarlamada Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Harran Tarım ve Gıda Bilimleri Dergisi, 444-455.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yılmaz, E., Canbolat, C. & Çilingir Ük, Z. (2021). “Üreticilerin Bakış Açısından Coğrafi İşaretli Bir Yiyecek: Beypazarı Kurusunun Değerlendirilmesi”. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 145-166.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative Research from Start to Finish. The Guilford Press.

Coğrafi İşaretli Ürünlerin Üretim, Pazarlama ve Markalaşma Sorunları: Kağızman Uzun Elması Örneği

Yıl 2025, Sayı: 22, 19 - 39, 31.05.2025
https://doi.org/10.29157/etusbed.1558808

Öz

Sadece belirli bir bölgede yetiştirilebilen veya üretilebilen ürünler coğrafi işaretli ürünler olup bünyesinde birçok özgün özellik barındırmaktadır. Yerel coğrafyayı tanıtan ve o bölgenin kültürel zenginliğini ve doğasını yansıtan ürünlerin tanıtımı, pazarlanması ve markalaşması o bölgenin siyasal, ekonomik ve kültürel gelişimi açısından özellikle önemlidir. Bu çalışmada Kağızman Uzun Elması üretimi, pazarlaması ve markalaşmasında karşılaşılan sorunlar yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak nitel olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda yedi üretici ve yedi pazarlamacı olmak üzere toplam 14 katılımcının görüşleri toplanmış ve analiz edilmiştir. Yapılan tahminlerde; Kağızman Uzun Elması'nın aroması, tadı, başka yerlerde yetiştirilebilme özelliği, uzun süre depolanabilme özelliği ve kendine özgü uzun bir şekle sahip özel bir elma çeşidi olduğu tespit edilmiştir. Ancak yetersiz ulusal tanıtım, sulama, verim, soğuk depolama sorunları ve üretici ile perakendeci arasındaki eğitim eksikliği ile üretim aksaklıkları Kağızman Uzun Elma'nın üretimi, pazarlanması ve markalaşmasını engellediği görülmüştür. Sonuç olarak, sulama ve soğuk hava depolarındaki sorunların giderilmesi, kooperatifler kurularak üretici sayısının artırılması, ziraat mühendislerinin eğitilmesi ve aşılı uzun elma fidanı dağıtımının yapılmasının bu sorunları azaltabileceği söylenebilir.

