İlkokul dönemi, öğrenme temellerinin atıldığı kritik bir süreçtir. Bu dönemde yazma becerisi, yalnızca bir iletişim aracı olmakla kalmayıp aynı zamanda zihinsel gelişimi destekleyen önemli bir eğitim bileşeni olarak öne çıkar. Bu bağlamda araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin farklı yazma etkinlikleri ile yazma becerilerini incelemektir. Araştırma, nicel yöntemlerden betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilindeki devlet okullarına devam eden 364 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu, serbest hikâye yazma, hikâye tamamlama, görselden hikâye yazma ve hikâye haritası ile hikâye yazma etkinlikleri kullanılmıştır. Toplanan veriler, hikâye yazma değerlendirme rubriği ile değerlendirilmiş ve SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin yazma becerilerinin genel olarak orta seviyede olduğunu göstermektedir. En yüksek puan serbest hikâye yazma etkinliklerinden alınırken, en düşük puan görselden hikâye yazma etkinliklerinde elde edilmiştir. Ayrıca, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla yazma becerisinde daha yüksek puan aldığı belirlenmiştir. Bunun yanında, sınıf seviyesi arttıkça öğrencilerin yazma beceri puanlarının da yükseldiği bir diğer önemli bulgu olarak görülmektedir. Elde edilen bulgular ile öğrencilerle yapılacak olan yazma etkinlikeri seçiminde öğretmenlere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary school is a critical period during which the foundations of learning are established. In this stage, writing is not only a means of communication but also an important educational component that supports cognitive development. In this context, the aim of this study is to examine primary school students' writing skills through various writing activities. The study was conducted using a descriptive survey model, a quantitative research method. The study group consisted of 364 third- and fourth-grade students attending public schools in Kastamonu during the 2023–2024 academic year. A personal information form, along with free story writing, story completion, visual story writing, and story map-based writing activities, were used as data collection tools. The collected data were evaluated using a story writing assessment rubric and analyzed with the SPSS 22 software package. The results of the study show that students' writing skills are generally at an intermediate level. The highest scores were obtained in free story writing activities, while the lowest scores were observed in visual story writing tasks. Additionally, it was found that female students scored higher in writing skills than male students. Another important finding is that students' writing scores increased with grade level. It is believed that these findings will contribute to teachers' decisions when selecting writing activities to implement with students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 2 |