Tourism and education are two different disciplines that have a strong academic relationship with each other. While the tourism sector plays a critical role in terms of economic growth and cultural interaction, education is a key factor in enhancing the sustainability and quality of tourism. In this context, a systematic review of the academic literature examining the relationship between tourism and education is important for understanding current trends and providing guidance for future research. This study aims to identify academic research trends in the field of tourism and education by analyzing 1826 articles indexed in the SCOPUS database between 2000 and 2024 through bibliometric analysis. Parameters such as the change in the number of publications over the years, the most published and cited sources, the most published and cited countries, the most used keywords and co-occurrence authors’ keyword analysis were used in the study. The analyses were conducted with R Studio and VOSviewer programs. The findings reveal that academic publications in the field of tourism education have increased significantly in recent years, the themes of digitalization and sustainability have come to the fore, and this field has become increasingly interdisciplinary. The study contributes to academic and sectoral decision-making processes by providing a comprehensive framework for future research on tourism and education.
I declare that all processes of the study comply with research and publication ethics, and that I comply with ethical rules and scientific citation principles.
Turizm ve eğitim konuları akademik açıdan birbirleri ile güçlü bir ilişkiye sahip olan iki farklı disiplindir. Turizm sektörü, ekonomik büyüme ve kültürel etkileşim açısından kritik bir rol üstlenirken, eğitim ise turizmin sürdürülebilirliğini ve kalitesini artırmada temel bir faktör olmaktadır. Bu bağlamda, turizm ve eğitim ilişkisini inceleyen akademik literatürün sistematik olarak değerlendirilmesi, mevcut eğilimlerin anlaşılması ve gelecekteki araştırmalar için yol gösterici bilgiler sunulması açısından önem arz etmektedir. Bu çalışma, 2000-2024 yılları arasında SCOPUS veri tabanında indekslenen 1826 makaleyi bibliyometrik analiz yöntemiyle inceleyerek turizm ve eğitim alanındaki akademik araştırma eğilimlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada yıllara göre yayın sayısının değişimi, en çok yayın yapan ve atıf alan kaynaklar, en fazla yayın yapan ve atıf alan ülkeler, en çok kullanılan anahtar kelimeler ve yazarların ortak anahtar kelime kullanımı (co-occurrence authors’ keyword) analizi gibi parametreler kullanılmıştır. Analizler, R Studio ve VOSviewer programlarıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular; turizm eğitimi alanında akademik yayınların son yıllarda önemli bir artış gösterdiğini, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik temalarının öne çıktığını ve bu alanın giderek disiplinler arası bir yapıya büründüğünü ortaya koymaktadır. Çalışma, turizm ve eğitim konularında gelecekteki araştırmalar için kapsamlı bir çerçeve sunarak akademik ve sektörel karar alma süreçlerine katkı sağlamaktadır.
Çalışmanın tüm süreçlerinin araştırma ve yayın etiğine uygun olduğunu, etik kurallara ve bilimsel atıf gösterme ilkelerine uyduğumu beyan ederim.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |