Günümüzde meydana gelen değişmeler ve gelişmeler ile birlikte öğretmenlerin çevrim içi uzaktan eğitimdeki rol yeterlikleri geçmişe göre daha da önem kazanmıştır. Çalışmanın temel amacı; Kuzey Kıbrıs’ta çevrim içi uzaktan eğitimde görevi ve sorumluluğu üstlenmek durumunda olan ilkokul öğretmenlerinin rol yeterliklerini, farklı değişkenler açısından incelemektir. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Kuzey Kıbrıs’ta ilkokullarda görev yapan 400 sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri iki bölümden meydana gelen bir ölçekle toplanmıştır. Veri toplama aracı; demografik değişkenler ve çevrim içi uzaktan eğitimde öğretmenlerin rol yeterliklerini belirleme ölçeğinden oluşmaktadır. Beşli likert tipinde hazırlanan, 19 maddelik “Çevrim İçi Uzaktan Eğitimde Öğretmenlerin Rol Yeterliklerini Belirleme Ölçeği” 3 faktörden oluşmaktadır. Araştırmada nicel verilerin istatistiksel çözümlemesini gerçekleştirebilmek amacıyla, Statistical Package for Social Sciences (SPSS) programı kullanılmıştır. Araştırma verileri; bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü ANOVA ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, araştırmaya katılan öğretmenlerin çevrim içi uzaktan eğitimde sahip oldukları rol yeterliği algılarının; yaşlarına, eğitim durumlarına, mesleki kıdemlerine, eğitim verdikleri sınıflara göre anlamlı bir farklılık göstermediğini ortaya koymuştur. Bunun yanında; öğretmenlerin çevrim içi uzaktan eğitimdeki rol yeterlikleri cinsiyet değişkeni açısından incelendiğinde, kadın ve erkek öğretmenler arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonuçları literatürdeki benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Eğitim Uzaktan eğitim İlkokul öğretmeni Öğretmen rol yeterliği.
Günümüzde meydana gelen değişmeler ve gelişmeler ile birlikte öğretmenlerin çevrim içi uzaktan eğitimdeki rol yeterlikleri geçmişe göre daha da önem kazanmıştır. Çalışmanın temel amacı; Kuzey Kıbrıs’ta çevrim içi uzaktan eğitimde görevi ve sorumluluğu üstlenmek durumunda olan ilkokul öğretmenlerinin rol yeterliklerini, farklı değişkenler açısından incelemektir. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Kuzey Kıbrıs’ta ilkokullarda görev yapan 400 sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri iki bölümden meydana gelen bir ölçekle toplanmıştır. Veri toplama aracı; demografik değişkenler ve çevrim içi uzaktan eğitimde öğretmenlerin rol yeterliklerini belirleme ölçeğinden oluşmaktadır. Beşli likert tipinde hazırlanan, 19 maddelik “Çevrim İçi Uzaktan Eğitimde Öğretmenlerin Rol Yeterliklerini Belirleme Ölçeği” 3 faktörden oluşmaktadır. Araştırmada nicel verilerin istatistiksel çözümlemesini gerçekleştirebilmek amacıyla, Statistical Package for Social Sciences (SPSS) programı kullanılmıştır. Araştırma verileri; bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü ANOVA ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, araştırmaya katılan öğretmenlerin çevrim içi uzaktan eğitimde sahip oldukları rol yeterliği algılarının; yaşlarına, eğitim durumlarına, mesleki kıdemlerine, eğitim verdikleri sınıflara göre anlamlı bir farklılık göstermediğini ortaya koymuştur. Bunun yanında; öğretmenlerin çevrim içi uzaktan eğitimdeki rol yeterlikleri cinsiyet değişkeni açısından incelendiğinde, kadın ve erkek öğretmenler arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonuçları literatürdeki benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Eğitim Uzaktan eğitim İlkokul öğretmeni Öğretmen rol yeterliği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |
The content of the Education and Youth Research is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.