Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutumlarının benlik saygısı ve toplumsal cinsiyet algıları ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 440 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, Flört Şiddeti Tutum Ölçeği puan ortalaması 4,73±1,07 olarak bulunmuş ve öğrencilerin flört şiddetini desteklemedikleri görülmüştür. Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği puan ortalaması 110,71±3,08 olarak belirlenmiş ve öğrencilerin toplumsal cinsiyet algılarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği puan ortalaması ise 2,34±1,06 olarak belirlenmiş ve ölçek değerlendirilmesine göre öğrencilerin orta düzeyin üzerinde benlik saygısına sahip olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin ölçek puan ortalamalarının sosyo-demografik değişkenlere göre ilişkisi incelendiğinde; kadın öğrencilerin ve ekonomik durumu daha yüksek olan öğrencilerin toplumsal cinsiyet algılarının, flört şiddeti tutumlarının ve benlik saygılarının istatistik olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Öğrencilerin baba eğitim durumu değişkenine göre flört şiddeti tutumlarında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür (p<0,05). Ölçek puanları arasındaki ilişki incelendiğinde ise, Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği ile Flört Şiddeti Tutum Ölçeği arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki belirlenirken (p=0,000; r=0,586); Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği (p=0,021; r=-0,541) ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile Flört Şiddeti Tutum Ölçeği (p=0,000; r=-0,513) arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Flört şiddeti Toplumsal cinsiyet Benlik saygısı Üniversite Öğrenci
"Bu çalışma, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı kapsamında desteklenmiştir. Proje No: [1919B012314288]"
TÜBİTAK
1919B012314288
This study aims to examine the relationship between university students' attitudes toward dating violence and their self-esteem and gender perception. A correlational survey model was used to achieve this objective. The study group consisted of 440 university students. In the study, the mean score on the Dating Violence Attitude Scale was found to be 4.73±1.07 and, it was seen that the students did not support dating violence. The average the Perception of Gender Scale score was determined as 110.71±3.08 and it was determined that the students' gender perceptions were at a high level. The mean score of the Rosenberg Self-Esteem Scale was determined as 2.34±1.06, and according to the scale evaluation, it was found that the students had self-esteem above the medium level. When examining the relationship between students' scale score averages and socio-demographic variables, it was found that female students and those with a higher economic status had statistically significant gender perceptions, attitudes toward dating violence, and self-esteem (p<0.05). A significant difference in attitudes toward dating violence was also observed based on the father's education level variable (p<0.05). When examining the relationship between scale scores, a significant positive correlation was found between the Perception of Gender Scale and the Dating Violence Attitude Scale (p=0.000; r=0.586). In contrast, a significant negative correlation was identified between the Rosenberg Self-Esteem Scale and both the Perception of Gender Scale (p=0.021; r=-0.541) and Rosenberg Self-Esteem Scale and the Dating Violence Attitude Scale (p=0.000; r=-0.513).
"This study was supported by the Scientific and Technological Research Council of Turkey (TÜBİTAK) under the 2209-A University Students Research Projects Support Program. Project No: [1919B012314288]"
1919B012314288
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012314288 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |