Bu araştırmada, hemşirelik bölümü öğrencilerinin hemşirelik eğitimine ilişkin yaşadıkları stres düzeyleri ve stresle baş etme yöntemlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipteki araştırmanın evrenini İstanbul’da bulunan bir vakıf üniversitesine kayıtlı 220 hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi sınıflara göre tabakalı örneklem ve sınıflar içerisinde basit rastgele olarak belirlenmiştir. Çalışma, gönüllü olan 121 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Bilgi Formu, Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ve Hemşirelik Öğrencileri için Stresle Baş Etme Davranışları Ölçeği ile toplanmıştır. Öğrencilerin Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği’nin toplam puan ortalaması 53.42±16.35; Hemşirelik Öğrencileri için Stresle Baş Etme Davranışları Ölçeği’nin “İyimserlik” alt boyutunda 10.03±2.1 ve “Sorun Çözme” 18.1±4.26 olduğu saptanmıştır. Kadınların Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ve Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği’nin “Uygulama” alt boyutunda; 4. Sınıfa devam edenlerin Hemşirelik Öğrencileri için Stresle Baş Etme Davranışları Ölçeği’nin “Sorun Çözme” alt boyutunda; puan ortalamasının anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin hemşirelik eğitimine yönelik ortalama bir stres yaşadıkları ve stresle baş etme yöntemi olarak en yüksek sorun çözme yöntemini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır
Veri toplamaya başlamadan önce Etik Kurul onayı (31.03.2022 tarih- E-69396709-050.01.04-211647 sayı), kurum izni ve ölçekleri geliştiren araştırmacılardan ölçek kullanım izni alındı. Formun ilk sayfasında araştırmanın amacını açıklayan, bilgilendirilmiş onam bölümü yer aldı, onam veren HBÖ’leri çalışmaya katıldı.
Yok
Yok
Yok
This study aimed to assess the stress nursing students experience during their education and the strategies they use to cope with stress.
The descriptive study population comprised 220 nursing students enrolled at a foundation university in Istanbul. The sample was selected
using a stratified sampling method based on class levels, followed by simple random sampling within each class. A total of 121 students
volunteered to participate in the study. Data were collected using an Information Form, the Nursing Education Stress Scale, and the
Scale of Coping with Stress for Nursing Students. The students’ total mean score on the Nursing Education Stress Scale was 53.42 ±
16.35. For the Scale of Coping with Stress for Nursing Students, the “Optimism” sub-dimension had a mean score of 10.03 ± 2.1, while
the “Problem Solving” sub-dimension scored 18.1 ± 4.26. It was found that female students scored significantly higher on the Nursing Education Stress Scale and the “Practise” sub-dimension of the same scale. Additionally, fourth-year students achieved higher scores in
the “Problem Solving” sub-dimension of the Scale of Coping with Stress for Nursing Students. In conclusion, the findings revealed that
students experienced moderate levels of stress related to nursing education and predominantly employed problem-solving as their primary
coping strategy.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Sistemleri, Ruh Sağlığı Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |