Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 2, 149 - 161, 30.06.2025
https://doi.org/10.71084/ijlet.1612335

Öz

İlkokul dönemi, öğrenme temellerinin atıldığı kritik bir süreçtir. Bu dönemde yazma becerisi, yalnızca bir iletişim aracı olmakla kalmayıp aynı zamanda zihinsel gelişimi destekleyen önemli bir eğitim bileşeni olarak öne çıkar. Bu bağlamda araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin farklı yazma etkinlikleri ile yazma becerilerini incelemektir. Araştırma, nicel yöntemlerden betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilindeki devlet okullarına devam eden 364 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu, serbest hikâye yazma, hikâye tamamlama, görselden hikâye yazma ve hikâye haritası ile hikâye yazma etkinlikleri kullanılmıştır. Toplanan veriler, hikâye yazma değerlendirme rubriği ile değerlendirilmiş ve SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin yazma becerilerinin genel olarak orta seviyede olduğunu göstermektedir. En yüksek puan serbest hikâye yazma etkinliklerinden alınırken, en düşük puan görselden hikâye yazma etkinliklerinde elde edilmiştir. Ayrıca, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla yazma becerisinde daha yüksek puan aldığı belirlenmiştir. Bunun yanında, sınıf seviyesi arttıkça öğrencilerin yazma beceri puanlarının da yükseldiği bir diğer önemli bulgu olarak görülmektedir. Elde edilen bulgular ile öğrencilerle yapılacak olan yazma etkinlikeri seçiminde öğretmenlere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Kök Yayıncılık.
  • Akyol, H. (2010). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri (3. Baskı). Pegem Akademik Yayınları.
  • Akyol, H. (2019). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi (17. Baskı). Pegem Akademik Yayınları.
  • Atasoy, A. (2022). Yazma öğretimi araştırmalarının görünümüne ilişkin bibliyometrik bir inceleme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 111(3), 1150-1175.
  • Aydın, E. (2022). Türkçe öğretmenlerinin yazma eğitimi uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 12-26. https://doi.org/10.33437/ksusbd.947657
  • Bayat, S., & Çoşkun, M. (2016). İlkokul ikinci sınıf öğrencilerinin yazma başarısının okudukları sınıf türüne göre incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (31), 60-73.
  • Benzer A., & Masun, A.F. (2024). Türkçe öğretiminde 2021-2023 yılları arasında yazma becerisi üzerine yapılan çalışmalardaki eğilimler. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 12(1), 1-24. https://doi.org/10.29228/ijlet.1436482
  • Blank, G. (2013). Research association 2012 annual conference: Blurring the boundaries: new social media, new social science (NSMNSS). International Journal of Market Research, 55(3), 461-464. https://doi.org/10.2501/IJMR-2013-04
  • Bulut, A. (2024). Yazma bahçem / Etkinlik kitabı, Bağımsız. Ankara.
  • Bulut, F. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin hikâye yazma becerileri ile problem kurma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Can, B., & Yavuz, S. A. (2017). Okuma-yazma güçlüğü: kimin için? Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 86-113. https://doi.org/10.29065/usakead.300983
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • Crouch, A. L., & Jakubecy, J. J. (2007). Dysgraphia: how ıt affects a student's performance and what can be done about it. Teachıng Exceptional Children Plus, 3(3), 1-13.
  • Çalışkan, G., & Sur, E. (2022). Türkçe öğretmenlerinin sınıfta uyguladıkları konuşma ve yazma etkinliklerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(2), 401-417. https://doi.org/10.16916/aded.1061889.
  • Datchuk, S., M., & Kubina, R., M. (2012). A review of teaching sentence-level writing skills to students with writing difficulties and learning disabilities. Remedial and Special Education, 34, 180-192.
  • Demirel, A. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının gözüyle yaratıcı yazma süreçlerini olumsuz etkileyen etmenler ve çözüm önerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 11(2), 813-829.
  • Duran, E., & Özdil, Ş. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 8(1), 21-31. https://doi.org/10.35233/oyea.696288
  • Göçer, A. (2010). Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 178-195. Graham, S., & Hebert, M. (2010). Writing to read: Evidence for how writing can ımprove reading. Carnegie Corporation of New York.
  • Graham, S., & Weintraub, N. (1996). A review of handwriting research: progress and prospects from 1980 to 1994. Educational Psychology Review, 8(1), 7–87.
  • Gülli, G., & Kuşdemir, Y. (2021). İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri ile yazma öz yeterlik inançlarının incelenmesi. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 9(1), 15-33. https://doi.org/10.47215/aji.819217
  • Kan, M. O., & Erbaş, A. (2017). Beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2228-2246.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, K. N., & İpek Eğilmez, N. (2024). Duyguya dayalı metinlerin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ve yazma tutumları üzerindeki etkisi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 14, 1115-1135. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1424910
  • Kellogg, R. T. (2008). Training writing skills: A cognitive developmental perspective. Journal of Writing Research, 1(1), 1–26.
  • Koç, R. (2012). Okuma yazma öğretimi yöntemleri ve “ses temelli cümle yöntemi" uygulaması. Electronic Turkish Studies, 7(4), 36-38.
  • Kodan, H. (2016). Yazma güçlüğü olan üçüncü sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 523-539.
  • Kuşdemir, Y., Kurban, H., & Bulut, P. (2018). Yazma güçlüğü yaşayan bir öğrenci ile ilgili eylem araştırması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1190-1209.
  • Müldür, M., & Çevik, A. (2019). Ortaokul öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(5) 141-149. https://doi.org/10.18506/anemon.520992
  • Oğuz, B. (2021). Özel yetenekli öğrencilere ana dili öğretimi konulu çalışmaların (2017-2020) eğilimleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(1), 330-348.
  • Overvelde, A., & Hulstijn, W. (2011). Handwriting development in grade 2 and grade 3 primary school children with normal, at risk, or dysgraphic characteristics. Research in Developmental Disabilities, 32(2), 540-548.
  • Öğüt, A. (2018). İlkokul öğrencilerinin yazım hatalarının ve yazılarının okunaklılık düzeylerinin incelenmesi, Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Özcan, B., Kontaş, H., & Polat, M. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı yazma beceri düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(3), 1262-1272.
  • Özdemir, Ö. (2010). Üstün yetenekli öğrencilerde yaratıcı yazma çalışmalarının düzeyleri ilköğretim 6, 7, 8. sınıf örneği. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Saluk, N., & Pilav. S. (2018). Üstün yeteneklilerde yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2147-1037. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.011
  • Sarıkaya, B. (2020). Yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu (2015 ve 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programları Örnekleri). Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 42-55.
  • Schellekens, P. (2007). The oxford ESOL handbook. New York: Oxford University Press.
  • Seçkin, P., Arslan, N., & Ergenç, S. (2014). Bağdaşıklık ve tutarlılık bakımından lise ve üniversite öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(1), 340-353.
  • Sharples, M. (1999). How we write (1. baskı). Canada: Routledge.
  • Temizkan, M., & Ünlüoğlu, C. (2017). Görsel destekli yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma başarılarına ve yazmaya yönelik görüşlerine etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 437-448. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.734
  • Thiel, L., Sage, K., & Conroy, P. (2017). Promoting linguistic complexity, greater message length and ease of engagement in email writing in people with aphasia: initial evidence from a study utilizing assistive writing software. International Journal of Language & Communication Disorders, 52(1), 106-124. https://doi.org/10.1111/1460-6984.12261
  • Tok, M., & Küçük, B. (2014). Öğrenci bilgilendirici metinlerinin kaynakları ve medya unsurlarının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 232-247.
  • Tok, R., & Erdoğan, Ö. (2017). İlkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1003-1024.
  • Uygun, A., & Çetin, D. (2020). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 1-13. https://doi.org/10.16916/aded.604030
  • Yaylacık, A. (2014). Üstün yetenekli beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri. Yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Yıldız, M. (2013). Yazma güçlüğü (disgrafi) olan bir ilkokul 2. Sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 32-38.
  • Yıldız, M., & Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. Sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 48-62.
  • Yurtbakan, E. (2023). İlkokul öğrencilerinin hikâye yazma becerileri ile yazmaya yönelik duyuşsal özellikleri arasındaki ilişki. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(4), 856-872. https://doi.org/10.16916/aded.1275615

Investigation of Primary School Students' Writing Skills

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 2, 149 - 161, 30.06.2025
https://doi.org/10.71084/ijlet.1612335

Öz

Primary school is a critical period during which the foundations of learning are established. In this stage, writing is not only a means of communication but also an important educational component that supports cognitive development. In this context, the aim of this study is to examine primary school students' writing skills through various writing activities. The study was conducted using a descriptive survey model, a quantitative research method. The study group consisted of 364 third- and fourth-grade students attending public schools in Kastamonu during the 2023–2024 academic year. A personal information form, along with free story writing, story completion, visual story writing, and story map-based writing activities, were used as data collection tools. The collected data were evaluated using a story writing assessment rubric and analyzed with the SPSS 22 software package. The results of the study show that students' writing skills are generally at an intermediate level. The highest scores were obtained in free story writing activities, while the lowest scores were observed in visual story writing tasks. Additionally, it was found that female students scored higher in writing skills than male students. Another important finding is that students' writing scores increased with grade level. It is believed that these findings will contribute to teachers' decisions when selecting writing activities to implement with students.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Kök Yayıncılık.
  • Akyol, H. (2010). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri (3. Baskı). Pegem Akademik Yayınları.
  • Akyol, H. (2019). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi (17. Baskı). Pegem Akademik Yayınları.
  • Atasoy, A. (2022). Yazma öğretimi araştırmalarının görünümüne ilişkin bibliyometrik bir inceleme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 111(3), 1150-1175.
  • Aydın, E. (2022). Türkçe öğretmenlerinin yazma eğitimi uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 12-26. https://doi.org/10.33437/ksusbd.947657
  • Bayat, S., & Çoşkun, M. (2016). İlkokul ikinci sınıf öğrencilerinin yazma başarısının okudukları sınıf türüne göre incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (31), 60-73.
  • Benzer A., & Masun, A.F. (2024). Türkçe öğretiminde 2021-2023 yılları arasında yazma becerisi üzerine yapılan çalışmalardaki eğilimler. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 12(1), 1-24. https://doi.org/10.29228/ijlet.1436482
  • Blank, G. (2013). Research association 2012 annual conference: Blurring the boundaries: new social media, new social science (NSMNSS). International Journal of Market Research, 55(3), 461-464. https://doi.org/10.2501/IJMR-2013-04
  • Bulut, A. (2024). Yazma bahçem / Etkinlik kitabı, Bağımsız. Ankara.
  • Bulut, F. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin hikâye yazma becerileri ile problem kurma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Can, B., & Yavuz, S. A. (2017). Okuma-yazma güçlüğü: kimin için? Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 86-113. https://doi.org/10.29065/usakead.300983
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • Crouch, A. L., & Jakubecy, J. J. (2007). Dysgraphia: how ıt affects a student's performance and what can be done about it. Teachıng Exceptional Children Plus, 3(3), 1-13.
  • Çalışkan, G., & Sur, E. (2022). Türkçe öğretmenlerinin sınıfta uyguladıkları konuşma ve yazma etkinliklerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(2), 401-417. https://doi.org/10.16916/aded.1061889.
  • Datchuk, S., M., & Kubina, R., M. (2012). A review of teaching sentence-level writing skills to students with writing difficulties and learning disabilities. Remedial and Special Education, 34, 180-192.
  • Demirel, A. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının gözüyle yaratıcı yazma süreçlerini olumsuz etkileyen etmenler ve çözüm önerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 11(2), 813-829.
  • Duran, E., & Özdil, Ş. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 8(1), 21-31. https://doi.org/10.35233/oyea.696288
  • Göçer, A. (2010). Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 178-195. Graham, S., & Hebert, M. (2010). Writing to read: Evidence for how writing can ımprove reading. Carnegie Corporation of New York.
  • Graham, S., & Weintraub, N. (1996). A review of handwriting research: progress and prospects from 1980 to 1994. Educational Psychology Review, 8(1), 7–87.
  • Gülli, G., & Kuşdemir, Y. (2021). İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri ile yazma öz yeterlik inançlarının incelenmesi. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 9(1), 15-33. https://doi.org/10.47215/aji.819217
