This study aims to evaluate the adequacy of learning centers used in preschool education institutions according to teachers' opinions. A case study design, one of the qualitative research methods, was used. In this context, 106 teachers working in various cities in the 2023-2024 academic year were included in the study group with the convenience sampling method. The research data were collected with an interview form prepared with open-ended questions and analyzed using the Maxqda program. The findings revealed that teachers found learning centers useful; however, the current conditions prevented the effective use of learning centers and therefore they experienced inadequacy. It was also revealed that material diversity and renewal are important for learning centers to constantly attract children's attention; factors such as aesthetics, cleanliness, accessibility, observation opportunity and usability play an important role in teachers' perceptions of classroom centers. In order for the centers to be used more effectively, suggestions were made that the classroom area should be expanded, the variety of materials should be increased, teachers should be trained and support should be obtained from parents.
Bu çalışma, okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan öğrenme merkezlerinin yeterliliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu kapsamda 2023-2024 akademik yılında çeşitli şehirlerde görev yapan 106 öğretmen kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşarak hazırlanan görüşme formu ile toplanmış ve Maxqda programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular öğretmenlerin öğrenme merkezlerini faydalı bulduklarını; ancak mevcut koşulların öğrenme merkezlerinin etkili kullanımını engellediğini ve bu nedenle yetersizlik yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca materyal çeşitliliğinin ve yenilenmesinin, öğrenme merkezlerinin sürekli olarak çocukların ilgisini çekmesi açısından önemli olduğu; estetik, temizlik, erişilebilirlik, gözlem yapabilme imkânı ve kullanılabilirlik gibi faktörlerin öğretmenlerin sınıf merkezlerine yönelik algılarında önemli rol oynadığı da ortaya çıkmıştır. Merkezlerinin daha etkili kullanılabilmesi için sınıf alanının genişletilmesi, materyal çeşitliliğinin artırılması, öğretmenlerin eğitilmesi ve velilerden destek alınması gerektiğine yönelik önerilere yer verilmiştir.
Okulöncesi eğitim kurumları Öğrenme merkezleri Öğretmen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 |