Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin iklim krizi farkındalığının iklim değişikliği anksiyetesine
yansımasını değerlendirmek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipte yürütülen araştırmanın evrenini, bir üniversitenin hemşirelik
bölümünde eğitim gören öğrenciler (400 öğrenci) oluşturdu. Araştırmanın örneklemi ise, 106 öğrenci
oluşturmuştur. Veriler; Tanıtıcı Özellikler Formu, Küresel İklim Değişikliği Farkındalık Ölçeği (KİDFÖ) ve İklim
Değişikliği Anksiyetesi Ölçeği (İDAÖ) kullanılarak toplandı. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 23 paket
programıyla değerlendirildi.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %94.3’ü iklim değişikliği kavramını bilmekte, %92.5’i iklim değişikliği
konusunda geleceğe dair endişe taşımakta, %63.2’si iklim krizini önlemeye yönelik sosyal sorumluluk
çalışmalarına katılmak istemekte, %95.3’ü iklim krizini önlemeye yönelik çalışmaların arttırılmasını istemektedir.
KİDFÖ toplam puanı iklim krizini önlemeye yönelik önlemlerin arttırılmasını isteyenlerde (73.36±16.78), İDAÖ
toplam puanı ile iklim krizi şiddetlendiği zaman ülkemizin buna çözüm bulabileceğini düşünenlerde (30.36±12.13)
istatistiksel olarak anlamlı derecede daha yüksektir (p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin tamamına yakını iklim değişikliği kavramını bilmekte, iklim
değişikliği konusunda geleceğe dair endişe taşımakta ve iklim krizinin önlenmesine yönelik çalışmaların
artırılmasını istemektedir. Ayrıca öğrencilerin iklim krizi farkındalıklarının yüksek, anksiyetelerinin ise orta
düzeyde olduğu saptanmıştır.
Purpose: This study was conducted to evaluate the reflection of nursing students' climate crisis awareness on
climate change anxiety.
Methods: The universe of the descriptive and correlational type study was composed of students studying in the
nursing department of a university (400 students). The sample of the research consisted of 106 students. Data were
collected using the Descriptive Characteristics Form, Global Climate Change Awareness Scale (GCCAS) and
Climate Change Anxiety Scale (CCAS). The data obtained from the study were evaluated with the SPSS 23
package program.
Results: Students participating in the study 94.3% knew the concept of climate change, 92.5% were concerned
about the future regarding climate change, 63.2% wanted to participate in social responsibility activities aimed at
preventing the climate crisis, and 95.3% wanted to increase the efforts to prevent the climate crisis. The total score
of the GCCAS was statistically significantly higher in those who wanted to increase the measures to prevent the
climate crisis (73.36±16.78), and the total score of the CCAS was statistically significantly higher in those who
thought that our country could find a solution when the climate crisis intensified (30.36±12.13) (p<0.05).
Conclusion: As a result, almost all of the nursing students knew the concept of climate change, were concerned
about the future regarding climate change, and wanted to increase the efforts to prevent the climate crisis. In
addition, it was determined that the students' awareness of the climate crisis was high and their anxiety was at a
moderate level.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 1 |