Kaynakça

  • Artık, N., Şireli, U. T. & Ölmez, T. (2022). Coğrafi İşaretli Ürünler. Ankara: Arkadaş Basım San. Ltd. Şti. Ankara Ticaret Odası.
  • Atış, E. & Çelikoğlu, Ş. (2021). “Yöresel Bir Ürün Olarak Kağızman Uzun Elmasının Coğrafi Dağılışı Üretim Durumu ve Sürdürülebilirliği”. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 7 (35), 86-110.
  • Balaban, T. S. (2016). “Ekonomik Açıdan Coğrafi İşaretler”. Ankara Barosu Fikri Mülkiyet ve Rekabet Hukuku Dergisi, 18 (1), 55-62.
  • Balık, S. (2016). Kağızman Yöresinde Yetiştirilen ‘Uzun Elma’ Yerel Çeşidinde Klon Seleksiyonu [Yüksek Lisans Tezi, Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü]. Iğdır.
  • Başkale, H. (2016). “Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik Ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1), 23-28.
  • Bozyiğit, İ. (2022). Satın Alma Karar Tarzlarının Coğrafi İşaretli Ürün Ve Ulusal Markalı Ürün Tercihleri Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Kırşehir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceylan, Y. & Samırkaş Komşu, M. (2020). “Coğrafi İşaretli Ürünlerin Bölgesel Turizmin Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi: Siirt İli Örneği”. Journal of Humanities and Tourism Research, (Special Issue 5), 59-75.
  • Charrouf Z. & Guillaume D. (2008). “Argan Oil: Occurence, Composition And Impact On Human Health”. European Journal Lipid Science Technology, 110, 632-636.
  • Davis, J.A. (2011). Rekabetçi Başarı: Markalaşma Nasıl Değer Katar? (Çev: Taner Karagüzel, Onur Başat ve diğerleri), İstanbul: Brand Age Yayınları.
  • Duru, S., Hayran, S. & Gül, A. 2021. “Türkiye’de Geleneksel Gıdaların Üretim ve İhracat Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. Bursa Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg., 35 (2), 439-449.
  • Elma Ürün Raporu, (2017). Elma Ürün Raporu 2017. Ankara: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Tarımsal Ekonomi ve Politika Geliştirme Enstitüsü.
  • Eroğlu Pektaş, G. Ö., Kahraman, C., & Alkan, G. (2018). “Türkiye’de Coğrafi İşaretler ve İhracat Pazarlaması Açısından Değerlendirilmesi”. Doğu Coğrafya Dergisi, 23 (39), 65-82.
  • Foroudi, P. (2019). “Influence of brand signature, brand awareness, brand attitude, brand reputation on hotel industry’s brand performance”. Int. J. Hosp. Manag. 76, 271–285
  • Giovannucci, D., Josling, T., Kerr, W., O’Connor, B. & Yeung, M.T. (2009). Guide to Geographical Indications: Linking Products and Their Origins. Geneva: International Trade Centre.
  • Gökovalı, U. (2007). “Coğrafi İşaretler ve Ekonomik Etkileri: Türkiye Örneği”. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21 (2), 141-160.
  • Güler, E., Gürler, A., Nabalı, B. ve Ayyıldız, B. (2016). “Coğrafi İşaretlerin Kırsal Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi: Tokat İli Örneği”, XII. Tarım Ekonomi Kongresi, 25-27 Mayıs, 1049-1058
  • Güleryüz, M. & Ercişli, M. (1995). “Kağızman İlçesinde Yetiştirilen Mahalli Elma Çeşitleri Üzerinde Biyolojik ve Pomolojik Araştırmalar”. Atatürk Ü. Zir. Fak. Der., 26 (2), 183-193.
  • Hilali, M., Charrouf, Z., Soulhi, A., Hachimi, L. & Guillaume, D. (2007). “Detection of Argan Oil Adulteration Using Quantitative Campesterol GC-Analysis”. Journal of American Oil Chemists’ Society, 84 (8), 761-764.
  • Joosse, S., Olders, P., Boonstra, W.J. (2021). “Why are geographical indications unevenly distributed over Europe?” Br. Food J., 123, 490–510.
  • Kan, M., Gülçubuk, B. & Küçükçongar, M. (2012). “Coğrafi İşaretlerin Kırsal Turizmde Kullanılma Olanakları”. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si, 14 (22), 93-101.
  • Kılıç, M. E. & Özdemir, H. Ö. (2021). “Coğrafi İşaretli Kağızman Uzun Elması Üreten Tarım İşletmelerinin Yönetim Stratejileri”. Örgütsel Psikoloji ve Davranış Dergisi, 2 (1), 37-54.
  • Koday, S., Karakuzulu, Z. & Sevindi, C. (2004). “Kağızman (Kars) Kayatuzu Tuzlası”. Doğu Coğrafya Dergisi, 12, 167- 188.
  • Korucuk, N. & Aslan Çetin, F. (2024). “Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Tutumun Destinasyon İmajına ve Tekrar Satın Alma Niyetine Etkisi”. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 34–58.
  • Kurnaz, Z. (2016). Türkiye’de Siyasal Korku ve Akademik Hayatın İnşası [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ankara.
  • Lawal-Arowolo, A. (2019). “Geographical İndications And Cultural Artworks İn Nigeria: A Cue From Other Jurisdictions”. J. World Intellect. Prop., 22, 364–374.
  • Lin, C.-W., Wang, K.-Y., Chang, S.-H., and Lin, J.-A. (2019). “Investigating the Development Of Brand Loyalty İn Brand Communities From A Positive Psychology Perspective”. J. Bus. Res. 99, 446–455.
  • Mercan, Ş. O. & Üzülmez, M. (2014). “Coğrafi İşaretlerin Bölgesel Turizm Gelişimindeki Önemi: Çanakkale İli Örneği”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29 (2), 67-94.
  • Mitchell, V. W., & Balabanis, G. (2021). “The Role Of Brand Strength, Type, Image And Product-Category Fit in Retail Brand Collaborations.” J. Retail. Consum. Serv. 60, 102445. doi: 10.1016/j.jretconser.2021.102445
  • Necefoğlu., H., (2018). “Rus İşgali Döneminde Kars ve Çevresinde Bahçecilik”. Türkiye’de Tarım Politikaları ve Ülke Ekonomisine Katkıları Uluslararası Sempozyumu, 12-44 Nisan, Şanlıurfa.
  • Niyas, N. & Kavida, V. (2022). “Impact of Financial Brand Values On Firm Profitability And Firm Value Of Indian FMCG Companies”. IIMB Manag. Rev. 34, 346–363.
  • Noori, S., Niknami, M., Sabouri, M.S. & Rafiee, H. (2024). How Does Geographical Branding İmprove The Efficiency Of The Apple Supply Chain?” Front. Sustain. Food Syst. 8, 1410737.
  • Ray, A., Bala, P. K., Chakraborty, S., and Dasgupta, S. A. (2021). “Exploring The Impact Of Different Factors On Brand Equity And Intention To Take Up Online Courses From E-Learning Platforms”. J. Retail. Consum. Serv. 59, 102351. doi: 10.1016/j.jretconser.2020.102351
  • Reviron, S., Thevenod-Mottet, E. & El Benni, N. (2009). “Geographical Indications: Creation and Distribution Of Economic Value In Developing Countries. NCCR Trade Regulation Working Paper”. Swiss National Centre of Competence in Research., 14.
  • Rizo, M.P., Frigant, N. & Ghetu, V. (2021). Geographical Indications: An Introduction. World Intellectual Property Organization, Geneva: WIPO Publication No. 952 E.
  • Saygan, Ç. (2021). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Pazarlama Ve Markalaşma Sorunları [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Muğla.
  • Sharma, R. V. & Kulhari, S. (2015). Marketin of GI Products: Unlocking Their Commercial Potential. New Delhi: World Trade Organization, s. 91-98.
  • Teuber, R. (2011). "Consumers' and Producers' Expectations Towards Geographical İndications", British Food Journal, 113 (7), 900 – 918.
  • Türkpatent (2017). Kağızman Uzun Elması. Erişim: 18.09.2023.https://www.ci.gov.tr/Files/GeographicalSigns/307.pdf. Türk Patent ve Marka Kurumu.
  • Türkpatent (2023a). İstatistikler Erişim: 27.10.2023 https://ci.turkpatent.gov.tr/Statistics
  • Türkpatent (2023b). Veri Tabanı. Erişim: 10.10.2023. https://ci.turkpatent.gov.tr/veri-tabani
  • Türnüklü, A. (2000). “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Bir Nitel Araştırma Tekniği. Görüşme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Uygurtürk, H., & Güner, Ş. N. (2021). “Coğrafi İşaretli Ürünlerin Markalaşma Algısı Üzerine Bir Araştırma”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (40), 377-39.
  • Yener, G. & Seçer, A. (2017). “Gaziantep İlinde Üretici Düzeyinde Üzüm Pazarlama Yapısı, Üretim ve Pazarlamada Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Harran Tarım ve Gıda Bilimleri Dergisi, 444-455.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yılmaz, E., Canbolat, C. & Çilingir Ük, Z. (2021). “Üreticilerin Bakış Açısından Coğrafi İşaretli Bir Yiyecek: Beypazarı Kurusunun Değerlendirilmesi”. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 145-166.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative Research from Start to Finish. The Guilford Press.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erkan Yıldız 0009-0007-4776-6256

Levent Gelibolu 0000-0002-8415-9312

Erken Görünüm Tarihi 29 Mayıs 2025
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2024
Kabul Tarihi 15 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Yıldız, E., & Gelibolu, L. (2025). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Üretim, Pazarlama ve Markalaşma Sorunları: Kağızman Uzun Elması Örneği. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(22), 19-39. https://doi.org/10.29157/etusbed.1558808

Creative Commons License

ETÜSBED, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


open-access-logo.png

14283