Bu çalışma, e-ticaret sitelerindeki ürün yorumlarının otomatik sınıflandırılması ve uygun yanıtların üretilmesi amacıyla makine öğrenmesi tekniklerinin kullanılmasını ele almaktadır. "E-Ticaret Ürün Yorumları" veri setinden elde edilen olumlu, olumsuz ve nötr olarak etiketlenen yaklaşık 15.000 veri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada metin madenciliği teknikleri olan TF-IDF vektörleme yönteminden faydalanılmıştır. Duygu analizi için Çok Terimli Naive Bayes (Multinomial Naive Bayes), Destek Vektör Makinesi (Support Vector Machine), Rassal Orman (Random Forest), Lojistik Regresyon (Logistic Regresyon) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda Çok Terimli Naive Bayes, Destek Vektör Makinesi, Rassal Orman, Lojistik Regresyon algoritmalarının doğruluk değerleri sırasıyla %87, %88, %85 ve %88 olmak üzere başarılı sonuçlar vermişlerdir. Sonuç olarak otomatik yorum analiz araçlarının e-ticaret satıcıları için müşteri ilişkilerini geliştirmede etkili olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
This study addresses the use of machine learning techniques for automatic classification of product reviews on e-commerce sites and generating appropriate responses. It was carried out with approximately 15,000 data labeled as positive, negative and neutral obtained from the "E-Commerce Product Reviews" data set. The TF-IDF vectorization method, which is a text mining technique, was used in the study. Multinomial Naive Bayes, Support Vector Machine, Random Forest, Logistic Regression techniques were used for sentiment analysis. As a result of the studies, the accuracy values of Multinomial Naive Bayes, Support Vector Machine, Random Forest, Logistic Regression algorithms show successful results as 87%, 88%, 85% and 88%, respectively. As a result, it was concluded that automatic comment analysis tools can be effective in improving customer relations for e-commerce sellers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |