BibTex RIS Kaynak Göster

AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES

Yıl 2005, Cilt: 18 Sayı: 1, 153 - 165, 16.08.2010

Öz

ABSTRACT

Brake system performance is determined by stopping distance which is the function of vehicle velocity at the start of braking and deceleration. Brake performance parameters are investigated by applying various braking tests. These tests are carried out either for the purpose of certification at the production stage or the purpose of braking fault detection. In this experimental study, various braking test techniques have been investigated. A new method has been developed to determine the braking distance by means of the experiments conducted at road condition brake test techniques. It is determined that, stopping distance tendencies are the same, when it is compared with a different study. Correctness of the obtained values indicates practicability of the method.

OTOMOBİLLERDE FREN (DURMA) MESAFESİNİN DENEYSEL OLARAK BELİRLENMESİ

Yıl 2005, Cilt: 18 Sayı: 1, 153 - 165, 16.08.2010

Öz

Fren sisteminin etkinliği ve performansı, frenleme başlangıcındaki taşıt hızının ve yavaşlama ivmesinin fonksiyonu olan durma mesafesine göre belirlenir. Fren performans parametreleri, çeşitli fren testleri ile araştırılmaktadır. Bu fren testleri, üretim aşamasında sertifika amaçlı yapıldığı gibi, frenleme hatalarının tespiti amaçlı da yapılmaktadır. Bu çalışmada, çeşitli amaçlarla yapılan fren test yöntemleri araştırılmıştır. Yolda yapılan fren test yöntemleri ile ilgili deneyler yapılarak, frenleme mesafesinin tespit edilebilmesi için yeni bir yöntem geliştirilmiştir. Farklı bir yöntemle yapılan çalışma ile karşılaştırıldığında durma mesafesi eğilimlerinin aynı olduğu tespit edilmiştir. Uygulana yöntemin sonucunda elde edilen değerlerin doğruluğu yöntemin uygulanabilirliğinin göstergesidir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Mechanical Engineering
Yazarlar

Mesut Düzgün

Duran Altınparmak

Hüseyin Bayrakçeken

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Düzgün, M., Altınparmak, D., & Bayrakçeken, H. (2010). AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science, 18(1), 153-165.
AMA Düzgün M, Altınparmak D, Bayrakçeken H. AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science. Ağustos 2010;18(1):153-165.
Chicago Düzgün, Mesut, Duran Altınparmak, ve Hüseyin Bayrakçeken. “AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES”. Gazi University Journal of Science 18, sy. 1 (Ağustos 2010): 153-65.
EndNote Düzgün M, Altınparmak D, Bayrakçeken H (01 Ağustos 2010) AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science 18 1 153–165.
IEEE M. Düzgün, D. Altınparmak, ve H. Bayrakçeken, “AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES”, Gazi University Journal of Science, c. 18, sy. 1, ss. 153–165, 2010.
ISNAD Düzgün, Mesut vd. “AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES”. Gazi University Journal of Science 18/1 (Ağustos 2010), 153-165.
JAMA Düzgün M, Altınparmak D, Bayrakçeken H. AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science. 2010;18:153–165.
MLA Düzgün, Mesut vd. “AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES”. Gazi University Journal of Science, c. 18, sy. 1, 2010, ss. 153-65.
Vancouver Düzgün M, Altınparmak D, Bayrakçeken H. AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF STOPPING DISTANCE OF AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science. 2010;18(1):153-65.