  • Kan, M. O., & Erbaş, A. (2017). Beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2228-2246.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, K. N., & İpek Eğilmez, N. (2024). Duyguya dayalı metinlerin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ve yazma tutumları üzerindeki etkisi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 14, 1115-1135. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1424910
  • Kellogg, R. T. (2008). Training writing skills: A cognitive developmental perspective. Journal of Writing Research, 1(1), 1–26.
  • Koç, R. (2012). Okuma yazma öğretimi yöntemleri ve “ses temelli cümle yöntemi" uygulaması. Electronic Turkish Studies, 7(4), 36-38.
  • Kodan, H. (2016). Yazma güçlüğü olan üçüncü sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 523-539.
  • Kuşdemir, Y., Kurban, H., & Bulut, P. (2018). Yazma güçlüğü yaşayan bir öğrenci ile ilgili eylem araştırması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1190-1209.
  • Müldür, M., & Çevik, A. (2019). Ortaokul öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(5) 141-149. https://doi.org/10.18506/anemon.520992
  • Oğuz, B. (2021). Özel yetenekli öğrencilere ana dili öğretimi konulu çalışmaların (2017-2020) eğilimleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(1), 330-348.
  • Overvelde, A., & Hulstijn, W. (2011). Handwriting development in grade 2 and grade 3 primary school children with normal, at risk, or dysgraphic characteristics. Research in Developmental Disabilities, 32(2), 540-548.
  • Öğüt, A. (2018). İlkokul öğrencilerinin yazım hatalarının ve yazılarının okunaklılık düzeylerinin incelenmesi, Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Özcan, B., Kontaş, H., & Polat, M. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı yazma beceri düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(3), 1262-1272.
  • Özdemir, Ö. (2010). Üstün yetenekli öğrencilerde yaratıcı yazma çalışmalarının düzeyleri ilköğretim 6, 7, 8. sınıf örneği. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Saluk, N., & Pilav. S. (2018). Üstün yeteneklilerde yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2147-1037. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.011
  • Sarıkaya, B. (2020). Yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu (2015 ve 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programları Örnekleri). Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 42-55.
  • Schellekens, P. (2007). The oxford ESOL handbook. New York: Oxford University Press.
  • Seçkin, P., Arslan, N., & Ergenç, S. (2014). Bağdaşıklık ve tutarlılık bakımından lise ve üniversite öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(1), 340-353.
  • Sharples, M. (1999). How we write (1. baskı). Canada: Routledge.
  • Temizkan, M., & Ünlüoğlu, C. (2017). Görsel destekli yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma başarılarına ve yazmaya yönelik görüşlerine etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 437-448. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.734
  • Thiel, L., Sage, K., & Conroy, P. (2017). Promoting linguistic complexity, greater message length and ease of engagement in email writing in people with aphasia: initial evidence from a study utilizing assistive writing software. International Journal of Language & Communication Disorders, 52(1), 106-124. https://doi.org/10.1111/1460-6984.12261
  • Tok, M., & Küçük, B. (2014). Öğrenci bilgilendirici metinlerinin kaynakları ve medya unsurlarının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 232-247.
  • Tok, R., & Erdoğan, Ö. (2017). İlkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1003-1024.
  • Uygun, A., & Çetin, D. (2020). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 1-13. https://doi.org/10.16916/aded.604030
  • Yaylacık, A. (2014). Üstün yetenekli beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri. Yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Yıldız, M. (2013). Yazma güçlüğü (disgrafi) olan bir ilkokul 2. Sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 32-38.
  • Yıldız, M., & Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. Sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 48-62.
  • Yurtbakan, E. (2023). İlkokul öğrencilerinin hikâye yazma becerileri ile yazmaya yönelik duyuşsal özellikleri arasındaki ilişki. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(4), 856-872. https://doi.org/10.16916/aded.1275615
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şafak Kaman 0000-0002-8378-6963

Erken Görünüm Tarihi 28 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2025
Kabul Tarihi 1 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaman, Ş. (2025). İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 13(2), 149-161. https://doi.org/10.71084/ijlet.1612335